Editorial: Elektřina nás čeká a nemine
Milí čtenáři,
asi vás nepřekvapí, že všichni, kdo připravujeme speciál Autotesty, jsme nadšenci do aut. Jako děti jsme s autíčky dělali vrrroam, od dospělých poslouchali, že nám v žilách koluje benzin, a později umaštění od oleje v garážích rozebírali první motorky a auta.
(více v čísle 4/16)Milí čtenáři,
asi vás nepřekvapí, že všichni, kdo připravujeme speciál Autotesty, jsme nadšenci do aut. Jako děti jsme s autíčky dělali vrrroam, od dospělých poslouchali, že nám v žilách koluje benzin, a později umaštění od oleje v garážích rozebírali první motorky a auta. Zkrátka vyrostli jsme ve světě motorů, na vůni benzinu a rachotu výfuků. Když jsme sestavovali plán letošního speciálu, jako vždy jsme chtěli dát prostor aktuálním trendům, přelomovým modelům a v neposlední řadě ryzí řidičské zábavě. A hle, kolik aut žádné vrrroam nevydává, benzinem nevoní, a když, tak jen nenápadně ve stínu elektrického pohonu. Ať je nám to po chuti, nebo ne, elektrifikaci se nevyhneme. V rozsáhlém bloku Martina Freie se dozvíte, proč tomu tak je, co to pro nás nadšené řidiče znamená v praxi a jestli se máme vlastně ještě na co těšit. Hybridizace běžných aut pro každodenní život byla po léta specialitou Toyoty, do jejíhož oboru ale dnes fušuje prakticky každá značka. Věděli jste, že architektura příští Škody Octavia se ve velké míře podřídí právě elektrické verzi? Nebo Kia, která zašla tak daleko, že civilně vyhlížející crossover Niro s jiným pohonem než hybridním ani nevyrábí. A bude hůř. Nebo líp? Až dolistujete na závěr časopisu, možná vám pomůže dokreslit názor srovnání futuristického elektrického supersportu BMW i8 s poctivým benzinovým Nissanem GT-R.
Příjemné čtení, bezpečnou jízdu a vždy dostatek šťávy vám za celý tým přeje
Jiří Baborský, odpovědný redaktor