Peugeot 3008 2.0 HDI Napapijri: Nádech exotiky
Peugeot se snaží zatraktivnit modelovou řadu 3008, a proto přišel se speciální edicí Napapijri.
(více v čísle 20/13)Jestli vám označení Napapijri nic neříká, vězte, že jde o módní značku, která v posledních letech nabírá na síle. Oblečení odkazující na severské kořeny – Norsko – nepostrádá styl a vydobylo si přízeň vyznavačů cestová ní a objevování. Ani proto nepřekvapí, že si věhlas získala i podporou různých vě deckých organizací a polárních expedic. Zde můžeme spatřit jistou spojitost s Peugeotem 3008, který francouzská značka prezentuje jako skvělého společ níka na dobrodružné výlety a objevová ní přírodních krás.
Toto spojení je docela dobrý nápad. Peugeot 3008 má vyšší karoserii, která stavbou připomíná něco mezi velkoprostorovými vozy a kategorií SUV, čímž vzbuzuje dojem robustnosti a poctivosti. Kvůli absenci pohonu všech kol sice na extrémnější expedice hned zapomeňte, ale díky vyšší světlé výšce se dostanete dál než s běžným hatchbackem nižší střední třídy. Zajímavým prvkem je dvoudílné víko zavazadlového prostoru, jehož spodní výklopná část unese až 200 kg, takže není problém sednout si na něj a obout pohorky na výšlap do divočiny. Vznětový dvoulitr s výkonem 110 kW je navíc příjemným partnerem na jakékoliv cestování a lze s ním jezdit za šest litrů na 100 km.
Limitovanou edici na první pohled poznáte podle četného použití znáčků. Ty našly místo na předních dveřích, víku zavazadlového prostoru, paprscích kol, vnitřních prahových lištách, čalounění opěradel a dokonce i volantu. Dvoubarevný interiér i díky těmto maličkostem působí luxusně. Speciální série je navíc spojena se čtveřicí barevných odstínů: černá Perla Nera, bílá Blanc Nacré, hně dá Rich Oak a šedá Vapor Grey. Dále s dvoulitrovým turbodieselem, rádiem s bluetooth a USB vstupem, zadním parkovacím asistentem, paketem Adventure nebo prosklenou střechou. Model 3008 se Peugeotu povedl, o čemž svědčí i slušné celoevropské prodeje. Limitovaná řada Napapijri mu navíc dodává punc výjimečnosti.
Technické údaje
MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ
Vznětovy řadovy čtyřvalec přeplňovany turbodmychadlem uloženy vpředu napřič. Zdvihovy objem 1997 cm3. Rozvod DOHC, 4 ventily na valec. Vykon 110 kW při 3750 ot./ min, točivy moment 340 N.m při 2000 ot./min. Pohon přednich kol. Manualni šestistupňová převodovka. Nejvyšši rychlost 195 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,7 s. Emise CO2 142 g/km. Spotřeba město/mimo město 6,9/4,6 l/100 km.
Kombinovaná spotřeba 5,4 l/100 km
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Rozvor náprav 2613 mm. Délka x šířka x výška 4365 x 1837 x 1625 mm. Provozní/užitečná hmotnost 1669/486 kg. Objem palivové nadrže 60 l. Pneu 225/50 R17.
Objem kufru 432/1241 l
ZÁRUKY A CENY
Celková záruka 2 roky, na lak 3 roky a 12 let na neprorezavění karoserie.
Cena základní a testovaného vozu 546 500 Kč
KONKURENTI
Citroen C4 Picasso 2.0 HDI/110 kW Selection 458 900 Kč*
Ford C-Max 2.0 TDCi/103 kW Titanium 549 150 Kč*
Kia Carens 1.7 CRDi/100 kW Exclusive 554 980 Kč*
Opel Zafi ra Tourer 2.0 CDTI/121 kW Cosmo 601 900 Kč*
Peugeot 5008 2.0 HDI/110 kW Allure 514 000 Kč*
Seat Altea XL 2.0 TDI/103 kW Style 499 900 Kč*
Toyota Verso 2.0 D-4D/91 kW Style 544 900 Kč*
* Akčni cena
HODNOCENÍ
+ Limitovaná edice
+ Hezké detaily
+ Silný motor
+ Prostorný interiér
- Vyšší cena
- Jen s jedním motorem