Honda Gold Wing F6B: Tříčtvrteční titanic
Honda Gold Wing patří k nejluxusnějším korábům jedné stopy. Co z ní zbude, když shodí plexi, kufr a křeslo? Zajímavé F6B.
(více v čísle 32/13)Gigantická přední maska nám říká, že je to jasná Honda Gold Wing, ale oči ne a ne najít vysoké plexi, gauč pro spolujezdce ani kufr na zádi. Místo toho kloužou po sportovně hladkých křivkách, až se zastaví na označení F6B.
Letošní novinka vznikla důkladným odstrojením velkého gold wingu. Tenhle šestiválcový kolos s výbavou auta střední třídy představuje po stránce cestovního komfortu vrchol motocyklového světa. K čemu je ale luxusní křižník bez luxusní výbavy? Verze F6B přišla prakticky o veškeré nóbl vychytávky, jako je zpátečka, navigace, tempomat nebo airbag, a tak si může dovolit být o 120 000 Kč levnější. Jestli stojí tato úspora za to, jsme zjišťovali za řídítky černého krasavce. Nabízí se ještě červená verze.
Vypadá o dost sportovněji a také se tak chová. Úbytek 36 kg je znát, nejvíc z nich připadá na zadní top case a opěradlo spolujezdce, takže pokleslo těžiště. K tomu si přidejte podélně uložený šestiválec boxer a nebudete se stačit divit, jak snadno se tenhle mamut skládá do zatáček. Ubroušené stupačky by mohly vyprávět. Chce to ale dobře trefit stopu, protože na nějaké pozdější korekce není tenhle mastodont zvědavý. Při popojíždění v koloně jsme se překvapivě ani moc nezapotili. Motorka je krásně stabilní, snadno se ovládá a krušné chvilky nastanou, až když potřebujete v malé rychlosti ostře zatočit. Nebo manévrovat na místě. Hmotnost 385 kg představuje i po dietě pro spoustu motorkářů noční můru.
Pohodová letní vyjížďka je každopádně i na „očesaném“ Gold Wingu F6B neuvěřitelným zážitkem. Byli jsme překvapeni, jak odlišné pocity ve srovnání s velkým bráchou zažíváme. Obratnost se zlepšila víc, než jsme čekali. Vítr nám připomíná, že neřídíme auto, ale motorku. Výlet na zakroucené okresky si s F6B užijete, stejně jako pozornost, kterou vyvoláte při korzování městem. Na dálniční tahy však známe vhodnější stroje.