Hyundai i30 1.6 CRDi a 1.6 GDI Trikolor 3D: 셋 pro 서른 | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

12. 6. 2013

Hyundai i30 1.6 CRDi a 1.6 GDI Trikolor 3D: 셋 pro 서른

Hyundai i30 1.6 CRDi

Fotogalerie

19 fotografií

Titulek jest lekcí korejštiny. První znak značí tři, druhý třicet. Aneb 3 dveře pro Hyundai i30.

(více v čísle 23/13)

Tento test je plný trojek. Třetí karosářskou verzí Hyundaie i30 je třídveřová varianta – novinka roku s třináctkou na konci. Proti standardnímu pětidveřovému modelu se změnilo docela dost. Pohled zepředu srovnáváme na fotkách na protější straně, z boku je zase znát, že se celé auto přikrčilo k zemi. Kromě toho se liší linie střechy a tvar zadních sloupků. Třídveřák má také úplně jiné zadní svítilny.

 V interiéru jsme našli změn rovněž dost. Nejvíc buší do očí výrazné hnědé čalounění v kombinaci látka-kůže. Nebudeme žehrat, 

S motorem 1.6 GDI

Zabralo to jen pár květnových minut, kdy jsme z hnědého dieselového Hyundaie i30 přesedli do červeného kousku s motorem 1.6 GDI. Proč sáhnout po něm? Kvůli penězům. Má o 5 kW vyšší výkon, přitom ve stejné výbavě stojí o 70 000 Kč méně než agregát 1.6 CRDi na protější straně. Pozor! Nejsilnější pohonnou jednotkou pro i30 není turbomotor, ale klasika s přímým vstřikem benzinu. V nižších otáčkách sice nedosahuje zátahu turbo-kolegů, ale jinak nás čtyřválec přesvědčil slušnou pružností, která mu zajistí od středních otáček dostatečnou dynamiku. Od vyšších je pak stádo 135 koní pořádně znát. Rozhodně víc než u zmíněného dieselu, kde nám maximum 128 koní kolikrát ani nepřišlo. Vlastnosti motoru s sebou nesou příjemné důsledky pro peněženku: spotřeba se v průměru moc nevzdaluje sedmi litrům. Tedy pokud jezdíte rozumně - nemyslíme tím přímo defenzivně.

 jak nepraktické je soukat se ve třídveřových autech na zadní sedadla. To k nim zkrátka patří, stejně jako potřeba více místa po stranách při parkování, protože dveře jsou větší.

Pochválit můžeme skutečnost, že interiér zůstal právě tak prostorný jako u klasického i30. Vzadu si klidně sedne chlap vysoký 180 centimetrů a bude mít místo Foto Jiří Káš a David Rajdl nad hlavou i před koleny: v druhé řadě sedadel patří i30 jednoznačně mezi nejprostornější třídveřáky nižší střední třídy.

 Hnědý kousek poháněla nejdražší motorizace: diesel 94 kW, který dobře známe z dlouhodobě testované Kie cee´d. Slova chvály můžeme zopakovat – je silný, i po studených startech tichý, vcelku pružný, přestože konkrétně akcelerace na dálnici na šestku není žádný závod. Týdenní test jsme zakončili výsledkem 5,5 litru nafty na sto kilometrů. A to jsme auto moc nešetřili a dost jezdili po městě.

 Všechny motory spolupracují se šestistupňovou převodovkou. Řadí výborně. Mušky jsme našli na řízení s trochu nepřirozeným chodem posilovače.

 V zatáčkách jezdí třídveřák ještě lépe než pětidveřová varianta, která přitom v tomto ohledu patří k těm lepším. Víceprvková zadní náprava se skvěle pere s nedotáčivostí. Dostat vůz do smyku na suchu se rovná skoro zázraku.

 Potíží motoru je cena. Třeba proti výkonnějšímu GDI, které testujeme na vedlejší straně, připlatíte 70 000 Kč. Jinak je cenová politika v pohodě: ač je třídveřová varianta i30 atraktivnější a sportovnější, prodává se o 6000 Kč levněji než pětidveřová. Základní verze 1.4 Entry je levnější dokonce o 10 000 Kč.

Technické údaje

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ

Přeplňovaný vznětový řadový čtyřválec. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Pohon předních kol. Šestistupňová přímo řazená převodovka. Zdvihový objem 1582 cm3. Výkon 94 kW při 4000 ot./min, točivý moment 260 N.m při 1900-2750 ot./min. Nejvyšší rychlost 197 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,9 s. Spotřeba město/mimo město 4,9/3,7 l/100 km. Emise CO2 109 g/km.

Kombinovaná spotřeba 4,1 l/100 km

ROZMĚRY A HMOTNOSTI

Rozvor náprav 2650 mm. Délka x šířka x výška 4300 x 1780 x 1470 mm. Provozní/užitečná hmotnost 1496/424 kg. Objem palivové nádrže 53 l. Pneu 225/45 R17.

Objem kufru 378/1316 l

ZÁRUKY A CENY

Celková záruka 5 let bez omezení kilometrů plus 5 let asistenčních služeb a kondičních prohlídek, 12 let na neprorezavění karoserie. Cena testovaného provedení 585 890 Kč (paket Premium 99 900 Kč, navigace 28 000 Kč, panoramatická střecha 25 000 Kč, metalíza 13 000 Kč, kožené čalounění 10 000 Kč).

Základní cena 409 990 Kč

KONKURENTI

Kia pro_cee´d 1.6 CRDi/94 kW Comfort

379 980 Kč

Opel Astra GTC 1.7 CDTI/96 kW Enjoy

465 900 Kč

Renault Mégane Coupé 1.6 dCi/96 kW

Dynamique 462 900 Kčavigace

TESTOVALI JSME

i30cw 1.6 GDI SM 34/12

i30cw 1.6 CRDi SM 17/12

i30 1.6 GDI SM 6/12

HODNOCENÍ

+Atraktivní design

+Kultivovaný a úsporný motor

+Prostorná kabina

+Pětiletá záruka

-Výhled vzad přes silný sloupek

-Vyšší cena: +70 000 Kč proti GDI

-Neklid posilovače kolem středu

-Nutnost opakovaně vypínat hlasové pokyny navigace

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
23 / 2013 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851