Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Testy Moto2 a Moto3: Kluci, to je ono!

Karel Hanyka

Fotogalerie

9 fotografií

Jezdci mistrovství světa silničních motocyklů v kategoriích Moto2 a Moto3 za sebou mají dva třídenní testy. V nejnižší objemové třídě obsadili Jakub Kornfeil druhé a Karel Hanika čtvrté místo.

(více v čísle 9/14)

Ačkoliv se jezdilo na španělských tratích ve Valencii a Jerezu, počasí závodníkům nepřálo a více než slunce si užili mlhu a sychravo.

Kila dolů se hodila

Jakubu Kornfeilovi bude začátkem dubna jedenadvacet let a vstupuje do páté sezony v nejslabší objemové třídě. Před polovinou loňského listopadu podepsal smlouvu se stájí Team Calvo, která nasazuje motocykly KTM.

„Zázemím, technikou a personálním obsazením se posouváme na nejvyšší úroveň kategorie Moto3. Už se těším na novou motorku a její rám,“ uvedl Kornfeil po podpisu kontraktu.

A po vstupním privátním testu v první polovině února ve španělské Almerii se tvářil náramně spokojeně. „Motorka je ve srovnání s mými dosavadními mnohem menší a lépe ovladatelná v zatáčkách. K tomu se hodí, že jsem přes zimu shodil díky tréninku několik kil,“ pochvaloval si „Kubajz“. Následující třídenní jízdy na okruhu Ricarda Torma ve Valencii byly letos první ofi ciální pro kategorie Moto2 a Moto3. Kornfeilovi posloužily především k tomu, aby absolvoval hodně kol a ještě více se sžil s novým strojem. Při dalších testech v Jerezu už patřil k nejrychlejším. Před poslední částí jízd mu patřil dokonce nejlepší čas, který pokořil v samotném závěru pouze Australan Jack Miller.

„Poslední den v době, kdy byla trať po ranní mlze v perfektním stavu, se mi podařilo zajet absolutně perfektní kolo, v němž mi všechno vyšlo. Je to naprosto neskutečný čas, kterého jsem dosáhl úplně sám, což je prostě fantazie,“ netajil se Kornfeil dobrou náladou ve svém vyjádření pro web Motorkáři.cz. „Ještě nedávno jsem koukal na to, jaké detaily se nastavují na motocyklech kubatury MotoGP. Inženýři tam zohledňují snad všechny faktory trati, počasí a podobně. A v našem týmu Calvo to teď funguje naprosto stejně. Je úžasné spolupracovat s takovými lidmi,“ řekl Kornfeil.

„Jsou to jen testy. Teď se musíme perfektně soustředit na další práci, abychom tyhle dobré výsledky minimálně zopakovali. Navíc vidět v první čtveřici dva Čechy, to je pěkná pozvánka pro naše fanoušky,“ dodal Kornfeil.

Zápěstí už moc nebolelo

Minulý rok zažil Karel Hanika sezonu snů. Dominoval juniorskému seriálu Red Bull Rookies Cup, stal se mistrem Evropy a v sedmnácti závodech, ve kterých dojel do cíle, se postavil čtrnáctkrát na nejvyšší stupínek! Letos ho čeká první ročník v mistrovství světa.

Testovací program začal na Pyrenejském poloostrově stejně jako krajan Kornfeil privátními jízdami v Almerii. „Pracovali jsme na nastavení podvozku a elektroniky. Navzdory dost silnému větru se nám podařilo najezdit 230 kol a odzkoušet všechno, co bylo zapotřebí,“ vysvětloval Hanika.

Ve Valencii však začal nešťastně, když si v závěru prvního dne bolestivě narazil pravé zápěstí. „Šel jsem přes řídítka a blbě dopadl. Naštěstí to bylo jen hodně oteklé. Ale prý moc nechybělo, abych si zlomil ruku,“ popsal český závodník nepříjemný moment. Ve zbytku testovacího programu odkroužil pouhých dvacet kol. „Na datech bylo vidět, že ztrácím v pravých zatáčkách. V Jerezu bych chtěl jezdit bez pádů a problémů,“ dodal.

Svému předsevzetí šel naproti. Druhý den testů v Jerezu dokonce na chvíli vévodil výsledkové listině a v sou čtu všech jízd mu patřila čtvrtá příčka. „Bylo to dost svižné, ale i v nejrychlejším kole by se našlo několik chybiček. Takže to mohlo být ještě lepší. Nejvíce mě potěšilo, že tenhle čas nebyl ojedinělý a dařilo se mi zajíždět podobně rychlá kola vícekrát za sebou,“ řekl Hanika Světu motorů.

Brněnský závodník, který v polovině dubna oslaví osmnácté narozeniny, je členem nejúspěšnější stáje současnosti v Moto3: Red Bull KTM Ajo. „V průběhu dne komunikuji pouze se svým technikem, ale navečer probíráme data motocyklů všech závodníků. Jsem rád, že v našem týmu je nejrychlejším jezdcem kategorie Jack Miller. Při srovnání s jeho údaji z jízdy bylo poznat, že ztrácím ve třech zatáčkách. Našly se však i úseky, kde jsem byl opakovaně rychlejší já,“ konstatoval Hanika.

Pravé zápěstí sice ještě cítil, ale v jízdě ho neomezovalo. „Zůstávám ve Španělsku a před dalšími testy mě čeká trénink v Barceloně. Doufám, že čeští příznivci budou mít i po dalším testu z výsledků radost,“ dodal Hanika.

Ještě jednou do Jerezu

Závěrečné a znovu společné testy čekají kategorie Moto2 a Moto3 opět v jihošpanělském Jerezu od 11. do 13. března. Úvodním podnikem letošního mistrovství světa bude tradičně noční závod na okruhu Losail v Kataru, který je na programu 23. března. Jedenáctý podnik světového šampionátu se pojede 17. srpna na Masarykově okruhu v Brně.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
9 / 2014Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte KÁVOVAR TCHIBO!

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1293 Kč
  • Ušetříte!
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851