Honda CR-V 1.6 i-DTEC: Logický krok | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

5. 8. 2013

Honda CR-V 1.6 i-DTEC: Logický krok

Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Fotogalerie

7 fotografií

Poptávka po SUV s pohonem předních kol v Evropě roste. Jsou lehčí, úspornější a na obvyklé používání úplně stačí. Co na to Honda?

(více v čísle 30/13)

Módní vlna aut v pohorkách vábí stále více zákazníků, kteří po celý rok nesjedou z pevného asfaltu. Západní Evropa je současně stále drsněji svírána vybíráním výpalného za emise CO2. Souběh obou trendů vyvolává silnou poptávku po SUV s co nejnižší tabulkovou spotřebou. Není divu, že z celkových prodejů už předokolky tvoří skoro třetinu.

Honda naskakuje do rozjetého vlaku mezi posledními, vzala to ale z gruntu. Místo podladěného turbodieselového dvoulitru, jaký známe z Toyoty RAV4 nebo minulého Fordu Kuga, nasadila šestnáctistovku. První krátké svezení v okolí Karlštejna potvrzuje, že plán B funguje. Zatímco v civiku projevuje malý diesel až nezbedný elán, na koráb formátu CR-V stačí s pohodovým rozhledem. Hodnocení Nízká spotřeba paliva Prostorná kabina Největší kufr ve třídě Skvělý komfort odpružení Krátká přední sedadla Slabší odhlučnění

Manuálnímu šestikvaltu pan Honda zkrátil první tři rychlosti, což pomáhá hbitému manévrování v městských uličkách. Na čtyřku a pětku už se CR-V zdatně prokusuje strmými kopci nad Berounkou. Podřazování a vytáčení přes tři tisíce otáček přijde na řadu jen při potřebě rychlého předjíždění, na plynulou jízdu má motor sil dost už od 1500 ot./min. Příjemným bonusem je snížení hmotnosti před nápravou, které ke komfortnímu pérování CR-V přidává i trochu jízdní hravosti. Ve středním pásmu se dlouhozdvihová konfigurace agregátu projevuje typickým hukotem, nás to ale netrápí ani na dálnici. Při 130 km/h otáčkoměr vystoupá jen na 2500 ot./min, kdy motor zůstává přiměřeně tichý.

Šestý převod je tak dokonce delší než u varianty 2.2 i-DTEC 4x4, což výmluvně ukazuje naladění vozu pro metodiku měření emisí. Hon na nízkou tabulkovou hodnotu CO2 byl úspěšný – výsledných 119 g/km těsně podlézá hranici, do které se dnes musí každý slušný občan Británie či Německa vejít, aby ho zelení nestáhli z kůže.

Nebylo to ovšem bez obětí. Úsporné auto musí být lehké. Kompaktnější motor, převodovka a vypuštění zadního pohonu ušetřilo 116 kg, pořád to ale bylo málo. Řezat se muselo i v interiéru. Kromě tlumicích vrstev došlo i na přední sedadla. Připadá nám, že je známe z civiku – jsou užší a sedák mají opravdu krátký. Škoda, trocha toho komfortního kouzla je pryč. Na kratších cestách to ale tolik nevadí a na delší si slabší motor koupí málokdo. Prostorný interiér a obrovský kufr zůstávají, a i když spotřeba v praxi těžko klesne na udávaných čtyři a půl litru, bude předokolka určitě ekonomicky zajímavá. Začátek prodeje se očekává v listopadu, ceny zatím nebyly zveřejněny. 

Kdo je a co umí?

Stejně jako větší agregát 2,2 litru má i šestnáctistovka lehký hliníkový blok se zalitými vložkami. Je ale mimořádně kompaktní a netypicky skloněný dozadu, přestože výfuk směřuje vpřed. Dlouhozdvihová konfigurace 84 x 91 mm posiluje tah v nízkých otáčkách na úkor kultury chodu v těch vyšších, které tak často nepotřebujeme. Na rozdíl od civiku musí být motor v modelu CR-V vybaven katalyzátorem NOx. Jde o takzvanou suchou cestu bez aditiv. Do auta se tedy nemusí dolévat močovina, ale pravidelné vypalování katalyzátoru naftou v praxi zvyšuje spotřebu, stejně jako u fi ltru pevných částic.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
30 / 2013 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851