Peugeot 2008: Zvýšená vlna | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

1. 6. 2013

Peugeot 2008: Zvýšená vlna

Peugeot 2008

Fotogalerie

6 fotografií

Crossover nebude nikdy praktičtější než stejně velké kombi. Může však být vzhledově zajímavější – a to se v levné kategorii počítá dvakrát.


Malý, cenově dostupný, ale praktický – takový byl odjakživa ideál vozu pro mladé rodiny se skromným rozpočtem. Nejlépe tomu odpovídaly kombíky nejmenší třídy. Sem v nedávné historii kromě škodovek patřily vozy jako Kia Rio kombi, Seat Cordoba Vario nebo Fiat Palio Weekend. Prostoru měly na rozdávání, ale krásy moc nepobraly. Což platilo i pro peugeoty: 206 SW z roku 2002 i 207 SW, který ho nahradil o pět let později. Západní Evropě dnes takto účelové řešení nestačí. Poptávce po něčem zajímavějším vycházejí automobilky vstříc vymýšlením neotřelých konceptů, které kromě prostoru nabídnou i nádech jakési přidané hodnoty. Právě sem kromě Opelu Mokka a Nissanu Juke míří také Peugeot 2008, na jehož představení nás automobilka pozvala do romantických kulis francouzského Porýní.

Musíme uznat, že novinka působí od pohledu suverénně a dospěle. Ne úplně chudě, chcete-li. Crossover se vytáhl do výšky, nazul pohorky a tváří se drsněji, než bývalo u skromných rodinných vozů zvykem. Velká kola (16 a 17 palců) usazená v hluboce vykrojených blatnících obklopují černé lemy nárazníků i prahů, na střeše trůní masivní nosníky.

Odhlédneme-li od těchto vnějších efektů nebo odlišně tvarovaných světlometů, objevíme Peugeot 208 prodloužený o 187 mm. Tedy o stejnou míru, o jakou byl natažený kombík minulé řady 207. Mohutnější zadní převis přispěl k adekvátnímu zvětšení kufru. Jak je vidět v přiložené tabulce, jeho objem je podstatně větší než u hatchbacku 208 a o 14 litrů přerůstá i starý model 207 SW.

Čím se novinka od předchůdce liší? Zaprvé se jí podařilo shodit povážlivou nadváhu. Redukcí přesahující 150 kg se provozní hmotnost dostala na úroveň konkurence. Méně dobrou zprávou je aerodynamika, kterou má vysoký vůz logicky horší.

     

Pobyt ani jízda nepřekvapí

 

Komu se líbí interiér dvěstěosmičky, bude doma i v typu 2008. Nečekejte vzpřímenější polohu sezení – cross over je o sedm centimetrů vyšší jen díky zvednutému podvozku a mohutným lištám na střeše. Zůstává poměrně vzdušná atmosféra a neotřelé tvary, ovšem i hlavní palubní přístroje vysunuté zcela nahoru a omezený rozsah svislého seřízení volantu. Jeho maličký průměr by snad slušel sportovnějšímu vozu. Sedadla jsou přiměřeně velká a dobře tvarovaná, před zadními je dostatek místa na kolena.

Vzhledově zajímavé řešení šetří místo, ale má svoje mouchy. Volant je hodně malý a zasloužil by si větší rozsah svislého seřízení.
Autor: Svět motorů

Sériové ESP dnes vyšším vozům obecně umožňuje měkčí naladění podvozku a Peugeot 2008 není výjimkou.

Po okresních cestách francouzského venkova jede relativně měkce a v zatáčkách se výrazněji naklání. Stopu ale drží pevně a stabilizace zasahuje tak plynule a nerušivě, že bychom si jí bez blikající kontrolky často ani nevšimli.

Turbodiesel 1.4 HDi s tradičně rozevlátým pětikvaltem malému crossoveru úplně stačí. S trochou vytáčení zvládá hektický provoz velkoměsta i táhlé kopce. Šestnáctistovka s daleko přesnější šestirychlostní převodovkou to umí rozbalit i na dálnici, paradoxně však právě ona povinně nafasuje městský mikrohybridní systém e-HDI pro snížení tabulkových emisí. Zážehový motor 1.6 VTi se v kopcích dožaduje častého podřazování, do smíšeného provozu ho však považujeme za rozumný základ. Tříválec 1.2 VTi se v nižších rychlostech drží statečně, nevýhodná aerodynamika ho ale za městem přemůže. Lepší kompromis by měla přinést přeplňovaná verze, která dorazí ještě letos.

Nepatříme k těm, kterým by imponovaly šminky Range Roveru na autě za tři sta tisíc. Proto nás těší, že důraz na zevnějšek nepřipravil Peugeot 2008 o silné stránky předchůdce – pohodovou jízdu a praktické využití vnitřního prostoru. U českých prodejců se novinka objeví v červnu, ceny zatím nebyly zveřejněny.

 

Peugeot 2008
Autor: Svět motorů

HODNOCENÍ

+ Prostorný a variabilní interiér

+ Výrazně snížená hmotnost

+ Pružné dieselové motory

+ Citlivě naladěná stabilizace

- Efektní vzhled na úkor aerodynamiky

- Chyby v ergonomii

- Slabší zážehové motory

- Většinou jen pět rychlostí

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
21 / 2013 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851