F1 v Monte Carlu: Odpověď | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

F1 v Monte Carlu: Odpověď

F1 v Monte Carlu

Nico Rosberg vyhrál s vozem Mercedes závod formule 1 v Monte Carlu. A vrátil se na první místo v mistrovství světa.

Němec odpověděl na čtyři předchozí vítězství týmového kolegy Lewise Hamiltona. Rosberg vyhrál letos podruhé, ale poprvé v této sezoně porazil Brita v přímém souboji na dráze. Úvodní podnik v Austrálii nelze počítat. Tam sice Rosberg zvítězil, ale Hamilton vzdal již v pátém kole pro technické problémy.

(Ne)udělal to schválně

Po předchozím závodě ve Španělsku poražený Rosberg prohlásil: „Zlomit mě psychicky? Myslím, že s tím bude mít Lewis problém.“ A jak je vidět, dobře věděl, o čem mluví. I když…

Vzhledem k proslulým úzkým uličkám v Monackém knížectví je pro úspěch v závodě klíčová co nejlepší pozice na startu. A tu lze získat díky úspěšnému výsledku v kvalifikaci. Právě zde se objevil zajímavý moment.

Rosberg zajel v závěru tréninku nejrychlejší čas, ale v dalším okruhu to „přepískl“ s brzděním a skončil v únikové zóně pravé zatáčky Mirabeau. Traťoví komisaři vyvěsili žluté vlajky a všichni piloti museli podle výkladu sportovních řádů zpomalit. To se týkalo i Hamiltona, který měl rozjeté rychlé kolo a chtěl atakovat Rosberga.

Náramně to připomínalo moment z roku 2006, kdy Michael Schumacher najel „nešikovně“ do předposlední zatáčky okruhu a tam začal také couvat. Jeho tehdy největší soupeř Fernando Alonso (Renault) musel zpomalit. Sportovní komisaři před osmi lety odsunuli Schumiho na poslední místo na startu. Letos uvěřili Rosbergovi, že šlo o náhodu. „Viděl jsem údaje z telemetrie, tak si myslím své,“ tvrdil Hamilton.

Lauda: Podej mu ruku!

Každopádně hodili horký brambor do náruče Mercedesu, aby si to vyřešili sami. V německé stáji s britským sídlem si věděli rady. Třeba také proto, že mají jediného člověka rozhodujícího o strategii závodu.U McLarenu, kde Hamilton pět let jezdil, však měl každý pilot svého. V Monaku totiž zavolali při vyjetí safety caru Rosberga do boxů dřív než Hamiltona, který se po výměně pneumatik vrátil na druhé místo.

V Monte Carlu se naplno projevila rivalita Lewise Hamiltona a Nika Rosberga, a to nejen v kvalifi kaci a závodě, ale i zpětně. Vyšlo totiž najevo, že si Hamilton v předchozím podniku ve Španělsku pomohl k vítězství nastavením, což bylo v rozporu s týmovou dohodou. „Nico to udělal dříve než já,“ bránil se britský pilot. Myslel tím letošní Bahrajn.

„Už se to nestane,“ řekl Toto Wolff k možnosti závodníků podle své vůle měnit nastavení pohonných jednotek. „Jezdci nejspíš zkouší, jak daleko mohou zajít. Ale to je přece normální,“ dodává šéf stáje Mercedes.

„Napětí roste, o tom není pochyb,“ přiznal Lauda. „My musíme zajistit, že se nám napětí nevymkne z rukou. Pokud se už nebudou zdravit, je něco špatně. Já jsem před třiceti lety Prosta také nenáviděl, ale alespoň jsem ho ráno pozdravil,“ prozrazuje Niki Lauda.

Trojnásobnému mistrovi světa a nyní nevýkonnému řediteli Mercedesu vadí něco jiného. „Když Lewis odmítl potřást Nikovi po závodě rukou, není to v pořádku,“ dodává Lauda, který shodou okolností Hamiltona k Mercedesu přivedl.

Rosbergové, to je rodina

„Náš vztah nemůže být nijak extra vřelý, jsme konkurenti. Nemůžete očekávat, že si budeme padat kolem a na druhém místě nyní ztrácí na Rosberga čtyři body.

„Je to pro mě důležité vítězství. Lewis začínal mít navrch a já ho potřeboval zlomit,“ prohlásil Rosberg poté, co v Monaku obhájil loňskou výhru. S otcem jsou v historii formule 1 jedinou dvojicí otec-syn, která dokázala v Monte Carlu vyhrát. Pětašedesátiletému Kekemu se to podařilo v roce 1983.

O tom, že je Lewis Hamilton vynikajícím jezdcem a má i dost sebevědomí, se všeobecně vědělo. Nico Rosberg nyní potvrdil, že vedle svých nesporných řidičských schopností má rovněž dostatek mentální síly. O to víc se můžeme těšit na další souboje obou pilotů Mercedesu již 8. června v Montrealu.

Výsledky a další podrobnosti najdete v SM, č. 23/2014

Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851