Citroën C3 1.6 VTi Exclusive: Jen to nepřehnat
Po čtyřech letech výroby se městský hatchback Citroën C3 dočkal lehké modernizace.
(více v čísle 22/13)Malý kompakt s označením C3 se poprvé objevil v roce 2001 a díky boubelaté pětidveřové karoserii si získal značnou oblibu. Po osmi letech nastoupila druhá generace. Nyní je rok 2013 a přesně polovina životního cyklu současného provedení. Takže ani nepřekvapí, že se ho francouzská značka snaží zatraktivnit faceliftem.
V čem se tedy nové C3 liší od předchozího? Na první pohled nás nic nezaujalo. Vždyť takhle přece vždycky vypadalo! Po porovnání s obrázkem končící generace je všechno jasné. Současné citroëny mají masku s chromovanými lištami, která navazuje na logo uprostřed – to známe. Ale původní C3 mělo v těchto místech jen plech. To nás trochu zmátlo.
Takže nyní se malý městský hatchback více podobá větším sourozencům. S přepracovanou maskou přišel i nový tvar předního nárazníku a nasávacího otvoru v něm. Po stranách se objevily LED diody pro denní svícení, které získáte od provedení Tendance. Jiné změny jsme na „cé-trojce“ nezaznamenali. Provedení interiéru, palubní desky i prostornost zůstávají stejné.
Také pod kapotou jsme našli starý známý benzinový čtyřválec 1,6 l s výkonem 88 kW. S aktuální modernizací se sice do Citroënu C3 začaly montovat malé tříválce, ale i nejsilnější motorizace má stále co nabídnout. Dostanete ji však jen v nejvyšší výbavě Exclusive. I když vrchol točivého momentu 160 N.m přichází až ve 4250 otáčkách a nejvyšší výkon je k dispozici při 6000 ot./min, není potřeba agregát příliš vytáčet.
Při padesátce zařadíte pětku a pak už si nemusíte řadicí páky všímat – stejně má převodovka dlouhé dráhy a ani přesností neoplývá, takže řazení moc potěšení nepřináší. Při 130 km/h točí motor 3800 otáček a už o sobě dává více vědět, hlavně zvukem. Ale i při této rychlosti stačí lehce šlápnout na plyn a C3 příjemně zrychluje. Navíc nás uspokojila spotřeba paliva, protože jsme jezdili v průměru za 6,6 l/100 km. Potěšil také komfort odpružení. Na druhou stranu stabilita na nerovnostech, naklánění karoserie v zatáčkách ani řízení nejsou zrovna ideální.
Základní údaje
MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ
Zážehový řadový čtyřválec uložený vpředu napříč. Zdvihový objem 1598 cm3. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Výkon 88 kW při 6000 ot./min, točivý moment 160 N.m při 4250 ot./min. Pohon předních kol. Manuální pětistupňová převodovka. Nejvyšší rychlost 190 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 8,9 s. Emise CO2 136 g/km. Spotřeba město/mimo město 7,9/4,9 l/100 km.
Kombinovaná spotřeba 5,9 l/100 km
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Rozvor náprav 2466 mm. Délka x šířka x výška 3941 x 1728 x 1524 mm. Provozní/užitečná hmotnost 1215/439 kg. Objem palivové nádrže 50 l. Pneu 205/45 R17.
Objem kufru 300/1121 l
ZÁRUKY A CENY
Celková záruka 2 roky, na lak 3 roky a 12 let na neprorezavění karoserie. Cena testovaného vozu 345 800 Kč (metalický lak 11 400 Kč, HiFi systém 7000 Kč).
Základní cena 327 400 Kč*
KONKURENTI 5 dv.
Fiat Punto 1.4 MultiAir/77 kW 289 900 Kč*
Ford Fiesta 1.6 Ti-VCT/77 kW Titanium
396 150 Kč*
Honda Jazz 1.4 i-VTEC/73 kW Elegance
424 000 Kč*
Hyundai i20 1.4i/74 kW Inclusive 269 990 Kč*
Kia Rio 1.4 CVVT/80 kW Exclusive 399 980 Kč*
Mazda 2 1.5i/75 kW GTA 389 900 Kč*
Nissan Note 1.6/81 kW Acenta+ 302 900 Kč*
Opel Corsa 1.4/74 kW Cosmo 287 900 Kč*
Peugeot 208 1.6 VTi/88 kW Allure 343 000 Kč*
Renault Clio 1.2 TCe/88 kW GT 384 900 Kč*
Seat Ibiza 1.2 TSI/77 kW Style 299 900 Kč*
Škoda Fabia 1.2 TSI/77 kW Elegance
353 900 Kč*
Toyota Yaris 1.33/73 kW Trend 319 900 Kč*
VW Polo 1.2 TSI/77 kW Comfort 322 900 Kč*
* Akční cena
TESTOVALI JSME
C3 1.6 HDi SM 20/10
C3 1.4 VTi SM 7/10