Historie Ferrari 250 GT TdF a Rolls-Royce Silver Shadow
Slavný cyklistický závod míval mezi lety 1899 a 1986 automobilovou obdobu. Ferrari 250 GT jej vyhrálo sedmkrát v řadě – načež následovaly dva triumfy 250 GTO!
(více v čísle 22/13)Bicykly se na náročný podnik vedoucí rozmanitou francouzskou krajinou vydaly až čtyři roky po automobilových závodnících (letos slaví 110. výročí). První ročník podniku Tour de France Automobile, původně rozvržený do sedmi dnů, vyhrál průměrnou padesátikilometrovou rychlostí René de Knyff na stroji Panhard & Levassor coby nejrychlejší ze 49 vozidel na startu a 21 v cíli. To italské Ferrari na automobilovém nebi zazářilo až v roce1947 ao čtyři léta později už začalo kralovat i TdF. Sportovní podnik tehdy ještě nepočítal s více kategoriemi, ty se objevily až v sedmapadesátém: GT (ve znamení vzpínajícího se koníka v ročnících 1956-1964) a cestovních vozidel (o niž se přetahovaly Alfy Romeo Giulietta se sedany Jaguar Mk I a II). Počínaje TdF 1969 už se opět jel společný závod a ferrari v něm dokázala uspět ještě třikrát: 1972, 1981 a 1982 – to už díky 308 GTB.