Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

6. 8. 2013

Toyota Auris Touring Sports 1.6 Active: Rozum se vrátil včas

Toyota Auris Touring Sports 1.6 Active

Fotogalerie

15 fotografií

Poslední generace modelu Auris dostala do ruky trumf pro boj s konkurencí – kombík Touring Sports.

Minulá generace kompaktního hatchbacku Toyota Auris měla jeden nedostatek. Nenabízela se v provedení kombi, které je u českých i evropských zákazníků tak oblíbené. Toyota se chtěla oprostit od legendárního označení Corolla tak vehementně, že prostě kombík vynechala. Jak je vidět, japonští stratégové přišli k rozumu a my se můžeme těšit z prostorného kombi Touring Sports, které je jen o 25 000 Kč dražší než základní hatchback.

Hlavní jsou litry

Zisk za vynaložené peníze je jednoznačný – zadní část prodloužená o 285 mm, což znamená o 170 litrů větší kufr. A o něj jde v tomto případě především. Toyota uvádí, že základní objem 530 l je hodnotou bez prostoru určeného pro rezervu, čímž se hodně přiblížila rekordní Škodě Octavia. Ta totiž s náhradním kolem nabídne 588 litrů.

Základní objem 530 litrů může narůst až na 1658 l. Délka ložné plochy přesahuje dva metry.
Základní objem 530 litrů může narůst až na 1658 l. Délka ložné plochy přesahuje dva metry.
Autor: David Rajdl

Kromě velikosti se nám líbilo i praktické využití. Vstup do zavazadelníku je vyšší než u hatchbacku a nákladová hrana je posunuta o 9 cm níže – 61 cm nad zemí. Uvnitř jsme našli dvojitou podlahu. Ta se stará zejména o to, aby v případě sklopení zadních opěradel – zatáhnete za kličky v bocích kufru a ona se sama složí – nevznikl schod. Podle nás tam být nemusí, ale zase schovává schránky na drobnosti. Zajímavý je systém roletky, kterou lze nejenom srolovat, ale také ji po ližinách umístěných v obložení zadních sloupků vysunout do horní pozice. Další vychytávkou je zádržná síť standardně uchycená před roletkou. Když ale sklopíte zadní opěradla, můžete ji na ně přidělat a síť natáhnout ke stropu, čímž se prostor pro náklad oddělí od posádky. Maximální přepravní kapacita Aurisu Touring Sports činí 1658 litrů a uvnitř lze přepravovat metry dlouhé předměty.

Toyota Auris Touring Sports 1.6 Active
Toyota Auris Touring Sports 1.6 Active
Autor: David Rajdl

Jenom nutné změny

S prodloužením zadní části se také změnil její design. Nejvíc za to může přemístění registrační značky z nárazníku na víko kufru, což byla nutnost spojená se snížením nákladové hrany. Kvůli ní se totiž páté dveře více zakusují do nárazníku a značka by se na něj potom prostě nevešla. Ale Toyota to s odlišováním zase až tak nepřeháněla. Zadní dělená skupinová světla jsou totiž úplně shodná, stejně jako odrazky v bocích nárazníku. Přední část zůstala stejná. V interiéru je vlastně také vše přistarém. Palubní deska, sedadla, dokonce i výplně zadních dveří s praktickým držákem na velkou láhev zůstaly stejné. Rozdíl jsme nepocítili ani v prostornosti na zadních sedadlech. Na šířku i výšku nabízí stejně místa – není se ale čemu divit, vždyť zadní dveře mají obě karosářské verze také shodné.

Toyota Auris Touring Sports 1.6 Active
Toyota Auris Touring Sports 1.6 Active
Autor: David Rajdl

