Toyota GT86 Aero pack: Jenom vzlétnout
Toyota GT86 má novou, levnější verzi Aero pack. Nemůžete ji přehlédnout. Obří křídlo, spoilery a rychlé pruhy…
Zatímco standardní Toyota GT86 vypadá umírněně, nová verze Aero pack jako by si odskočila rovnou z fi lmové série Rychle a zběsile. Z dálky nás zdraví obrovské křídlo, kolem celého vozu přibyly nástavce – na předním i zadním nárazníku a podél prahů. Je to vkusné, nebo ne? To musí posoudit každý z vás. V každém případě počítejte s tím, že si na čelo přilepíte štítek „rýžomilného tunera“, efekt korunují černé polepy karoserie. Tohle je zkrátka auto pro ty, kteří chtějí být středem pozornosti a tuningový svět je jejich krevní skupinou.
Aby šlo GT lehce do driftu a majitele to nezruinovalo, obouvá relativně malé, úzké a levné pneumatiky 215/45 R17. Ty se v rozšířené karoserii dost ztrácejí a podle nás by Aero packu slušely větší bačkory. Z uživatelského hlediska jsme vypozorovali dva momenty – přes rozšířené prahy se do kokpitu hůř nastupuje a mamutí křídlo nám při jezdění po městě zasahovalo do zorného úhlu. Podívali jsme se do zrcátka a v první chvíli měli Jenom vzlétnout pocit, že nás něco předjíždí. A on to byl náš vlastní spoiler…
Aero pack stojí navzdory větší dávce plastů o 50 000 Kč méně, což si může dovolit díky okleštěné výbavě. Detaily najdete v samostatném odstavci. My se omezíme na konstatování, že nám z pohledu běžného používání nic nechybělo. Naopak třeba látkové čalounění je příjemnější než kůže. Podstatnější je, že po technické stránce je vše při starém. Plochý dvoulitr s výkonem 200 koní sice neohromí silou, ale spíš bleskovými reakcemi, pružností a nízkou spotřebou. Perfektní řízení, řazení jako ze závoďáku ani božské jízdní vlastnosti nemůže sada spoilerů změnit. Lehkost a samozřejmost, s jakou se kupátko prohání po okreskách, nemá obdoby. Driftuje na požádání, nechá se vodit s milimetrovou přesností, a přitom můžete GT86 bez problémů používat každý den. I když na panelové dálnici to není úplně ono. V případě GT86 se ale vyplatí vyjet o hodinku dřív a vzít to oklikou po okreskách…Technické údaje
MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ
Plochý zážehový čtyřválec boxer uložený vpředu podélně. Zdvihový objem 1998 cm3. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec, kombinace přímého a nepřímého vstřikování. Výkon 147 kW při 7000 ot./min, točivý moment 205 N.m při 6400 až 6600 ot./min. Pohon zadních kol. Šestistupňová manuální převodovka. Nejvyšší rychlost 226 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 7,6 s. Emise CO2 181 g/km. Spotřeba město/mimo město 10,4/6,4 l/100 km.
Kombinovaná spotřeba 7,8 l/100 km
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Rozvor náprav 2570 mm. Délka x šířka x výška 4240 x 1775 x 1285 mm. Provozní/užitečná hmotnost 1314/431 kg. Objem palivové nádrže 50 l. Pneu 215/45 R17.
Objem kufru 243 l
ZÁRUKY A CENY
Celková záruka 2 roky, 3 roky na lak, 12 let na neprorezavění karoserie. Cena testovaného provedení 774 900 Kč (navíc navigace za 15 000 Kč). Základní cena 759 900 Kč
KONKURENTI
Audi TT 2.0 TFSI/155 kW 946 800 Kč
BMW 120i Coupé/125 kW 747 500 Kč
Hyundai Genesis Coupé 2.0 TCI/202 kW 849 990 Kč
Peugeot RCZ 1.6 THP/147 kW 668 500 Kč
Volkswagen Scirocco 2.0 TSI/155 kW 606 900 Kč
HODNOCENÍ
+ Skvělá pozice řidiče
+ Fantastické jízdní vlastnosti
+ Charakter atmosférického boxeru
+ Přesné řízení a řazení
+ Použitelnost na každý den
- Minimum místa vzadu
- Horší komfort na dálnici
- Levnější výbavu nepořídíte bez extrémních spoilerů