Suzuki SX4: Nový člen rodiny | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Suzuki SX4: Nový člen rodiny

Suzuki SX4

Fotogalerie

14 fotografií

Suzuki SX4 narostlo do plnohodnotného rodinného vozu. Zhublo, zachovalo si mrštnost i možnost pohonu 4x4. Jako jediní čeští novináři jsme jej čtvrt roku před uvedením na trh řídili.

První generace Suzuki SX4 stála u zrodu kategorie crossoverů a dodnes ji lze těžko zařadit do tradičních škatulek. Kompletně nový nástupce už nemá dvojče ve Fiatu Sedici, dal sbohem i italskému krejčímu a posunul se na spodní okraj segmentu kompaktních SUV, kde se popere s modely jako Škoda Yeti nebo Nissan Qashqai. Na rozdíl od menších francouzských stylovek nabízí SX4 možnost pohonu všech kol.

Proti předchůdci má jednu obrovskou výhodu – a to doslova. Kufr o objemu 430 litrů s variabilní podlahou a mnoha variantami uspořádání patří k největším ve třídě.

Kufr narostl ze slabých 270 litrů na parádních 430 l.
Kufr narostl ze slabých 270 litrů na parádních 430 l.
Autor: Svět motorů

V útulném interiéru jsme našli pohodlná sedadla, kvalitnější materiály než dosud a také spoustu místa – pro kolena zadních cestujících o 39 mm víc než v první generaci. Na výšku je prostor vzadu trochu skromnější kvůli klesající střeše a obrovskému střešnímu oknu s rekordní otevřenou plochou.

Suzuki SX4
Suzuki SX4
Autor: Svět motorů

Karoserie není tak vysoká jako u většiny SUV, což SX4 opět vyčleňuje z hlavního proudu. Poskytuje vyšší posaz a výborný rozhled, ale drží se při zemi, aby neutrpěly jízdní vlastnosti na asfaltu. Tam SX4 patří primárně, terénní schopnosti omezují menší nájezdové úhly a světlost (165 do 180 mm). Na drsný off-road novinka nepomýšlí, spíš je připravená nenechat řidiče ve štychu na blátě, sněhu a nezpevněných cestách. Když už máme exkluzivní možnost být mezi prvními řidiči nového SX4, pojďme rychle za volant.

1.6/88 kW benzin 2WD

Suzuki SX4
Suzuki SX4
Autor: Svět motorů

Benzinovou šestnáctistovku známe ze současné generace, nově dostala řadu vylepšení pro snížení spotřeby. Líbí se nám pružnost, snese tisíc otáček na trojku i sportovní jízdu od čtyř tisíc výš. Výkon 88 kW bez problémů stačí, obzvlášť když SX4 mezigeneračně shodilo 40 kg. A to je větší, tužší a lépe vybavené. Díky tomu je mrštné a zatáčkami se nechá vodit s lehkostí hatchbacku, navíc hodně talentovaného.

Benzin
Benzin
Autor: Svět motorů

Zaujalo nás celkově důkladné odhlučnění, příjemné naladění elektrického posilovače řízení i přesnost řazení (alternativně variátor CVT).

Podvozek se nechá ochotně zlákat k dynamické jízdě, ESP krotilo naši vášeň citlivě. Výmolů jsme nepotkali moc, menší zvládalo odpružení s přehledem, na větších si bouchlo trochu víc – za agilitu a hezká velká kola je třeba zaplatit daň.

Spotřebu 5,7 l při klidné a 8,5 l při ostré jízdě musíme pochválit.

1.6/88 kW nafta 4WD

Místo naftové devatenáctistovky přichází do SX4 menší kalibr 1,6 l. Pochází od Fiatu, stejně jako benzin má 88 kW a dostal výhradně šestistupňovou manuální převodovku. Naftu jsme ochutnali s pohonem všech kol, jehož práci jsme otestovali hlavně v režimu Sport, kde motor živěji reaguje a častý záběr zádě pomáhá k lepší trakci i stabilitě.

Diesel
Diesel
Autor: Svět motorů
Zatáčky po vydatném dešti hodně klouzaly a rozdíl proti přednímu pohonu byl zřejmý. Zadní kola nás vyloženě držela ve stopě a přední neměla takovou tendenci se smýkat – více o pohonu všech kol v samostatném odstavci.

Diesel si vystačil se spotřebou do 5,5 l/ 100 km, odhlučnění je i v jeho případě příkladné.

 

Do Česka s podzimem

Nové Suzuki SX4 přijde na český trh koncem září, ceny ještě nebyly stanoveny. Éra předchozí generace tím nekončí, zatím budeme u prodejců vídat obě společně.

 

Tři otázky pro šéfkonstruktéra SX4 Yasushiho Sasakiho

Co má nové SX4 společného s minulou generací?

Téměř nic. Převzali jsme jen část podlahy, zavěšení kol je nové. Zůstal ještě zážehový motor, ten jsme ale hodně zmodernizovali.

Proč jste při volbě samočinné převodovky zvolili variátor CVT?

Vím, že evropští zákazníci převodovky s plynule měnitelným převodem nepreferují, ale ve zbytku světa, kde budeme SX4 nabízet, jsou oblíbené. Pro potřeby SX4 je CVT ideálním ústrojím z mnoha pohledů včetně poměru funkčnosti a ceny. U nového SX4 má navíc manuální režim se sedmi předvolenými stupni.

Dočká se SX4 hybridní verze?

Ptáte se příliš brzy. Teď s novinkou startujeme, co bude dál, to se uvidí. Samozřejmě máme různé plány. 

Suzuki SX4
Suzuki SX4
Autor: Svět motorů

Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851