Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi 300 LWB Titanium: Nový začátek | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

18. 7. 2013

Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi 300 LWB Titanium: Nový začátek

Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi 300 LWB Titanium

Fotogalerie

11 fotografií

Ford v poslední době představil celou řadu užitkových vozů Transit. My jsme vyzkoušeli osobní provedení Tourneo Custom.

Řada Transit patří dlouhodobě k nejúspěšnějším užitkovým vozům na evropském trhu. Pro Ford představuje velmi důležitou část produkce. Proto nepřekvapí, že se nové generaci věnoval velmi pečlivě a rozdělil ji do několika kategorií. Nejmenší nese označení Connect, prostřední Custom a největší Transit. Tourneo přitom znamená osobní verzi a Transit nákladní. My jsme otestovali střední Tourneo Custom v nejvyšším provedení, které by mělo zajistit pohodlnou jízdu až osmi cestujícím.

Nový styl Fordu dorazil i mezi užitkové vozy. Tvarově sice nelze s karoserií nic výrazného vymyslet (prodloužená verze vypadá jako jezevčík), přední část v duchu kinetického designu však jasně odkazuje na rodinku modrého oválu. Ještě více je to poznat z interiéru. Uvnitř jsme si totiž připadali jako ve fiestě, focusu nebo SUV Kuga. Tady se nám jinak komplikovaný design zamlouval. Zejména jsme ocenili nepřeberné množství odkládacích schránek i přihrádek a také široký rozsah nastavování sedadla řidiče nebo dvouosého volantu. Zaujmout ideální pozici pro řízení není problém.

Také prostorově není Fordově novince co vytknout. Aby také ne, vždyť u ní jde o místo především, a my jsme ještě testovali prodloužené provedení. V druhé a třetí řadě se na jednotlivých křeslech budete cítit jako v obýváku, navíc za třetí řadou zůstane metr dlouhá ložná plocha na náklad. Výborná je rovněž variabilita všech sedadel – jdou sklápět nebo úplně vyndat a zajišťují až 30 různých konfigurací. Ještě důležitější je, že díky 1030 mm širokým a 1320 mm vysokým bočním dveřím se dobře nastupuje i do třetí řady.

Tourneo Custom pohání jediný motor: turbodiesel 2.2 TDCI ve třech výkonových verzích 74, 92 a 114 kW. Pod kapotou testovaného provedení pracovala nejsilnější verze. Maximum točivého momentu 385 N.m je k dispozici v širokém spektru od 1700 do 2400 otáček. Nad tuto hranici nemá smysl jednotku vytáčet. Vždyť při 130 km/h točí na šestku jen 2100 otáček a stále se má čile k světu. Zde ale pozor. Každý custom je vybaven úspornou technologií Econetic, což znamená, že vás omezovač nepustí přes 110 km/h. Je potřeba ho vždy po nastartování vypnout tlačítkem Eco nalevo od přístrojového štítu. U osobní verze, kde se předpokládají rychlejší jízdy, nám to připadá zbytečné. Ale jak jsme se přesvědčili, svižnější tempo se negativně projevilo na spotřebě paliva, protože jsme jezdili za osm litrů nafty. Na druhou stranu se nám líbilo odhlučnění kabiny, přesné řízení a řazení nebo dostatečný komfort odpružení.

Technické údaje

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ
Vznětový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, uložený vpředu napříč. Zdvihový objem 2198 cm³. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Výkon 114 kW při 3500 ot./min, točivý moment 385 N.m při 1700-2400 ot./min. Pohon předních kol. Šestistupňová manuální převodovka. Nejvyšší rychlost elektronicky omezena na 157 km/h. Emise CO² 172 g/km.
Spotřeba město/mimo město 7,3/6,1 l/100 km.
Kombinovaná spotřeba 6,5 l/100 km
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Rozvor náprav 3300 mm. Délka x šířka x výška 5339 x 1986 x 1900 mm. Provozní/užitečná hmotnost 2260/815 kg. Objem palivové nádrže 80 l. Pneu 215/65 R16.
Objem kufru 2,47/4,35/6,83 m3
ZÁRUKY A CENY
Celková záruka 2 roky, 2 roky na vadu laku a 12 let na neprorezavění karoserie. Cena testovaného vozu 896 465 Kč (sada předních sedadel 35 za 24 530 Kč, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu 7150 Kč, programovatelné nezávislé topení 23 100 Kč, metalická barva 17 600 Kč, zásuvka 230 V/150 W za 2314 Kč).
Základní cena 821 771 Kč*
KONKURENTI
Citroën Jumpy Travel 2.0 HDi/120 kW 616 979 Kč*
Fiat Scudo Panorama 2.0 MultiJet/120 kW 696 028 Kč*
Hyundai H1 Tour 2.5 CRDi/100 kW 645 323 Kč
Mercedes-Benz Viano 2.2 CDI/120 kW 971 025 Kč
Opel Vivaro 2.0 CDTI/84 kW 641 300 Kč
Peugeot Expert Tepee 2.0 HDI/120 kW 628 000 Kč*
Renault Trafi c 2.0 dCi/84 kW 690 900 Kč
Volkswagen Caravelle 2.0 TDI/103 kW 992 861 Kč
* Akční cena. Ceny s DPH, prodloužené verze, 8-9 míst
HODNOCENÍ
+ Pozice za volantem
+ Jízdní komfort
+ Pohodlná sedadla
+ Odhlučnění interiéru
- Složité ovládání palubního počítače
- Slabší dynamika motoru

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
15 / 2013 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851