První jízda: modernizovaná Škoda Superb | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

1. 6. 2013

První jízda: modernizovaná Škoda Superb

Modernizovaná Škoda Superb

Fotogalerie

10 fotografií

Nový superb je vyzrálejší, osobitější, komfortnější, levnější a úspornější. Co víc si přát?

(více v čísle 21/13)

Poprvé se sice nová Škoda Superb ukázala v čínské Šanghaji, ale rychle přicestovala do Evropy, kde si za poslední roky vybudovala silnou pozici. A my už jsme se v ní dokonce svezli v okolí Vídně. Hlavní novinkou je změna designu, který navazuje na styl posledních novinek Rapid a Octavia.

Modernizovaná Škoda Superb
Autor: Svět motorů
 

Vyzrálý výraz

Hned na první pohled nás zaujala přepracovaná přední a zadní část. Na širší masku navazují nově tvarované světlomety. Poprvé mohou být osazeny bixenony a integrovanými LED diodami pro denní svícení, které jsou zasazeny do vnějších krajů – tam se kdysi skrýval nápis Superb. Diody jsou uspořádány celkově do tří svislých řad, přičemž třetí je vyhrazena oranžovým směrovým blikačům. V dolní části nárazníku najdete ostřeji řezané mlhovky. Výsledek nevypadá špatně a superb nám nyní připadá vyzrálejší. Přepracované jsou také zadní části obou karosářských variant.

Verze sedan–liftback vypadá zezadu úplně jinak – hlavně díky novému tvaru světel
Autor: Svět motorů

Mnohem výraznější úpravou ale prošel sedan-liftback. Značka se přestěhovala z nárazníku do víka kufru a světla mají zcela jinou grafiku. Stále v ní však vidíme uspořádání do typického tvaru písmene C, které tvoří hned tři pruhy diod. Uvnitř kromě volantu zůstalo vše při starém. Nové jsou barevné kombinace, potahová látka, dekory a také některé prvky výbavy. Přínosem zvyšujícím komfort cestujících vzadu je funkce elektrického posouvání sedadla předního spolujezdce ze zadního místa. Samozřejmostí se opět stal pánský deštník uložený ve dveřích.

Líbí se nám hlavně prostor na kolena cestujících vzadu, v čemž je superb opravdovým přeborníkem, a také nový systém otevírání kufru u sedanu, který pojme 595 až 1700 litrů. Samotné víko nebo celá výklopná záď systému TwinDoor se nyní otevírají separátními tlačítky – dříve k tomu sloužilo jen jedno a byl v tom docela zmatek. U kombi, které pojme dokonce 633 až 1865 l, se z pohledu designu změnilo jenom uskupení zadních světel – tvar je stejný.

 

Superb Combi zaujme obrovským kufrem, který pojme až 1865 litrů nákladu
Autor: Svět motorů


Lepší a levnější

OZákladní cena faceliftovaného superbu se o deset tisíc snížila. Základní motor 1.4 TSI ve výbavě Active tak nyní koupíte za 539 900 Kč. Najdete zde kontrolu jízdní stability, sedm airbagů, dvouzónovou klimatizaci, tempomat, čtyřramenný volant či halogenové světlomety s funkcí denního svícení. Stačí si ale připlatit 15 000 Kč za paket Active Plus a dostanete s ním bixenonové světlomety s natáčením do směru jízdy, LED diody pro denní svícení, výsuvné ostřikovače světlometů, dešťový senzor, vyhřívání předních sedadel nebo plnohodnotné rezervní kolo. A to se vyplatí! Ale třeba schránku na deštník, 16palcová litá kola, elektrické nastavování sedadla řidiče či rádio Bolero s měničem CD dostanete až s výbavou Ambition, kde jsou standardem bixenony s LED diodami. S provedením Elegance získáte 17palcová kola, parkovací senzory vpředu a vzadu včetně systému automatického parkování, kontrolu tlaku v pneumatikách nebo vyhřívání i zadních sedadel. Za kombi se připlácí třicet tisíc.

Pan Dokonalý

Superb dostal i některé nové prvky výbavy. Jde například o samočinné parkování Automatic Parking Assistent ve verzi 2.0, které vedle podélného zajíždění do mezery stojících aut zvládá také příčné parkování. Vedle toho se nabízejí doplňky jako elektrické střešní okno s integrovanými solárními články, které ochladí interiér (Superb), elektricky ovládaná panoramatická střecha (Superb Combi), bezklíčkové odemykání a startování Kessy, klimatizace a čtyři audiosystémy, respektive multimediální navigace. Vrchol nabídky tvoří systém Columbus s barevnou dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 6,5“, integrovaným pevným diskem s kapacitou 30 GB a například televizním tunerem.

 

Nižší náklady

Paleta motorů zahrnující výkonové spektrum od 77 do 191 kW se sice nezměnila, ale nové technologie se podílejí i na hospodárnějším provozu. Díky stop-startu nebo řízenému dobíjení jsou motory superbu až o 19 % úspornější.

Oba systémy dostanou všechny naftové verze i základní zážehový čtyřválec 1.4 TSI/92 kW. Nejúspornější provedení GreenLine s motorem 1.6 TDI/77 kW (nyní ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou) dosáhne průměrné spotřeby 4,2 l na 100 km, což odpovídá emisím 109 g CO2/km.

I nejsilnější agregát 3.6 FSI V6/191 kW,který se dodává výhradně s dvouspojkovým šestistupňovým automatem DSG a pohonem všech kol, omezil svůj apetit z původních 10,1 na 9,3 l/100 km.

Změny jsme zaznamenali také u jiných verzí s pohonem všech kol. Turbodiesel 2.0 TDI/103 kW bude v konfiguraci 4x4 spojen jen s přímo řazenou šestistupňovou převodovkou, výkonnější verze 125 kW dostane šestistupňový dvouspojkový automat DSG.

Jízdně zůstal superb věrný komfortnímu nastavení, takže posádce zprostředkovává hlavně pohodlné cestování.

Modernizovaná Škoda Superb
Autor: Svět motorů

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
21 / 2013 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851