Jaguar F-Type: Návrat mezi elitu | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Jaguar F-Type: Návrat mezi elitu

Jaguar F-Type

Fotogalerie

9 fotografií

Jaguar těží ze závodní historie, pořádné sportovní auto mu ale dlouho chybělo. Už ho má. F-Type značka potřebovala jako sůl.

(více v čísle 22/13)

Značka Jaguar bývala synonymem sportovní jízdy. SS100, XK120, C-Type, D-Type, E-Type a pak skoro čtyřicet let nic. Respektive luxusní limuzíny a gran turisma, ale auto pro srdcaře žádné.

Klika
Klika
Autor: Svět motorů

Odemykáme, ze dveří se vysouvají kliky a my můžeme vklouznout do opticky těsného, přitom dostatečně prostorného dvoumístného kokpitu. Designéři mysleli na každý detail, v kvalitě zpracování těžko najít mouchy. Pedál spojky bychom hledali marně, bez ohledu na verzi je standardem osmistupňový automat ZF s pádly pod volantem a voličem, který se po vychýlení vždy vrátí do původní polohy.

Začneme od vrcholu pyramidy – pětilitrovým osmiválcem. Z toho, co následovalo po stisku startovacího tlačítka, se nám ještě teď klepou kolena. Řev příplatkového výfuku patří k tomu nejbrutálnějšímu, co jsme kdy slyšeli vycházet z útrob auta. Štěká, prská, bublá, burácí, pod každým mostem nás to nutilo podřadit a prudce přidat. Uf, tohle nemá daleko do legendárních italských symfonií z Modeny.

Německá dálnice nezná rychlostní limity, a tak se můžeme přiblížit maximálním 300 km/h. V interiéru nastává slušné povětří, však už ve 130 km/h do jaguaru dost fouká – samozřejmě kvůli tomu si člověk kupuje roadster. Na druhou stranu během dlouhé cesty, která nedělá pohodlnému vozu problém, to už může trochu obtěžovat.

Jaguar F-Type
Jaguar F-Type
Autor: Svět motorů

Při takto rychlé jízdě se staženou střechou začíná být jaguar nervózní. Vinu na tom má i hydraulické řízení, jehož naladění není ideální. Je strmé a rychlé, ale k rukám řidiče neposílá tolik informací o dění pod koly, kolik bychom od sportovní zadokolky čekali. Zato motor naplnil naše očekávání beze zbytku. Táhne jako smyslů zbavený, převodovka mění rychlosti, sotva se prsty dotknou pádla. Do driftu se zadní kola hrnou, jen na něj pomyslíte. Osmiválec je na takové hraní stavěný, standardně má aktivní diferenciál, zatímco šestiválcový F-Type S má mechanický samosvor.

Středový panel  je výrazně  orientovaný na  řidiče. Výdechy  ventilace je  možné zaklopit do palubní  desky. Řízení  by mohlo být  citlivější.
Středový panel je výrazně orientovaný na řidiče. Výdechy ventilace je možné zaklopit do palubní desky. Řízení by mohlo být citlivější.
Autor: Svět motorů

S tím jsme v exkluzivní předpremiéře okusili nový okruh Bilster Berg, jemuž se přezdívá Malý Nürburgring. Na klikaté trati s velkým převýšením se ukázala prostřední motorizace jako optimální – dostatečně výkonná, hravější, s ne tak hulvátským, ale pořád velmi parádním zvukem. A také o padesát kilogramů lehčí. Bohužel hmotnost a z ní pramenící chování v zatáčkách by mohly být u celohliníkového vozu podstatně lepší. Čekali jsme špičku v segmentu, místo toho je základní F-Type s 1597 kilogramy o 200 kg těžší než Porsche Boxster.

Ano, má navíc automat a vozí kardan, hmotnost je ale zkrátka znát. Jaguar tedy není vzorem mrštnosti. Nic to ale nemění na faktu, že je rychlý, zábavný a jízda v něm je plnotučným zážitkem, jaký britskému výrobci vyloženě chyběl v nabídce.

 

Volič automatu se po zařazení vrací do středové  polohy. Tlačítky se zapíná ostrý režim, sytý zvuk,  stahuje se střecha nebo vypíná stop-start.
Volič automatu se po zařazení vrací do středové polohy. Tlačítky se zapíná ostrý režim, sytý zvuk, stahuje se střecha nebo vypíná stop-start.
Autor: Svět motorů

Hodnocení

+ Skvělé motory

+ Bleskově řadící automat

+ Famózní zvuk osmiválce

+ Jízdní vlastnosti a cestovní komfort

- Vysoká hmotnost

- Nervózní řízení ve vysokých rychlostech

- Vadnoucí brzdy

- Do interiéru fouká až moc

Jaguar F-Type

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
22 / 2013Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851