Renault Clio Grandtour 1.2 16V Dynamique | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

11. 7. 2013

Renault Clio Grandtour 1.2 16V Dynamique

Renault Clio Grandtour 1.2 16V Dynamique

Fotogalerie

10 fotografií

Jako první čeští novináři testujeme Clio v provedení Grandtour. Stane se s karoserií kombi z malého renaultu praktické auto?

(více v čísle 14/13)

Že poslední generace Renaultu Clio vypadá velmi dobře, na tom se v zásadě shodneme. Hlavně stísněný interiér však jeho každodenní použitelnost dost omezuje. Od kombi čekáme v tomto směru výrazný pokrok. Dočkali jsme se?

S jedinou výjimkou

Z pohledu zavazadlového prostoru můžeme Clio Grandtour za praktické auto skutečně označit. Základní objem kufru 443 litrů je sice ze všech malých kombíků nejmenší (viz tabulka), tady ale rozhodně nemáme potřebu novinku plísnit. Daleko důležitější než nějaký ten litr navíc je rozměrný vstup do zavazadlového prostoru, jeho pravidelný tvar a nízká nakládací hrana. Ta leží šedesát centimetrů nad zemí – proti hatchbacku ubrala citelných 11 cm.

Renault Clio Grandtour 1.2 16V Dynamique
Autor: David Rajdl

Za pochvalu stojí i slušná variabilita. Zadní sedadla sice nabídnou jenom sklopná opěradla, na druhou stranu se stejná možnost týká i sedadla spolujezdce. V Cliu Grandtour tak převezete předměty dlouhé až 2,5 metru. Prostor na zadních sedačkách ale zklamal v podstatě stejně jako u hatchbacku. S jedinou výjimkou – místa nad hlavou mírně přibylo. Ale opravdu jen velmi decentně. Naměřili jsme o jediný centimetr víc. Jinak jsme kolena znovu zabořili do opěradla řidičovy sedačky a pohodlnou pozici hledali těžko.

Lehké přitvrzení

U hatchbacku jsme psali o plavném nastavení podvozku, který však větší nerovnosti oznámí docela výraznou ránou. Pro kombi rovněž typická záležitost, ovšem s tím, že grandtour pozbyl i výš zmíněnou plavnost. Zadní odpružení je totiž proti hatchbacku tužší (vzhledem k větší přepravní kapacitě logický krok), clio však s touto změnou zneklidnělo.

Renault Clio Grandtour 1.2 16V Dynamique
Autor: David Rajdl

Silnější stabilizátor na zadní nápravě ale přispěl k tomu, že v zatáčkách se i kombi chová naprosto příkladně – úžasně lehce, změny směru zvládá malý renault s jednou rukou v kapse. Podmínkou je ale kvalitní povrch.

Opravdový základ

Se základním motorem 1.2 16V/54 kW se sice dostane na výchozí cenovku 245 900 Kč (s testovou výbavou Dynamique zaplatíte 295 900 Kč), Clio Grandtour se však za každých okolností bude rozjíždět velice pozvolna. Předjížděcí manévr musíte vždy dopředu dobře promyslet, alespoň průměrnou dynamiku přinese až vytáčení motoru spojené s častým podřazováním. Dvanáctistovka je zkrátka startovní čára a jako takovou ji musíte brát. Doslova

Zážehová dvanáctistovka poskytne podprůměrnou dynamiku, spotřeba se nejčastěji blížila sedmi litrům.
Autor: David Rajdl

Technické údaje

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ

Zážehový atmosférický čtyřválec. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Pohon předních kol. Pětistupňová přímo řazená převodovka. Zdvihový objem 1149 cm³. Výkon 54 kW při 5500 ot./min, točivý moment 107 N.m při 4250 ot./min. Nejvyšší rychlost 167 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 15,4 s. Spotřeba město/mimo město 7,0/4,7 l/100 km. Emise CO2 127 g/km.

Kombinovaná spotřeba 5,5 l/100 km

ROZMĚRY A HMOTNOSTI

Rozvor náprav 2589 mm. Délka x šířka x výška 4267 x 1732 x 1445 mm. Provozní/užitečná hmotnost 1105/580 kg. Objem palivové nádrže 45 l. Pneu 195/55 R16.

Objem kufru 443/1380 l

ZÁRUKY A CENY

Celková záruka 5 let/100 000 km, na lak 3 roky, 12 let na neprorezivění karoserie. Cena testovaného provedení 338 900 Kč (automatická klimatizace 10 000 Kč, zadní parkovací senzory 9000 Kč, paket Look 7500 Kč, litá kola 2500 Kč, náhradní kolo 2000 Kč, metalíza 12 000 Kč).

Základní cena 295 900 Kč

KONKURENTI

Seat Ibiza ST 1.4 16V/63 kW Style 299 900 Kč

Škoda Fabia Combi 1.4 16V/63 kW Fresh 264 900 Kč*

* akční cena

 

TESTOVALI JSME

Clio 1.5 dCi SM 10/13

Clio 0.9 TCe SM 44 a 48/12

Základní údaje

HODNOCENÍ

+ Atraktivní design

+ Objemný a dobře přístupný zavazadlový prostor

+ Dobré jízdní vlastnosti

- Málo místa na zadních sedačkách

- Podprůměrná dynamika

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
14 / 2013 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851