Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

27. 5. 2013

Citroën C5 II. generace (X7)

Citroën C5 II. generace (X7)

Příznivci citroënů řeší dilema: Zpronevěřil se tradici značky víc nudně tvarovaný, ale vždy hydraulický předchůdce, nebo avantgardnější nástupce s ocelovými pružinami u levnějších verzí?     

(více v čísle 22/13)

Nebylo by fér obviňovat Citroën z šizení zákazníka. Jednak tradiční Hydractive u C5 stále nabízí (u šestiválců vždy, u některých čtyřválců v závislosti na výbavě či příplatku), navíc za podobné peníze opravdu těžko najdete poctivější auto. Už v základu naleznete drahou lichoběžníkovou přední nápravu, na kterou dnes z úsporných důvodů musí zapomenout i Mercedes třídy E. Dále má špičkovou protikorozní ochranu, mimořádně bytelnou (a také těžkou) karoserii, pro řidiče kolenní airbag ve standardu, famózní odhlučnění (lze mít i vrstevná boční skla) a sedadla, o jakých se prezidentskému superbu jen zdá. I hydraulický posilovač řízení je poctivějším řešením než stále běžnější servomotorek na sloupku řízení, kterému pak k úžasné funkci poloautomatického parkování stačí jen pár řádků softwaru. C5 proto umí nanejvýš změřit parkovací místo, vrtět volantem musíte sami. Škoda že se mezigeneračně zhoršila praktičnost auta. Liftback byl nahrazen sedanem, uvnitř je méně místa než dříve a samoúčelně avantgardní interiér je tu snad pouze proto, aby všechno zkomplikoval.            

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
22 / 2013Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851