SROVNÁVACÍ TEST: Citroën C4 1.4 VTi, Dacia Lodgy 1.6 16V, Renault Mégane 1.2 TCe, Škoda Rapid 1.2 TSI
To je najednou místa za pár kaček! Za míň než tři sta tisíc dnes dostaneme obří kufr rapidu, nebo dokonce MPV od Dacie. Co na to zlevňující klasici? Mají ještě co nabídnout?
(více v čísle 4/12)Ty tam jsou doby, kdy se za prostor platilo zlatem. Když před dvaceti lety přišla na trh první generace Seatu Toledo, stála základní verze 478 000 Kč, tedy o třetinu méně než Peugeot 405. Dnešní Škoda Rapid, která vnitřním uspořádáním i rozměry nemá k tehdejšímu toledu daleko, je vůči sedanům střední třídy levnější zhruba o 45 %. Ještě výraznější je tento poměr u Dacie Lodgy. Její ideový předchůdce, první Renault Scénic, stál v době uvedení v roce 1997 poctivých 509 000 Kč, tedy o sto dvacet tisíc korun víc než základní Mégane 1.4. Za nejlacinější Dacii Lodgy zaplatíte 224 000 Kč. A to je částka odpovídající malým vozům jako punto a corsa.
Nikdo ovšem nechce slevu zadarmo. Levné auto není levné náhodou a nemůže v něm být všechno tak jako v tom dražším. Proto jsou tu dnes ještě dva další vozy: Renault Mégane a Citroën C4. Slevové kolotoče je dostaly k lodgy a rapidu hodně blízko, a tak nás zajímá, co nabídnou navíc.