Tradičně bez turba

Ze čtyř motorizací jsme si vybrali zážehovou šestnáctistovku. Výkon 97 kW se nám jevil jako dostatečný, a přitom je o čtyřicet tisíc korun levnější než slabší diesel. Rozhodně se nejedná o žádného závodníka. Nástup výkonu je hodně pozvolný a občas jsme se ptali, kde je těch skoro sto kilowattů schovaných. Tenhle agregát se prostě musí vytáčet. Pro poklidné rodinné cestování ale bohatě stačí řídit se šipkami, které radí, kdy je nejlepší doba k přeřazení. Ale Toyota asi ani nechtěla, aby byl kombík hbitý. Na spíše průměrnou dynamiku mají totiž výrazný vliv i dlouhé převody – čtyřka, pětka a šestka. Hatchback Auris totiž při předchozím testu v rychlosti 130 km/h točil 3450 otáček, kdežto kombík nyní jen 3150 ot./min. To je na atmosférický agregát opravdu málo. Na druhou stranu musíme pochválit výborné odhlučnění a kultivovanost nebo spotřebu paliva. Vždyť po ujetí 200 km dlouhé trasy palubní počítač ukazoval průměr 6,2 l/100 km. To je vlastně stejné jako slib výrobce – tleskáme.

Zážehová šestnáctistovka má sice slušných 97 kW, ale delší odstupňování šestistupňové manuální převodovky nedovolí vozu dynamičtější jízdu. Spokojeni jsme byli s příjemnou spotřebou
Zážehová šestnáctistovka má sice slušných 97 kW, ale delší odstupňování šestistupňové manuální převodovky nedovolí vozu dynamičtější jízdu. Spokojeni jsme byli s příjemnou spotřebou
Autor: David Rajdl

Pro pohodlí posádky

Jízdní projev kombíku se velmi podobá kratšímu hatchbacku. Benzinová šestnáctistovka má proti slabšímu agregátu výhodu víceprvkové zadní nápravy, která si s větším přesazením a zatížením zadní části poradila na výbornou. Líbilo se nám hlavně komfortní nastavení tlumičů. Přitom se nezhoršila jistota ani stabilita v zatáčkách. Snad jen až na hranici přilnavosti jsme pocítili lehký náznak přetáčivého smyku, s nímž si bez problémů poradila stabilizace. Toyota Auris Touring Sports je prostě příjemný rodinný společník, kterého jsme si velmi rychle oblíbili.

Toyota Auris Touring Sports 1.6 Active
Toyota Auris Touring Sports 1.6 Active
Autor: David Rajdl

Technické údaje

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ
Zážehový řadový čtyřválec uložený vpředu napříč. Zdvihový objem 1598 cm3. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Výkon 97 kW při 6400 ot./min, točivý moment 160 N.m při 4400 ot./min. Pohon předních kol. Mechanická šestistupňová převodovka. Nejvyšší rychlost 195 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,5 s. Emise CO2 140 g/km. Spotřeba město/mimo město 8,0/5,0 l/100 km.

Kombinovaná spotřeba 6,1 l/100 km

ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Rozvor náprav 2600 mm. Délka x šířka x výška 4560 x 1760 x 1475 mm. Provozní/užitečná hmotnost 1305/605 kg. Objem palivové nádrže 50 l. Pneu 205/55 R16.
Objem kufru 530/1658 l
ZÁRUKY A CENY
Celková záruka 3 roky nebo 100 000 km, na lak 3 roky a 12 let na neprorezavění karoserie. Cena testovaného vozu 454 300 Kč (navíc metalický lak 14 400 Kč, navigace Toyota Touch & Go 15 000 Kč, Paket Comfort + design + Business 30 000 Kč).
Základní cena 394 900 Kč
KONKURENTI
Chevrolet Cruze SW 1.6/91 kW 301 700 Kč*
Ford Focus kombi 1.6/92 kW 399 990 Kč
Hyundai i30 1.6 GDI/99 kW 370 990 Kč
Kia cee´d SW 1.6 GDI/99 kW 354 980 Kč*
Opel Astra ST 1.6/85 kW 360 900 Kč*
Peugeot 308 SW 1.6 VTi/88 kW 329 000 Kč*
Renault Mégane Grandtour 1.6/74 kW 279 900 Kč*
Škoda Octavia Combi 1.2 TSI/77 kW 392 900 Kč
VW Golf Variant 1.2 TSI/77 kW 402 900 Kč

HODNOCENÍ

+ Velký kufr s nízkou nakládací hranou
+ Komfortní podvozek
+ Spotřeba paliva
+ Dobré jízdní vlastnosti
- Dlouhé převody zhoršující pružnost motoru
- Malý rozsah nastavování volantu

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
30 / 2013Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte ZAHARDNÍ GRIL AVENBERG!

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1170 Kč
  • Ušetříte 186 Kč
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851