Honda SH125i: Jsem tu taky! | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Honda SH125i: Jsem tu taky!

Honda SH125i

Fotogalerie

8 fotografií

U Hondy jako by v posledních týdnech ze stopětadvacítkových skútrů
existoval jen prodejní gigahit PCX. Co ale takové SH125i?

(více v čísle 21/13)

 Letos výrazně modernizovanou stopětadvacítku SH byste v nabídce Hondy rozhodně přehlédnout neměli! Někoho by sice mohla odradit vyšší cenovka, v porovnání s bestsellerem PCX je SH125i o deset tisíc dražší, byla by to však chyba!

 

 Za 69 900 Kč si totiž v prvé řadě odvezete skútr na velkých šestnáctipalcových kolech. Přestože je PCX nadprůměrně pohodlné, na SH125i se dírám a kanálům přestanete vyhýbat defi nitivně. A pozor! Ani nezaplatíte obvyklou daň, kde nad velkými koly v podstatě zmizí podsedlový odkládací prostor. Do SH125i nacpete dokonce integrální přilbu!

Prostorný kufr a pohodlná opěrka v jednom jsou nyní v ceně.
Prostorný kufr a pohodlná opěrka v jednom jsou nyní v ceně.
Autor: Svět motorů

 

 Přídavný kufr se ale i tak bude určitě hodit. Bonusových pětatřicet litrů „zavazadlového“ prostoru navíc od Hondy dostanete zdarma (ušetříte šest tisíc). Kufr potěší i spolujezdkyni, která se bude mít o co opřít. Tandem je vůbec v případě SH125i daleko pohodlnější než u PCX, kde jízda ve dvou patří k největším negativům jinak výborného stroje.

V poloze Idling Stop motor při každém zastavení zhasne. Jakmile otočíte plynem, naskočí.
V poloze Idling Stop motor při každém zastavení zhasne. Jakmile otočíte plynem, naskočí.
Autor: Svět motorů

 

 Mezi největší pozitiva Hondy PCX však počítáme stopětadvacítkový jednoválec s opravdu funkčním systémem stop-start. Kromě velmi slušné dynamiky oceňujeme spotřebu paliva, která se v našem dlouhodobém testu po pěti měsících zastavila na 2,69 l. Čistě městský režim potom znamenal kombinaci kolem 2,3 litru. Tak. A co jsme se na učili u PCX, můžeme od modelového roku 2013 aplikovat také na Hondu SH125i. V es-háčku totiž najdeme úplně stejný jednoválec jako v PCX.

 

 Co se ale PCX nikdy netýká, to je antiblokovací systém brzd. A přitom pro začínajícího skútristu vybaveného řidičákem skupiny B a nulovými zkušenostmi s jednou stopou je ABS zásadním prvkem výbavy. U SH125i si jej za 5000 Kč můžete přikoupit. Jsme všemi deseti pro tuto investici!

Brzdy s ABS poznáte podle senzoru otáček, SH 125i je má za příplatek 5000 Kč.
Brzdy s ABS poznáte podle senzoru otáček, SH 125i je má za příplatek 5000 Kč.
Autor: Svět motorů

 

Honda SH125i ABS  
Motor jednoválec
Chlazení kapalinou
Vrtání a zdvih (mm) 52,4 x 57,9
Zdvihový objem (cm3) 125
Výkon (kW/ot.min) 8,7/8500
Točivý moment (N.m/ot.min) 11.00
Převodovka variátor
Přední brzda kotoučová 240 mm
Zadní brzda kotoučová
Rozvor kol (mm) 1340
Výška sedla (mm) 799
Pohotovostní hmotnost (kg) 135
Objem nádrže (l) 7,5
Cena (Kč) 74 900

 


Je jich víc!

Řada SH se neomezuje jenom na „béčkovou“ stopětadvacítku. S patřičnou motoskupinou si můžete za 79 000 Kč pořídit stopadesátku s výkonem 11 kW, vrcholný model pak představuje třístovka s už „dálničním“ výkonem 20 kW. Na SH300i si však musíte připravit 109 900 Kč.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
21 / 2013 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851