Motoristické sprinty: Závodíme všichni
Pojďte si zazávodit za pár peněz. Taková možnost funguje v tuzemských vodách již
tři roky a sympatické je, že na šanci slyší stále více nadšenců.
Třináct podniků v jednom seriálu během sezony, to je v českých automobilových či motocyklových závodech ojedinělá záležitost. Taková parádní věc se však daří v mistrovství republiky v motoristických sprintech, které Svět motorů sleduje od jejich vzniku.
Závodit? Stačí málo
Zatímco ve všech typech závodů na území České republiky musíte absolvovat školení a jezdecké testy pro získání licence, ve sprintech tomu tak není. Stačí vám řidičák a techničák (neplatí u speciálních aut), což jsou věci, které musíte mít na silnici tak jako tak.
Při takovém cestování můžete nedaleko silnice vidět závodit auta. Stačí přijet a zaplatit stovku za startovné. Občas přidáte ještě nějakou další stovku, když je akce součástí tuningové show. A můžete začít.
Jezdí se vždy ve dvou, nezáleží na pořadí v cíli sprintu na 400 metrů s pevným startem. Rozhodující je čas, jenž se počítá do příslušné třídy, kterých existuje včetně motocyklů dvacet. K dispozici tak máte během odpoledne pět pokusů a to se za vložené peníze určitě vyplatí.
Pokud máte závodnické štěstí, šikovné ruce a vůz, odvezete si domů pohár. A k tomu ceny, které se motoristovi budou hodit. Můžete být v klidu, nikdo vás nebude nutit k dalšímu závodění. Je jen na vaší vůli, zda se vrátíte.
„Na motoristických sprintech jsem se byl podívat poprvé. Zůstáváme v kontaktu s pořadateli, protože jde o jednu z disciplín, o kterou má Autoklub ČR ofi ciálně zájem. Je přístupná široké veřejnosti a věřím, že do budoucna dostane prostor mezi ostatními motoristickými sporty v České republice,“ říká Adam Eliáš, generální sekretář Autoklubu ČR.
Promotér motoristických sprintů Tomáš Vavřinec Lidi to baví
Zvýšil se i letos počet účastníků šampionátu?
Každým rokem to je o deset až patnáct procent víc. Letos jsme napočítali devět stovek účastníků, kteří se zúčastnili alespoň jednoho ze třinácti podniků. Navíc mám spolehlivé obchodní partnery, díky kterým jsou zajímavé ceny pro účastníky. Ať již jde o výrobce hliníkových kol nebo nabíječek pro automobily a motorových olejů.
Startujete s Nissanem GTR. Letos jste k tomu přidal v závěru sezony veteránský Nissan Datsun 240Z. Proč?
Jedná se o první sportovní nissan, který byl vyrobený v roce 1970. Nádherné sportovní nářadí s řadovým šestiválcem o objemu 2400 cm3 dává sto padesát koní.
Letos jste kromě organizačních povinností také hodně závodil. S jakými výsledky?
Podařilo se mi zopakovat prvenství ve sprintech v kategorii I i ve třídě nad 4000 cm3. K tomu můžu připočítat třetí místo v divizi 1 mistrovství republiky v závodech do vrchu. A taky druhou příčku v brněnském Epilogu ve třídě do 2000 cm3, společně s Martinem Jermanem a Filipem Sajlerem.
Co můžeme očekávat od sprintů v příštím roce?
Byl bych rád, kdyby zájem závodníků stále narůstal. Snažíme se vylepšovat tento seriál a zásluhu na tom mají i naši partneři včetně Světa motorů.