Volkswagen Golf Variant: Varianta Variant | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

16. 7. 2013

Volkswagen Golf Variant: Varianta Variant

Volkswagen Golf Variant

Fotogalerie

17 fotografií

Volkswagen Golf VII zapouští v nižší střední třídě čím dál víc kořenů. Po sportovních verzích GTI a GTD přijíždí nové kombi Variant, které jsme vyzkoušeli v okolí Amsterodamu.

Minulá generace Volkswagenu Golf Variant jako by stála trochu stranou zájmu své matky. Šestému vydání zůstal až na pár retuší design pětky, výroba v Mexiku nevzbuzovala důvěru. Teď je ale všechno jinak. Líheň praktičtějšího derivátu aktuálního auta roku se přestěhovala do německého Cvikova a dostalo se jí patřičné péče designérů.

Volkswagen Golf Variant
Autor: Svět motorů

Tvar zádě nepřekvapí žádnými výstřelky, je ale dokonale účelový a promyšlený. Každá linka má svůj význam, všechny hrany spolu ladí, podle nás vzor elegance. Rozvor 2635 se proti hatchbacku nezměnil, délka ale narostla o 307 mm Foto Volkswagen a autor na celkových 4562 mm. Do oktávky golfu chybí deset centimetrů.

Kufr v centru dění

Údaj 605 litrů zní jako chalupářův sen. Kvůli standardně montované mezipodlaze je ale kufr mělký. Funguje také jako přepážka, pod niž lze uložit roletu i dělicí síť. Sedadla se sklápějí páčkami, podlaha jde mírně do kopce.
Autor: Svět motorů

Většina z nás sáhne po kombíku kvůli přepravní kapacitě. V tomto ohledu si golf mezigeneračně polepšil o rovných 100 litrů. Do novinky naložíte 605 l, tedy jen o pět méně než do favorizované octavie. Jak už to tak chodí, do tohoto objemu výrobce počítá veškeré prohlubně, výklenky i prostor pro rezervu. To však nic nemění na tom, že základní zavazadlový prostor je skvěle přístupný, má dostatečnou šířku i délku, ale na výšku nic moc – tady se projevuje vliv variabilní podlahy, kterou importér zařadil do sériové výbavy. Nakolik kdo ocení prostor pod falešným dnem, je věcí názoru, nám přijde spíš omezující. Praktickým detailem je možnost uložit pod podlážku jak krycí roletu, tak dělicí síť. Pro remcaly, jako jsme my, nabízí golf možnost mezipodlahu a její rám vymontovat. Pak zase přijdete o výhodu rovného dna po sklopení zadních opěradel – ta se pokládají na pevné sedáky, vzniklá podlaha tak jde trochu do kopce. Ke sklopení sedaček stačí zatáhnout za páčku v kufru.

Tradicí Volkswagenu je pečlivé čalounění celého zavazadelníku, na tomto standardu se nic nemění.

Udává směr

Prostor pro posádku se ve srovnání s hatchbackem nezměnil. Místa máme dostatek ve všech směrech, vzadu počítejte s pohodlnou přepravou dvou dospělých, pro tři to tu moc není.

Vzadu je dostatek místa, ale pozice na sedadle není optimální.
Autor: Svět motorů

Přístrojová deska vyvolává designem i kvalitou velmi hodnotný dojem, ergonomie je až na pár detailů prvotřídní. Těmi myslíme třeba méně přehledné ovladače na volantu nebo některé funkce schované do menu dotykové obrazovky.

Zatím jsme měli možnost vyzkoušet pouze verze s víceprvkovým zadním zavěšením, pro motory slabší než 90 kW se montuje vlečená náprava. Golf nás i na sedmnáctipalcových kolech dostal špičkovou úrovní komfortu při přejezdu nerovností, ladně se pohupuje a chová se vskutku prémiově. Skoro se nám nechce věřit náskoku před hlučným a uskákaným podvozkem octavie, byť se škodovácký kombík chová lépe než liftback.

Řazení i řízení golfu jsou naladěny na příjemně pohodovou notu, mohutnější záď není v zatáčkách prakticky postřehnutelná.

Naprosto ideálně se nám jevil zážehový motor 1.4 TSI/90 kW, který na variant stačí – je solidně pružný, jezdí tiše a spotřebu lze udržet kolem šesti a půl litru.

Dvoulitrový diesel nadchne kultivovaností, silou i reálnou spotřebou pět litrů, vyšší ceny jej ale zřejmě odsunou za méně povedenou šestnáctistovku.

Volkswagen Golf Variant
Autor: Svět motorů

Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851