Bazar: Seat Ibiza IV (6J)
Existence po boku u nás veleoblíbené fabie byla pro ibizu vždy těžká. V poslední generaci si alespoň vymohla výhodu chlubit se mladší podvozkovou platformou.
(více v čísle 08/13)Vypadá to jako výhoda, ale co skutečnost? Jak se to vezme. Ibiza zpočátku doplácela na podivnou koncernovou strategii, kdy až do příchodu pátého vydání pola musela držet basu se starou gardou a poníženě kombinovat novou platformu se „starými“ motory. To se neobešlo bez kompromisů především u odtlumení agregátů TDI-PD, s nimiž již konstruktéři patrně nepočítali. Dokonce se vyskytuje názor, že mladší platforma PQ25 nemá až takový dopad na charakterové vlastnosti vozu, aby její přítomnost připadala běžnému uživateli rozhodujícímu se mezi ibizou a fabií důležitější než třeba design nebo možnost objednání u českého vozu nedostupných prvků (třeba bixenonových světlometů).