Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Dacia Logan 0.9 TCE Arctica: Já už budu hodný, dědečku…

Dacia Logan 0.9 TCe Arctica

Fotogalerie

15 fotografií

… tak mi prosím půjč klíče od tvého nového loganu. Kluci říkali, že proti předchozí generaci udělal skok. Bude se hodit navigace, kterou v něm máš. Aspoň ho porovnám se strejdovým sanderem.

(více v čísle 10/13)

Škoda že sis nepřiplatil za kožené čalounění, dědo. Vždyť stojí jenom 12 000 korun a je to poprvé, co si ho někdo může do loganu koupit. Ale asi moc takových nebude, protože si ho nikdo nepořizuje s plánem dovybavit jako nějaký mercedes. Ostatně ani potom se mu na dohled nepřiblíží materiály či jízdou.

V novém loganu a sanderu Dacia poprvé  poskytla volbu vestavěné navigace, navíc  za férovou cenu 5800 Kč.
V novém loganu a sanderu Dacia poprvé poskytla volbu vestavěné navigace, navíc za férovou cenu 5800 Kč.
Autor: Svět motorů
V novém loganu a sanderu Dacia poprvé  poskytla volbu vestavěné navigace, navíc  za férovou cenu 5800 Kč.
V novém loganu a sanderu Dacia poprvé poskytla volbu vestavěné navigace, navíc za férovou cenu 5800 Kč.
Autor: Svět motorů

Logan ale chce vypadat luxusněji, než kam patří. V ceníku tak nacházím třeba parkovací senzory za 6000 Kč, loketní opěrku za 2500 Kč nebo stylové balíčky výbav. Ty jsou vůbec zajímavé – nechápu například, proč je v ceníku tažné zařízení za 5800 Kč, když ho dostanu za 5790 Kč v paketu Country včetně gumových koberců a zástěrek. Mně by se ale nejvíc líbil Styling pack. To budou kluci čubrnět. Za cenu 3590 Kč jsou v něm vnitřní kryty prahů, ochranné boční lišty, gumové koberce nebo fešácký design mlhových světlometů.

Šťastnou ruku jsi měl při výběru motoru – přeplňovaný tříválec je fakt pecka. Když s ním jezdí auto za šest litrů, a přitom má za sebou jen necelou tisícovkou kilometrů, kolik si teprve vezme po zajetí? Nemusíš se tak bát, že bys z důchodu ukrojil příliš na benzin. Jenom to znamenalo dát na začátku o 25 000 korun víc z úspor proti základnímu čtyřválci 1.2 16V/55 kW.

Zvuk tříválce při rozjíždění sice není nic moc a po městě cuká, ale za ním dokáže slušně předjíždět. Škoda že se dá kombinovat jen s nejvyšší výbavou Arctica. I to bude asi důvodem, proč moc často tříválec nepotkám. Čekám, že se sousedé raději spokojí s motorem 1.2 16V/55 kW. Stojí už od 159 900 Kč.

Prý se loganů prodá míň než sander. Evropané sedany zase až tak moc nechtějí. Přitom kufr o objemu 510 litrů je doslova gigantický. A převézt lyže? Žádný problém – k tomu dostal konečně logan dělená zadní sedadla a víko lze otevírat tlačítkem. To bylo u tvého prvního loganu z roku 2004 velké faux pas.

Od výbavy Ambiance dostal logan dělené  zadní opěradlo sedačky
Od výbavy Ambiance dostal logan dělené zadní opěradlo sedačky
Autor: Svět motorů

Bohužel zrovna v kufru se toho moc nezměnilo – pořád zůstaly „humpolácké“ trubkové vzpěry, které po zavření zmáčknou bagáž. Chybí madlo na zavření víka – nezbývá než se buď ušpinit o vnější hranu víka, nebo riskovat poranění ruky o plech zevnitř dveří. Také při otevření se zdvihá tlačítkem. A ze všeho nejhorší je očko zámku na spodní hraně. O to vždycky zavadím taškou, a nádavkem si ji ještě zamastím vazelínou ze zámku. Tak to se nepovedlo. Světýlko nahoře to nezachrání. A laciný koberec už vůbec. Řídil jsem i strýcovo sandero. A povím ti, že jezdí trošku jinak. Logan je o něco pohodlnější a komfortnější. Přes nerovnosti se jen plavně přehoupne. Jenže v rychlých zatáčkách kvůli jinému ladění tlumičů uskakuje. Stejně tak přesnost řazení s benzinovým motorem se nemůže strejdovu nafťáku rovnat. A zařadit zpátečku je někdy horor. Požitek z jízdy ale není to hlavní, proč sis logan pořídil, viď. Jinak bych ti doporučil jiné auto.

Tak mi ho prosím půjč, potřebuji si přestěhovat pokojíček z domova na kolej. Do kufru se vše určitě vejde a pojedu pomalu... 

Technické údaje

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ

Zážehový řadový tříválec s přeplňováním turbokompresorem uložený vpředu napříč. Zdvihový objem 898 cm3. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Výkon 66 kW při 5250 ot./min, točivý moment 135 N.m při 2500 ot./min. Pohon předních kol. Pětistupňová ručně řazená převodovka. Nejvyšší rychlost 175 km/h. Emise CO2 116 g/km. Spotřeba město/mimo město 6,4/4,3 l/100 km.

Kombinovaná spotřeba 5,0 l/100 km

ROZMĚRY A HMOTNOSTI

Rozvor náprav 2634 mm. Délka x šířka x výška 4347 x 1733 x 1517 mm. Provozní hmotnost 1073 kg. Objem palivové nádrže 50 l. Pneu 185/65 R15.

Objem kufru 510 l

ZÁRUKY A CENY

Celková záruka 3 roky nebo 100 000 km, 2 roky na lak a 6 let na neprorezavění karoserie. Cena testovaného provedení 268 009 Kč (metalíza 10 000 Kč, litá kola 9000 Kč, tempomat a kožený volant 9000 Kč, elektrické ovl. zadních oken 3000 Kč, zadní parkovací senzor 6000 Kč, rezervní kolo 1500 Kč, dotykový multimediální systém 5800 Kč, textilní koberce 809 Kč).

Základní cena 222 900 Kč

KONKURENTI

Citroën C-Elysée 1.2 VTi/53 kW Tendance 249 000 Kč*

Chevrolet Aveo 1.2/63 kW LT+ 256 900 Kč*

Peugeot 301 1.2/53 kW Active 250 000 Kč

Renault Thalia 1.2 12V/55 kW Privilége 189 900 Kč*

Škoda Rapid 1.2 TSI/63 kW Fresh Active 284 900 Kč

* Včetně akce

Základní údaje

HODNOCENÍ

+ Poprvé možnost navigace či koženého čalounění

+ Dobrá dynamika i spotřeba tříválce

+ Komfortní podvozek

- Nepřesné řazení

- Volant lze nastavit jen výškově

- Menší přední sedadla

TESTOVALI JSME

Logan jako ojetina SM 26/11

Logan vs. Kia Rio SM 01/10

Logan 1.6 Arctica SM 41/08

Logan MCV 1.5 dCi Lauréate SM 07/08

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
10 / 2013Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851