Škoda Superb Combi 2.0 TDI/103 kW Elegance: Žádné hromobití | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

26. 6. 2013

Škoda Superb Combi 2.0 TDI/103 kW Elegance: Žádné hromobití

Škoda Superb Combi 2.0 TDI/103 kW Elegance

Fotogalerie

14 fotografií

Facelift Škody Superb nepřinesl žádný designový ani technický kolotoč. Hlavně při pohledu zepředu však největší ze škodovek viditelně omládla!

Letmý pohled na přední partie by leckoho mohl zmást. Není úplně těžké nabýt dojmu, že kromě mírně upravené optiky světlometů se vepředu nic zvláštního nedělo.

Nové je však prakticky všechno. Zmíněné světlomety dostaly LED diody, jiný tvar má nárazník včetně vstupu vzduchu a mlhovek, úplně nová je maska chladiče. Podle posledních škodováckých trendů už bez loga, které samostatně trůní na výstupku kapoty.

Nový
Autor: Jiří Káš

Vzadu záleží na tom, jaké provedení karoserie si vyberete. Pokud sáhnete po liftbacku, superb skoro nepoznáte. Námi testovaný kombík se však se starším modelem v základních tvarech shodne, jedinou výraznější novinku představují prolisy v pátých dveřích.

Jak uvnitř?

V interiéru se facelift přihlásí volantem známým z nejnovější octavie, majitel původního superbu by mohl zaznamenat ještě přepracované látky a dekory. Jinak je pracovní prostředí v zásadě totožné.

Největší interiérovou změnu představuje volant, který jsme poprvé viděli v octavii
Autor: Jiří Káš

Z funkčního pohledu absolutně žádná výtka, vzorná ergonomie patří do koncernového desatera, stejně tak kvalita zpracování i plastů. Superb bude trpět spíš tím, že vedle nedávno představené octavie působí přístrojová deska a některé její detaily holt pregeneračně. Vrcholně naspecifi kovaná octavia třetí generace zkrátka umí vyvolat reprezentativnější dojem.

V superbu jsme si také oživili vzpomínku na užší sedačky, které byly ještě nedávno u Škodovky pravidlem. Superb sice nikdy nevyžadoval atletickou postavu jako dvojková octavia, v porovnání s tou současnou však boky obepíná o něco důsledněji.

Kožené čalounění stojí šedesát tisíc, sedačky jsou spíš užší..
Autor: Jiří Káš

Dalším připomenutím starších mladoboleslavských poměrů je méně prostoru pro lokty cestujících. S užším interiérem však mírná modernizace nic nezmůže. Tento úkol čeká až na zbrusu novou generaci. A centimetry na šířku může brát z prostoru pro kolena zadních cestujících. Od začátku říkáme, že jde o nadbytečný luxus.

Poznáváme!

Změny na technice zastupuje vlastně jen systém stop-start. Z pohledu udávané spotřeby důležitý krok, Škodovka hlásí v rámci modelové řady devatenáctiprocentní úsporu! Reálně bychom tak optimističtí nebyli, u testované motorizace 2.0 TDI s výkonem 103 kW ale stejně žádné drastické snižování není potřeba. Čtyřválci po většinu času stačí nějakých pět a půl, šest litrů. K vyšším nárokům ho dožene buď výraznější zátěž, nebo německý dálniční přesun.

V superbu pracuje ještě starší verze dvoulitru TDI s výkonem 103 kW
Autor: Jiří Káš

Ale pozor! Čtyřválec 2.0 TDI v superbu si nepleťte se čtyřválcem 2.0 TDI v octavii! Větší ze škodovek používá ještě minulou generaci vznětové jednotky. Rozdíl? Starší provedení motoru nám přišlo o něco hlučnější a hlavně kvůli delším převodům lehce ospalejší. Octavia se bezprostřednější reakcí na plyn více blíží tradičním poměrům zkratky TDI.

Jízdní projev superbu modernizace neměla šanci ovlivnit. Testovaný kus na osmnáctipalcových kolech zachoval ještě dostatečnou míru komfortu, příplatková panoramatická střecha ale mírně zhoršila tuhost karoserie. Bez ní by superb působil fortelnějším dojmem.

Proti octavii je však celkově plavnější, hlavně díky delšímu rozvoru. Ono se vůbec srovnání škodováckých novinek logicky nabízí. Můžeme vám slíbit, že v nejbližší době takový srovnávací test určitě přineseme!

Vyšší cíle

Dá se sice spekulovat o přesahu superbu do vyšší střední třídy, v naprosté většině případů se však největší škodovka bude měřit s konkurenty ze střední třídy. A tady se superb cenově řadí k těm dražším. Už výchozí bod 629 900 Kč karoserie Combi, nafty 2.0 TDI/103 kW a základní verze Active rozhodně nepatří k nejnižším nabídkám (výbava je však velmi slušná). A naše testovaná specifi kace Elegance se už skoro dotýká hranice osmi set tisíc…

 

Škoda Superb Combi 2.0 TDI/103 kW Elegance
Autor: Jiří Káš

Technické údaje

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ

Vznětový přeplňovaný čtyřválec. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Pohon předních kol. Šestistupňová přímo řazená převodovka. Zdvihový objem 1968 cm3. Výkon 103 kW při 4200 ot./min, točivý moment 320 N.m při 1750-2500 ot./min. Nejvyšší rychlost 205 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,2 s.

Spotřeba město/mimo město 6,9/4,7 l/100 km. Emise CO2 145 g/km.

Kombinovaná spotřeba 5,5 l/100 km

ROZMĚRY A HMOTNOSTI

Rozvor náprav 2761 mm. Délka x šířka x výška 4838 x 1817 x 1510 mm. Provozní/užitečná hmotnost 1569/638 kg. Objem palivové nádrže 60 l. Pneu a kola 225/45 R18.

Objem kufru 633/1865l

ZÁRUKY A CENY

Celková záruka 2, na lak 3, 12 let na neprorezavění karoserie. Cena testovaného provedení 940 900 Kč (asistent rozjezdu do kopce 2100 Kč, zadní boční airbagy 7200 Kč, rezerva 2100 Kč, panoramatická střecha 32 500 Kč, vyhřívané čelní sklo 4400 Kč, kožené sedačky 60 000 Kč, mezipodlaha 9600 Kč…).

Základní cena 789 900 Kč

KONKURENTI

Citroën C5 Tourer 2.0 HDi/103 kW Exclusive 624 900 Kč*

Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi/103 kW Titanium Plus 629 990 Kč*

Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC/110 kW Executive 839 900 Kč*

Hyundai i40 kombi 1.7 CRDi/100 kW Experience 644 990 Kč*

Mazda 6 Wagon 2.2 Skyactiv-D/110 kW Revolution 759 900 Kč*

Opel Insignia ST 2.0 CDTI/96 kW Cosmo 671 900 Kč*

Peugeot 508 SW 2.0 HDI/103 kW Allure 633 000 Kč*

Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi/96 kW Black Edition 652 900 Kč*

Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D/91 kW Premium 711 900 Kč*

VW Passat Variant 2.0 TDI BMT/103 kW Highline 774 900 Kč*

* Akční cena

 HODNOCENÍ

+ Vynikající zpracování

+ Podélná prostornost

+ Nadprůměrný objem zavazadlového prostoru

+ Spotřeba kolem šesti litrů

+ Řízení, řazení

+ Slušný komfort i na osmnáctipalcových kolech

- Průměrná pružnost motoru

- Vyšší cena

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
25 / 2013 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851