Bazar: Škoda Fabia 1.4 MPI
Škoda Fabia první generace má tuhou karoserii, vynikající dílenské zpracování a perfektní jízdní vlastnosti. Přirovnání k poctivému starému mercedesu snese i základní škodovácký motor 1.4 MPI – moc nejede, zato je věčný.
(více v čísle 14/13)Tak kvalitní malé auto už nikdy nikdo nevyrobí, což potvrzuje i druhá generace fabie s tvrdými plasty uvnitř, řadou ošizených detailů, jednoduššími světly a prořídlým výčtem výbavy na přání. První fabia mohla mít xenonové světlomety, benzinový dvoulitr i silný diesel se šestikvaltem (varianta RS) - o tom všem si může nástupce nechat zdát. Zejména takové, tedy plně vybavené a s nejlepšími motory, bývaly i vozy zapůjčované k novinářským testům. Realita u prodejců vypadala úplně jinak: Lidé kupovali základní verze Classic bez centrálního zamykání a žehrali na vysokou cenu a malý zavazadelník. Představte si, že takové auto bez ničeho tehdy stálo přes 270 000 Kč!