Citroën Berlingo 1.6 HDi Tendance: S velkou rodinou?
Modernizované berlingo nově nabízí sedmimístné provedení. Vyplatí se o něm přemýšlet?
Schválně jestli odhadnete, kolik vlastně berlingu je. Letos druhá generace donedávna nejprodávanějšího citroënu u nás oslaví páté narozeniny. Podle nás ale vypadá pořád skvěle. Hodně tomu pomohl i loňský facelift, kdy auto dostalo upravenou masku chladiče a diodová denní světla. Novinkou v ceníku je také sedmimístné provedení, které jsme si zapůjčili na test.
Berlingo nás znovu dostalo příjemnou atmosférou a komfortem na palubě. Citroën totiž umí dokonale zamaskovat své užitkové já. Jasně, plasty jsou tvrdé, jenže komu by to vadilo, když působí bytelně. Stejně tak vůz potěší komfortním podvozkem, pohodlnými sedačkami nebo slušným odhlučněním nejen naftové šestnáctistovky. Tentokrát jsme vyzkoušeli nejsilnější provedení s výkonem 84 kilowattů. Nad dvacetitisícovým příplatkem proti verzi 68 kW bychom váhali. Dlouhodobá spotřeba do šesti a půl litru se u obou podobá, jenže se výrazně neliší ani dynamika. Ne že by silnější alternativa působila zadušeně, dostatečně však jede i slabší šestnáctistovka. Vždyť obě provedení dělí rozdíl jen deseti newtonmetrů. Navíc ani u silnější verze nezískáte šestistupňovou převodovku. Tady vidíme minus ve srovnání s konkurenty.
A co třetí řada sedaček? Na rozdíl od nedávno testovaného sedmimístného kangoo nezískalo berlingo prodlouženou karoserii. Sedí se téměř na zemi, což dvakrát příjemné není – přesto posádka vysloveně netrpí. Také udávaných sto litrů zavazadelníku najdete leda v prospektu. Vyndat sedačky je naštěstí hračka, proto bychom nechali raději berlingo jako pětimístné. Zvlášť když v nabídce značky umí plnohodnotný a dokonce osmimístný interiér nabídnout model Jumpy.
Citroën nás opět potěšil univerzálností – vyházíte sedačky a bez potíží přestěhujete skříň nebo postel i s matrací. Pak ale vše vrátíte zpět a v pohodě s rodinou odfrčíte na dovolenou. V sedmi mu to ale úplně nejde.
Technické údaje
MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ
Vznětový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem,
uložený vpředu napříč. Zdvihový objem 1560 cm3.
Rozvod OHC, 2 ventily na válec. Výkon 84 kW
při 3600 ot./min, točivý moment 240 N.m při
1500 ot./ min. Pohon předních kol. Pětistupňová
manuální převodovka. Nejvyšší rychlost 176 km/h.
Zrychlení z 0 na 100 km/h 12,1 s. Emise CO2 134 g/ km.
Spotřeba město/mimo město 6,1/4,9 l/100 km.
Kombinovaná spotřeba 5,3 l/100 km
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Rozvor náprav 2728 mm. Délka x šířka x výška
4380 x 1810 x 1801 mm. Provozní/užitečná
hmotnost 1601/514 kg. Objem palivové nádrže 60 l.
Pneu 205/65 R15.
Objem kufru 100/650/1350 l
ZÁRUKY A CENY
Celková záruka 2 roky, 12 let na neprorezavění karoserie.
Cena testovaného vozu 490 900 Kč (paket
Parkování 15 000 Kč, paket Automatická klimatizace
20 000 Kč, paket 7 míst + Bezpečnost 45 000 Kč,
metalíza 12 000 Kč, střešní nosiče 4000 Kč).
Základní cena 374 900 Kč
KONKURENTI (7 MÍST)
Dacia Lodgy 1.5 dCi/79 kW 339 900 Kč
Fiat Doblo 1.6 MultiJet/77 kW 416 100 Kč
Opel Combo 1.6 TDCI/77 kW 515 763 Kč
Peugeot Partner 1.6 HDi/84 kW 390 000 Kč
Renault Kangoo Maxi 1.5 dCi/80 kW 394 400 Kč
VW Caddy 1.6 TDI/75 kW 519 394 Kč
TESTOVALI JSME
Berlingo Multispace 1.6 e-HDi BMP6 Excl. SM 17/12
Berlingo vs. C4 Picasso SM 12/12
Berlingo 1.6 HDi XTR SM 08/12