Galerie: 40. výročí Volkswagenu Passat
Historicky první volkswagen s pohonem předních kol a motorem vpředu letos slaví významné jubileum.
(více v čísle 17/13)Premiérovým modelem VW využívajícím koncepci „vše vpředu“ byl sice už v roce 1970 typ K70, ale v jeho případě šlo o komponenty převzaté od automobilky NSU, která se roku 1969 začlenila do koncernu Volkswagen. Passat však o tři léta později představil vlastní techniku. Současná generace modelu sice před třemi lety slovy automobilky prodělala modelovou obměnu, ale i malá holka na nejzapadlejší vesnici ví, že jsme měli čest pouze s výraznějším faceliftem. V původní podobě se totiž dnešní passat ukázal na prvních oficiálních fotografiích už koncem roku 2004, což znamená, že mu do desetiletí na trhu moc nechybí… Na kompletně nové vydání si sice musíme počkat až do roku 2015, ale už nyní máme k dispozici první počítačové ilustrace vnějšího designu – a to jak klasického sedanu, tak praktického kombíku Variant. A věřte nám, že se tyto kresby od reality nijak významně lišit nebudou! Ostatně těžko by někdo mohl očekávat, že se vzhled takto konzervativního modelu začne ubírat experimentálními směry. O novince víme zatím jen to, že půjde o jeden z největších modelů postavených na nové platformě MQB (rozměrovým vrcholem má být nástupce současného sharanu). Volkswagen střední třídy bude většinu motorů sdílet s Octavií III, vzhledem k jeho zařazení na horní okraj střední třídy se však počítá i s šestiválci. Nástupců se samozřejmě dočkají modely 4x4 s tradičním označením 4Motion včetně odolnější allroadové varianty Alltrack. Kromě toho se má passat výrazně angažovat na poli hybridních technologií. Osmou generaci prý poznáme během roku 2015. Hovořit o konkrétnějším termínu je zatím předčasné. Jarní Ženeva má sice lesk nejdůležitějšího evropského autosalonu, ale na zmíněný letopočet vychází také veletrh IAA ve Frankfurtu. A ten je pro německé vozy jednou za dva roky nejvýznamnějším domácím podnikem. Nechme se překvapit, které místo bude mít pro Volkswagen větší váhu.