Citroën C5 II. generace (X7)
Příznivci citroënů řeší dilema: Zpronevěřil se tradici značky víc nudně tvarovaný, ale vždy hydraulický předchůdce, nebo avantgardnější nástupce s ocelovými pružinami u levnějších verzí?
(více v čísle 22/13)Nebylo by fér obviňovat Citroën z šizení zákazníka. Jednak tradiční Hydractive u C5 stále nabízí (u šestiválců vždy, u některých čtyřválců v závislosti na výbavě či příplatku), navíc za podobné peníze opravdu těžko najdete poctivější auto. Už v základu naleznete drahou lichoběžníkovou přední nápravu, na kterou dnes z úsporných důvodů musí zapomenout i Mercedes třídy E. Dále má špičkovou protikorozní ochranu, mimořádně bytelnou (a také těžkou) karoserii, pro řidiče kolenní airbag ve standardu, famózní odhlučnění (lze mít i vrstevná boční skla) a sedadla, o jakých se prezidentskému superbu jen zdá. I hydraulický posilovač řízení je poctivějším řešením než stále běžnější servomotorek na sloupku řízení, kterému pak k úžasné funkci poloautomatického parkování stačí jen pár řádků softwaru. C5 proto umí nanejvýš změřit parkovací místo, vrtět volantem musíte sami. Škoda že se mezigeneračně zhoršila praktičnost auta. Liftback byl nahrazen sedanem, uvnitř je méně místa než dříve a samoúčelně avantgardní interiér je tu snad pouze proto, aby všechno zkomplikoval.