Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Editorial: Jaro zase v háji

Martin Vaculík, zástupce šéfredaktora

Vážení čtenáři,

každý má své oblíbené roční období. V mém případě je to jaro. V létě je horko, v zimě zima, ale jaro je na procházky či výlety na kole úplně ideální.

(více v čísle 2/18)

Vážení čtenáři,

každý má své oblíbené roční období. V mém případě je to jaro. V létě je horko, v zimě zima, ale jaro je na procházky či výlety na kole úplně ideální.

Bohužel duben a květen jsou také měsíce, kdy je k práci na běžném týdeníku nutné přidat i také speciál Ojetiny. Má ve Světě motorů tradici už od roku 2004 a pokaždé je ze všech speciálů nejprodávanější. Takže posledních sedm let, kdy jsem dostal důvěru ojetiny vést, si vůně květů a zpěvu ptáků užívám mnohem méně, než bych chtěl. Naštěstí nebojuji sám, ale mám tu skvělé kolegy. Lukáš Prejzek upravil tři recenze, které ve Světě motorů vyšly před časem, tak, aby byly informačně aktuální. Mezi nimi třetí generaci Škody Fabia, v níž se dočtete, kde tento český etalon rezne.

Marek Oborník, Martin Frei a já jsme pak psali recenze zcela na čistý papír, byť třeba na auta, jimž se bazarová rubrika Světa motorů v minulosti už věnovala. Věci a jejich vnímání se totiž mění. Příkladem budiž francouzská auta. Když jako nová či zánovní jezdila u služebních řidičů s heslem z cizího krev neteče, vysloužila si většinou velmi tvrdé odsudky. Když se však dostanou k opatrnému kupujícímu ojetiny, který velmi dobře ví, že každý průšvih si platí, mohou být i zlatá. Převodovky najednou nehučí, když neřadíte jak ve formuli 1, místo nadávání na tiché handsfree si řidič povídá s dětmi a ani motor se nezadře, když v něm nenecháváte olej 30 000 km. Prostě třeba Renaultu Scénic či Citroënu C4 Picasso se nemusíte bát. O hodně dražším Volkswagenem Touran byste si pomohli jen málo, nebo možná vůbec. Zkrátka my tři, co o ojetinách píšeme celý rok, setkáváme se s jejich majiteli a řešíme rozličné problémy, jsme v každé z šesti automobilových kategorií vybrali tři modely, s nimiž dle našeho názoru bude problémů nejméně. Nebo mají extra dobrý poměr ceny a užitné hodnoty. Z úvodní části bych vás rád upozornil na materiál, který mi osobně po dlouhé době pořádně zlepšil náladu. Na stranách 10 až 14 je to dobrodružství dvou mladých lidí, kteří vzali staré Audi A6 C4 (to je taková ta převlečená „stovka“) a vyrazili na cestu přes půl Asie. Navštívili Mongolsko, Tádžikistán, Írán a patnáct dalších zemí. Reportáž pro mě má silný automobilový přesah. V okolí hlavního města dnes auto úplně ztratilo své někdejší kouzlo absolutní svobody, a naopak nás vězní v kolonách a v každém cíli nevíme, kam s ním. Ovšem za hranicí Evropské unie je to stále ten zázrak, který v něm viděli naši předci. Za pár dní vás může odvézt do úplně jiného světa – Lukáš Daněk se starou audinou dojel na Bajkal za šest dní. Já už to letos asi nestihnu, ale vy byste mohli.

Nenechte si vzít radost z aut, to vám přeje

Martin Vaculík, zástupce šéfredaktora

Vyšlo v časopisu

Svět motorů Ojetiny
2 / 2018Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte Sadu seker Avenberg!

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1170 Kč
  • Ušetříte 186 Kč
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851