11. 3. 2013
Autosalon Ženeva
Už po třiaosmdesáté míří do Ženevy obdivovatelé automobilové krásy. Švýcarský autosalon je v Evropě jediným z velkých, který se koná každý rok. Letos se nebe chmuřilo nejen nad areálem Palexpo, ale příliš jasu nebylo ani přímo na výstavní ploše.
(více v čísle 11/13)
Po podzimní Paříži, která všechny navnadila, že krize automobilového průmyslu snad už odezněla, vyslala Ženeva naopak další nelítostný signál. Nic neskončilo, je zle a bude ještě hůř. Prodeje aut v Evropě se propadají na desetiletá minima, což se nutně projevuje na penězích na vývoj. Organizátoři hrdě hlásili, že je k vidění nejvíce novinek v historii. Najít ve dvou hlavních ženevských halách opravdu nové auto pro běžný život bylo velmi obtížné. Prim hrály koncepty, luxusní auta a ve velké míře došlo i na drahé sportovní vozy, jejichž limitované edice byly často vyprodány ještě před jejich vystavením. Automobilky se jako vždy, když je hluboko do kapsy, začaly předstihovat v tom, kdo bude mít na stánku víc elektromobilů nebo hybridů. Byť toto rádoby ekologické šílení naštěstí letos nedosáhlo úrovně, již jsme poznali před třemi roky. Novinkou jsou technologie, kde auto pohání stlačený vzduch.