Komentář: Prokop body bere | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Komentář: Prokop body bere

Mexická rallye 2014

Obhájce titulu Sebastien Ogier po roce opět zvítězil v Mexické rallye. Sérii výher značky Volkswagen prodloužil na sedm a vede světový šampionát. Letos poprvé v MS bodoval Martin Prokop.

(více v čísle 12/14)

Po skončení Švédské rallye jsme psali o tom, že německá značka si dělá z dosavadního průběhu mistrovství světa jednostrannou záležitost. V Mexiku to opět potvrdila. Za vítězným Francouzem Ogierem dojel druhý Fin Jari-Matti Latvala, jeho týmový kolega od VW. Oběma patří první dvě příčky v průběžném pořadí. Každý z nich má téměř dvojnásobný počet bodů proti třetímu, Norovi Madsu Ostbergovi s citroënem. Volkswagen má v čele hodnocení týmu také takřka dvojnásobek bodů než nejbližší soupeř za ním.

Abstinenta zachránilo pivo

Značka Hyundai se ve svém třetím vystoupení po návratu do mistrovství světa dočkala umístění na stupních. Postarala se o to týmová jednička Thierry Neuville. Ovšem nebýt mexického piva Corona, asi by se do cíle nedostal. Cestou z poslední zkoušky na závěrečné vyhlášení totiž začala teplota motoru jeho hyundaie stoupat. Příčinou byla unikající chladicí kapalina.

„Díra šla opravit rychle. Ještě že nám na konci poslední rychlostky dali velkou láhev s pivem. Když jsme ji dolili, konečně šla teplota motoru naštěstí dolů,“ popisoval dramatické chvíle zapřísáhlý abstinent Neuville. Nabízí se otázka, jestli Belgičan poruší své předsevzetí o nepití alkoholu. „Teď ne, ale můžu si to kdykoliv rozmyslet,“ neztratil Neuville klid.

Kdo tohle vymyslel?

Na čtyřech stovkách kilometrů Mexické rallye nebyla nouze o větší ani menší havárie. Tradici nezůstal nic dlužen Polák Robert Kubica a Fiestu WRC poslal přes střechu hned dvakrát. Havarijní skóre s ním vyrovnal Nor Andreas Mikkelsen od Volkswagenu. Druhý jmenovaný cíl nakonec viděl díky pravidlu Rally 2 (jezdec se může vrátit do soutěže s penalizací pěti minut za každou neabsolvovanou zkoušku).

Desetitisíce nadšených diváků kolem trati si užívaly nejen celou rallye, ale také závěrečnou Powerstage. Podle sportovních pravidel se jedná se o poslední rychlostní zkoušku podniku, kde získávají první tři posádky v cíli 3, 2 a 1 bod navíc ke klasickému bodování. Podle nedávného rozhodnutí Mezinárodní automobilové federace (FIA) však mají právo na body pouze jezdci, kteří odstoupili první den a využili pravidla o návratu do soutěže (Rally 2). Piloti, co nedokončili druhý den rallye, právo bodovat v Powerstage nemají…

V Mexiku dostávala neznalost téhle změny do rozpaků jezdce i členy týmů. A jak tomu pak má rozumět divák kolem trati, který by měl získávat informaci jasnou a srozumitelnou?

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
12 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851