Honda Gold Wing F6B: Tříčtvrteční titanic | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Honda Gold Wing F6B: Tříčtvrteční titanic

Honda Gold Wing F6B

Fotogalerie

8 fotografií

Honda Gold Wing patří k nejluxusnějším korábům jedné stopy. Co z ní zbude, když shodí plexi, kufr a křeslo? Zajímavé F6B.

(více v čísle 32/13)

Gigantická přední maska nám říká, že je to jasná Honda Gold Wing, ale oči ne a ne najít vysoké plexi, gauč pro spolujezdce ani kufr na zádi. Místo toho kloužou po sportovně hladkých křivkách, až se zastaví na označení F6B.

Letošní novinka vznikla důkladným odstrojením velkého gold wingu. Tenhle šestiválcový kolos s výbavou auta střední třídy představuje po stránce cestovního komfortu vrchol motocyklového světa. K čemu je ale luxusní křižník bez luxusní výbavy? Verze F6B přišla prakticky o veškeré nóbl vychytávky, jako je zpátečka, navigace, tempomat nebo airbag, a tak si může dovolit být o 120 000 Kč levnější. Jestli stojí tato úspora za to, jsme zjišťovali za řídítky černého krasavce. Nabízí se ještě červená verze.

Vypadá o dost sportovněji a také se tak chová. Úbytek 36 kg je znát, nejvíc z nich připadá na zadní top case a opěradlo spolujezdce, takže pokleslo těžiště. K tomu si přidejte podélně uložený šestiválec boxer a nebudete se stačit divit, jak snadno se tenhle mamut skládá do zatáček. Ubroušené stupačky by mohly vyprávět. Chce to ale dobře trefit stopu, protože na nějaké pozdější korekce není tenhle mastodont zvědavý. Při popojíždění v koloně jsme se překvapivě ani moc nezapotili. Motorka je krásně stabilní, snadno se ovládá a krušné chvilky nastanou, až když potřebujete v malé rychlosti ostře zatočit. Nebo manévrovat na místě. Hmotnost 385 kg představuje i po dietě pro spoustu motorkářů noční můru.

Honda Gold Wing F6B
Honda Gold Wing F6B
Autor: Svět motorů
Podvozek je přes absenci elektronicky stavitelného zadního tlumiče pořád skvělým polštářem. Jízda je plavná, klidná, motor tiše přede, na palubě zkrátka panuje atmosféra hodná půlmilionové cenovky. Rádio jsme si museli zesílit trochu víc, kvůli nízkému štítu přece jen víc fouká. Do 90 km/h je to při současných teplotách vyloženě příjemné a vzpomínáme na to, jak do „velkého“ gold wingu ani nezavane a je na něm vedro. Po překročení stovky ale nabírají turbulence kolem helmy na síle a jízda přichází o pověstnou pohodu. Hodně záleží na výšce postavy – jestli se vejdete do závětří, nebo vykukujete nad proud vzduchu. Nám šel při výšce 180 cm průvan přímo do hledí.

Pohodová letní vyjížďka je každopádně i na „očesaném“ Gold Wingu F6B neuvěřitelným zážitkem. Byli jsme překvapeni, jak odlišné pocity ve srovnání s velkým bráchou zažíváme. Obratnost se zlepšila víc, než jsme čekali. Vítr nám připomíná, že neřídíme auto, ale motorku. Výlet na zakroucené okresky si s F6B užijete, stejně jako pozornost, kterou vyvoláte při korzování městem. Na dálniční tahy však známe vhodnější stroje.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
32 / 2013 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851