Toyota Auris Touring Sports: Sexy zadek
Zadní partie Toyoty Auris Touring Sports jsou sexy spíš z pohledu účelnosti než designu.
(více v čísle 28/13)Základní objem 530 litrů vznikl jednoduchým protažením zádě, rozvor 2600 mm se nezměnil. Zvětšený zadek je tak hlavně při pohledu z boku docela krev a mlíko, ale připomínáme těch 530 litrů. To pak pozadí Aurisu Touring Sports najednou zkrásní!
Ještě musíme dodat, že jde o „čistých“ 530 litrů – do této hodnoty Toyota nepočítá prostor pro rezervu. Jako třeba Škodovka u Octavie Combi, kde náhradní kolo zabírá dvaadvacet litrů. Z nemyslitelných 610 je po odečtu už lidštějších 588.
Ani Toyota samozřejmě neopomněla vybavit svůj kombík různými praktickými nezbytnostmi. Podlaha je tak dvojitá, spodní patro rozděleno na menší segmenty, aby drobnější předměty nelítaly ze strany na stranu. Roletku můžete po otevření pátých dveří zaaretovat ve vyšší poloze, čímž dovnitř propašujete větší náklad.
A když bude potřeba ještě víc místa, páčkou přímo v kufru sklopíte zadní opěradla, v prostoru za předními sedačkami zafi xujete roletku, z ní vytáhnete dělící síť až ke stropu – a máte krásně vymezených 1658 litrů.
Výrazně prodloužený zadní převis společně s kufrem napěchovaným kompletní rodinnou dovolenou by už mohla být kombinace, která se na jízdních vlastnostech projeví. Na Mallorce jsme však zavazadlový prostor zatížili jen dvojicí menších kufrů, a to bylo na Auris Touring Sports evidentně málo. Auris zůstal i jako kombík v zatáčkách nadprůměrně jistý, nemění se ani největší zbraň toyoty nižší střední třídy – jízdní komfort a nadprůměrné odhlučnění interiéru.
Auris Touring Sports už můžete objednávat, ceny jednotlivých verzí najdete v tabulce.
Neomezený hybrid
Zájemce o hybridní verzi se nemusí bát, že by se akumulátory podepsaly pod menší základní objem zavazadlového prostoru nebo horší variabilitu. Vše, co jsme psali v hlavním textu, tedy 530 litrů objemu, sklápění opěradel z kufru a tak dále, se týká i Aurisu Sports Touring HSD.