Ford Kuga 2.0 TDCi 4x4 Titanium: Jeden svět, jedna kuga | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

18. 6. 2013

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x4 Titanium: Jeden svět, jedna kuga

Ford Kuga 2.0 TDCi 4x4 Titanium

Fotogalerie

13 fotografií

Druhá generace Fordu Kuga se poučila z chyb předchůdce. Je větší, vybavenější i atraktivnější.

Když v roce 2008 Ford s modelem Kuga vstoupil do jím neprobádaného prostředí malých evropských SUV, nevěděl, co ho čeká. Možná i to bylo důvodem, proč se první generace prodalo jen tři sta tisíc kusů. Druhá se poučila z předchozích chyb. Vždyť její americká verze Escape se po půl roce pyšní rekordními prodejními výsledky. První kuga vycházela z hezkého konceptu Iosis X a patřila k atraktivnějším SUV. Základní linie a některé detaily se proto u novinky nezměnily – profil kapoty, tvar prosklení nebo falešné výdechy na blatníku za předním kolem. Stylisté Fordu se tak zaměřili jen na úpravu masky, aby zapadala do současného konceptu značky.

Vzdušné prostředí

Hlídá, radí, informuje

Nová kuga přijíždí i s řadou moderních technologií. Sada Assist Plus obsahuje systém prevence nárazu při nízké rychlosti, hlídání jízdních pruhů nebo mrtvých úhlů, sledování bdělosti řidiče, automatické přepínání dálkových světel či rozpoznávání dopravních značek. Specialitu představuje systém SYNC s automatickým tísňovým voláním v případě nehody a nahlášením přesné polohy havarovaného vozu. Příjemný je také aktivní parkovací asistent

Revoluce se však odehrála uvnitř vozu. Jednoduchá palubní deska je historií. Nová kuga sází na agresivní styl focusu. Na někoho může působit nepřehledně, nám se však líbí. Co je však důležitější, vůz odstranil jeden ze svých největších nedostatků – prostornost kabiny. Aby také ne, vždyť je nyní o 81 mm delší a o 34 mm vyšší. Z toho plyne více místa nad hlavami a pro kolena cestujících ve druhé řadě. Paradoxem zůstává, že nová kuga je užší, ale uvnitř jsme jí naměřili o 40 mm více místa v ramenou. Takže jsme se cítili mnohem volněji, pocit vzdušnosti navíc podporuje příplatková prosklená střecha. Pochválit musíme i tvar a velikost předních sedadel, která poskytují výbornou oporu a jsou pohodlná. Přímým kontrastem vůči nim jsou však tvrdé sedačky v druhé řadě s miniopěrkou hlavy. Jde o daň za jejich jednoduché sklápění, kde s opěradlem zajíždí sedák do nižší polohy.

Praktickou novinkou je otevírání zadních dveří mávnutím nohy pod vozem, nejdříve je však potřeba získat potřebný grif.
Autor: Svět motorů
Litry navíc

Dalším neduhem minulé kugy byl malý kufr. Současná generace nabízí v provedení s minirezervou 406 litrů (bez ní 456), tedy o 46 l více. A to už znamená celkem slušnou hodnotu, přestože je konkurence prostornější. Potěšilo nás rovněž snížení nakládací hrany, takže se lépe manipuluje se zavazadly. Testovaný model byl vybaven i příplatkovou sadou s bezdotykovým elektrickým otevíráním zadních dveří. Když máte plné ruce, stačí máchnout nohou pod vozem a dveře se samy otevřou. Povedlo se nám to až napočtvrté – chce to trochu cviku – a tempo otevírání je docela pomalé. Nepodsvícené tlačítko na zavírání jsme na neosvětleném parkovišti navíc hledali po hmatu.

Tichý, silný, jistý

I přes pár drobností u nás kuga zatím sbírala jen kladné body. Jak to ale bude s jízdou a pohonem? Všechna kola testované verze poháněl silnější dvoulitrový turbodiesel s výkonem 120 kW. Líbil se nám kultivovaný projev i odhlučnění. Proti slabší specifikaci se nám ale zdálo, že tak dobře netáhne odspodu. Přesto je jízda s ním plynulá a pohodová. Zasloužila se o to také přesná převodovka s krátkými drahami. Trochu nás však zaskočila spotřeba paliva. Na konci testovací trasy ukazoval palubní počítač průměr 7,3 litru nafty, což je o 1,4 l více, než udává výrobce. Co za tím může být? Určitě syrovost celého vozu, protože měl najeto jen 1100 km, a rovněž příplatkové přídavné topení. Takže se v některém příštím srovnávacím testu uvidí.

