První dojmy: Mercedes-Benz třídy S | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

2. 6. 2013

První dojmy: Mercedes-Benz třídy S

Mercedes třídy S

Fotogalerie

12 fotografií

Nový Mercedes-Benz třídy S je na světě. Měli jsme exkluzivní možnost být při jeho prvním statickém představení.

Nejlepší automobil na světě? To je velmi těžká otázka. Představitelé Mercedesu věří, že to bude jejich nové „esko“. Po prvním krátkém setkání si ale nemyslíme, že by jejich tvrzení bylo příliš přehnané ani vychloubačné.

 

Mercedes-Benz třídy S je celosvětovým fenoménem a žádný jiný prémiový sedan nejvyšší třídy se nemůže pochlubit podobnou pověstí. Jezdí a jezdili v něm prezidenti, králové, slavné osobnosti a významní umělci. Takže nová řada W 222 musí být opět měřítkem pro konkurenci a je jednou z nejdůležitějších premiér letošního roku.

Mercedes třídy S
Mercedes třídy S
Autor: Svět motorů

 

Schovaná okázalost

 

Stejně jako všichni předchůdci vypadá na první pohled majestátně, ale také usedleji. Vždyť větší část klientely vyznává konzervativnější styl. Jednoduché křivky se však podle nás budou líbit i za několik let. Vzhledem k absenci výrazně vystouplých lemů blatníků působí nová třída S proti předchozí generaci odlehčeně a kompaktně. Přitom je karoserie v základním provedení 5116 mm dlouhá, 1899 široká a 1496 milimetrů vysoká. Je tak o 20 milimetrů delší, o 25 mm nižší a o 28 milimetrů širší než u dosluhujícího modelu. Rozvor náprav se zvětšil o 130 na 3035 mm. Prodloužená verze má rozvor zvětšen o dalších 130 mm, takže celková délka karoserie narostla na 5246 mm. A právě prodloužená varianta má být v této generaci žádanější, protože už u dnešního modelu má větší úspěch nejen v Americe, ale i v Asii, kde majitelé „eskových“ mercedesů cestují hlavně na zadních sedadlech.

 

Jednoduchý luxus

Interiér
Interiér
Autor: Svět motorů

 

Spolu s karoserií se nafoukl také interiér, který díky jedinečnému tvaru palubní desky a dokonalosti všech detailů vyvolává pocit naprostého luxusu a přepychu. Přístrojovce vládnou dva obrovité displeje s úhlopříčkou 30,7 cm. Jeden z nich nahrazuje klasickou kapličku, druhý slouží pro zábavu posádky a ovládání nepřeberného množství funkcí auta. Jinak uvnitř dominují jednoduché tvary – dokonce i volant má jen dvě ramena. Vše je podřízeno komfortu a pohodlí posádky. Masážní sedadla prodloužené verze, kterou jsme osobně vyzkoušeli, bez nadsázky připomínala křesla z luxusních hotelů.S nadčasovým výrazem korespondují i použité technologie a systémy. Tří-da S je například prvním vozem na světě, v němž už není jediná žárovka, ale jen LED diody, umí číst povrch vozovkyy, dopředu rozpozná nerovnosti a nastaví Hvězda nezhasíná vězda nezhasínáGalerie luxusuMercedes-Benz používá označení „třída S“ pro svou vrcholnou řadu od roku 1972, kdy na svět přišla generace W 116. Ale velké luxusní modely se prolínají celou historií značky s třícípou hvězdou ve znaku.tuhost odpružení nebo nabídne maximální počet airbagů – také v bezpečnostních pásech nebo pod polštářem sedáku u lehátkového sedadla. Nechybí infrakamera pro noční vidění ani systém kamer a radarů, který kontroluje okolí vozu do všech stran v rozsahu 360 stupňů.

Mercedes třídy S
Mercedes třídy S
Autor: Svět motorů

 

Zatím jen tři

 

Moderní jsou rovněž motory. Nejprvese začnou nabízet tři. Základní pohonnou jednotkou je vznětový třílitrový šestiválec S 350 BlueTec s výkonem 190 kW. Nejlevnější benzinové provedení představuje verze S 400 Hybrid, kombinující šestiválec o objemu 3,5 litru a elektromotor, přičemž společný výkon činí 245 kW. Vrchol nabídky zatím tvoří přeplňovaný benzinový osmiválec S 500, který se může pochlubit 335 kW a zrychlením z klidu na stovku za 4,8 s. Všechny motorizace jsou spojeny se sedmistupňovým automatem. Vzhledem k jízdní dynamice všech modelů se zdají být jejich spotřeby jako z oblasti snů. Vždyť benzinový osmiválec má jezdit za 8,6 litru benzinu, zážehová hybridní varianta za 6,3 l a vznětový šestiválec dokonce za 5,5 l – všechny splňují emisní normu Euro 6.

 

Na malé žízni se určitě podílí výborná aerodynamika karoserie se součinitelem odporu vzduchu cx = 0,23. Očekávat můžeme další motorizace včetně specifi kace S 500 Plug-in Hybrid, jejíž spotřeba má prý začínat číslovkou tři před desetinou čárkou, a samozřejmě model s pohonem všech kol. První dojmy z nové třídy S v nás vyvolaly silné emoce. Věříme, že bude i skvěle jezdit, ale na to si ještě počkáme. Nejluxusnější mercedes lze sice už objednávat, první kusy se však k zákazníkům a také do showroomů dostanou až 20. července, kdy je naplánováno celosvětové uvedení do prodeje.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
21 / 2013Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851