Švédská rallye 2014: Latvalova premiéra | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Švédská rallye 2014: Latvalova premiéra

Švédská rallye 2014

Fotogalerie

5 fotografií

Jari-Matti Latvala vyhrál potřetí v kariéře Švédskou rallye. Tovární jezdec Volkswagenu se tak poprvé dostal do vedení seriálu mistrovství světa.

(více v čísle 8/14)

Německá automobilka začíná ze světového šampionátu dělat jednostrannou záležitost. V součtu s posledními dvěma podniky minulé sezony dosáhli piloti Volkswagenu počtvrté za sebou na první dva stupně vítězů.

Švédská rallye 2014
Švédská rallye 2014
Autor: Volkswagen a archiv

Hraje se podle not VW

Počínaje loňskou Švédskou rallye až po letošní bylo odjeto čtrnáct soutěží mistrovství světa. Dvanáct z nich vyhráli jezdci VW. Pouze loni v Německu zvítězil Španěl Dani Sordo (tehdy Citroën) a v Argentině Sebastien Loeb (rovněž Citroën). Desetkrát se radoval Sebastien Ogier a dvakrát již zmíněný Latvala.

A na švédských zasněžených tratích, často vyjetých až na šotolinu, se zpívalo podle německých not. Do deváté rychlostní zkoušky se o vedení přetahovali Ogier s Norem Andreasem Mikkelsenem. Počínaje desátou erzetou se však na první místo prosadil třetí v partě Volkswagenu Latvala a vydržel tam až do cíle. Navázal tak na výhry z roku 2008 (tehdy zvítězil vůbec poprvé v MS) a 2012.

Oba vozy Hyundai i20 WRC dojely do cíle. Tady předvádí Fin Juho Hänninen nejdelší skok soutěže, který měřil 36 metrů.
Oba vozy Hyundai i20 WRC dojely do cíle. Tady předvádí Fin Juho Hänninen nejdelší skok soutěže, který měřil 36 metrů.
Autor: Volkswagen a archiv

Ve Švédsku mohl slavit také druhý v cíli Andreas Mikkelsen, který se v jedenačtyřicátém vystoupení v mistrovství světa poprvé podíval na stupně vítězů. „Nejhorší byla noc před poslední etapou. Čtyřikrát nebo pětkrát jsem se probudil a přemýšlel nad tím, co se může stát,“ vyprávěl v cíli již rozzářený Mikkelsen.

Hladové příkopy a závěje

Po brzkém odstoupení v Monte Carlu nevyšel Martinu Prokopovi ani začátek ve Švédsku, když se ocitl v příkopu. Po třech minutách ho z něj dostali diváci.

Druhý podnik MS a citroëny opět na stupních. Zde to dokázal Nor Mads Ostberg.
Druhý podnik MS a citroëny opět na stupních. Zde to dokázal Nor Mads Ostberg.
Autor: Volkswagen a archiv

Druhý den startoval jako první, musel všem soupeřům čistit stopu. „Byla plná rozbředlého sněhu a místy jsem měl pocit, že před sebou sunu bariéru. Stálo nás to ztrátu až půldruhé sekundy na kilometr,“ vysvětloval Prokop.

Z 39. pozice po druhé rychlostce se vyšplhal až na dvanáctou, když pro něj v RZ22 soutěž skončila ve sněhové závěji a potoce (více v článku Musíme doufat).  

Zkušený Jan Tománek znovu čte Martinu Prokopovi rozpis. A funguje to.
Zkušený Jan Tománek znovu čte Martinu Prokopovi rozpis. A funguje to.
Autor: Volkswagen a archiv

Výlety do příkopů a závějí byly v letošní Švédské rallye častým zjevem. Polák Robert Kubica (Ford) se v nich ocitl třikrát, Brit Elfyn Evans (Ford) dvakrát, stejně jako Prokop. Šance na lepší umístění nechali ve sněhu také Juho Hänninen (Hyundai), Kris Meeke (Citroën) a obhájce titulu Sebastian Ogier (Volkswagen), kterého stálo zdržení čtyři minuty. Výsledky najdete v tištěném vydání SM, č. 8/2014. Objednat ho můžete přímo z těchto stránek.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
8 / 2014Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851