Dvoulitr s výkonem 120 kW má dostatek síly a je příjemně kultivovaný.
Autor: Svět motorů

Jízdu jsme si však užívali i díky výborně naladěnému podvozku s novými, tužšími tlumiči a zadní víceprvkovou nápravou. Předchozí model nás uhranul výborným vedením v zatáčkách, ale na nerovnostech poskakoval. Současná kuga je v kramflecích stejně jistá a přidala i dostatek komfortu. Když jsme nájezd do zatáčky lehce přestřelili, vůz si s vyšší rychlostí poradil sám. Přišel ke slovu systém, který pozná příliš vysokou rychlost a zásahem do řízení zabrání smyku. K ještě lepšímu chování v zatáčkách pomáhá i takzvané stranové přesměrování točivého momentu (TVC). Jemným přibrzďováním vnitřního kola přesměruje hnací sílu na vnější, které je zatížené, a má tedy lepší záběr. Potěšilo také citlivé a přesné řízení, které nemá s tupými SUV nic společného.

Kromě čtení dopravních značek, hlídání únavy řidiče nebo varování před nárazem se na něm ale ukazuje i to, kolik síly se přenáší na jednotlivé nápravy.
Autor: Svět motorů

Ford Kuga se nám prostě líbil. V této motorizaci se ale prodává jen v provedení Titanium, takže se může zdát dražší. Je však bohatě vybavený.

Technické údaje

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ

Řadový vznětový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, uložený vpředu napříč. Zdvihový objem 1997 cm3. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Výkon 120 kW při 3750 ot./min, točivý moment 340 N.m při 2000-3250 ot./min. Pohon všech kol. Šestistupňová manuální převodovka. Nejvyšší rychlost 198 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,9 s. Emise CO2 154 g/km. Spotřeba město/mimo město 7,2/5,1 l/100 km.

Kombinovaná spotřeba 5,9 l/100 km

ROZMĚRY A HMOTNOSTI

Rozvor náprav 2690 mm. Délka x šířka x výška 4524 x 1838 x 1744 mm. Provozní/užitečná hmotnost 1692/633 kg. Objem palivové nádrže 60 l. Pneu 235/50 R18. Nájezdový úhel vpředu/vzadu 27,7°/21,5°. Světlá výška 195 mm.

Objem kufru 406/1603 l*

* S minirezervou

ZÁRUKY A CENY

Celková záruka 2 roky, stejná lhůta na vadu laku a 12 let na neprorezavění karoserie. Cena testovaného vozu 1 059 590 Kč (sada Audio 12 za 47 400 Kč, kožené čalounění 45 800 Kč, metalický lak 15 900 Kč, adaptivní tempomat 22 000 Kč, bezdotykové otevírání a zavírání pátých dveří 17 000 Kč, automatické parkování 14 000 Kč, sada Assist Plus 29 000 Kč, panoramatická střecha 28 300 Kč, přídavné nezávislé topení 24 900 Kč …).

Základní cena 759 590 Kč

KONKURENTI 4X4

Chevrolet Captiva 2.2D/120 kW 650 500 Kč*

Citroën C-Crosser 2.2 HDi/115 kW 689 900 Kč*

Honda CR-V 2.2 i-DTEC/110 kW 689 000 Kč*

Hyundai ix35 2.0 CRDi/100 kW 584 990 Kč*

Kia Sportage 2.0 CRDi/100 kW 549 980 Kč*

Land Rover Freelander 2.2 TD4/110 kW 755 766 Kč*

Mazda CX-5 2.2D/110 kW 706 900 Kč

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D/110 kW 757 000 Kč

Nissan X-Trail 2.0 dCi/110 kW 584 900 Kč*

Opel Antara 2.2 CDTI/120 kW 681 900 Kč*

Renault Koleos 2.0 dCi/110 kW 599 900 Kč*

Subaru Forester 2.0D/108 kW 765 325 Kč

Suzuki Grand Vitara 1.9 DDiS/95 kW 599 900 Kč*

Toyota RAV4 2.2 D-4D/110 kW 669 900 Kč*

VW Tiguan 2.0 TDI/103 kW 734 900 Kč

* Akční cena

Základní údaje

HODNOCENÍ

+ Tichý, kultivovaný a silný motor

+ Řízení a řazení

+ Jízdní vlastnosti

+ Prostornost kabiny

+ Bohatá výbava

- Složité ovládání asistentů přespalubní počítač

- Vyšší spotřeba

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
03 / 2013 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851