Mercedes-Benz GL 350 BlueTec 4Matic: Já jsem pán! | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

14. 8. 2013

Mercedes-Benz GL 350 BlueTec 4Matic: Já jsem pán!

Mercedes-Benz GL 350 BlueTec 4Matic

Fotogalerie

20 fotografií

Zní to možná neuvěřitelně, ale český trh patří mezi deset největších odbytišť Mercedesu GL.

(více v čísle 32/13)

Odsoudit obrovské až marnotratné a vyzývavě pompézní grand SUV do role zhýralého luxusního naboba by bylo velmi jednoduché a takovou kritiku by nejeden považoval za oprávněnou. Vždyť jaký pragmatický argument hledat pro existenci pětimetrového autobusu s hmotností dvě a půl tuny, který v podzemních garážích zabere zhruba tři místa?

Mercedes GL sice opravdu dává termínu „buržoazní přežitek“ teprve ten správný rozměr, po svezení obrovským SUV se však na tuhle elitářskou zhůvěřilost budete dívat smířlivě. A po GL velmi pravděpodobně zatoužíte.

Už samotná pozice za volantem, kde se všechno děje kdesi pod vámi, působí na psychiku řidiče uklidňujícím dojmem. I chronický cholerik začne to hemžení v podhradí najednou vnímat velice smířlivě. Flegmatický postoj podporuje také vyloženě kolébavý styl jízdy. GL se neustále pohupuje, dali bychom krk za to, že se místy až vznáší. „Co to do pr… bylo?“ zakleje zničehonic šofér, ve kterém se znovu probudí cholerik. Ale no tak, klid. To jenom vzduchový podvozek nedokázal přehlédnout ostřejší nerovnost. Pro vzduch typická věc, v jinak dokonale komfortním chrámu GL však o to rušivější.

Zpátky na obláček však rozhorleného řidiče vysadí šestiválcový vznětový motor s označením 350 BlueTec. Hodnoty 190 kW a 620 N.m sice na první pohled vypadají, že by v šoférovi podporovaly spíš agresivnější stránky osobnosti, vzhledem k rozměrům a hmotnosti GL však třílitr z nikoho egomaniaka neudělá. Dynamiku šestiválce považujeme za mezní, vysloveným přebytkem výkonu takto motorizované GL rozhodně netrpí. Naštěstí jej nepronásleduje ani vysoká spotřeba. Pohyb kolem jedenácti litrů je pro GL 350 BlueTec charakteristický.

Základ 1 801 690 Kč za testovanou verzi 350 BlueTec berte jako výchozí bod, od kterého se díky příplatkům odpíchnete k opravdovým výšinám! 

Technické údaje

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ

Vznětový přeplňovaný šestiválec. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Pohon všech kol. Sedmistupňová automatická převodovka. Zdvihový objem 2987 cm3. Výkon 190 kW při 3600 ot./min, točivý moment 620 N.m při 1600-2400 ot./min. Nejvyšší rychlost 220 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 7,9 s. Spotřeba město/mimo město 8,1/6,9 l/100 km. Emise CO2 192 g/km.

Kombinovaná spotřeba 7,4 l/100 km

ROZMĚRY A HMOTNOSTI

Rozvor náprav 3075 mm. Délka x šířka x výška 5120 x 1934 x 1850 mm. Provozní/užitečná hmotnost 2530/795 kg. Objem palivové nádrže 100 l. Pneu a kola 295/45 R21.

Objem kufru 680/2300 l

ZÁRUKY A CENY

Celková záruka 2 roky, 30 let na neprorezavění karoserie. Cena testovaného provedení 2 773 927 Kč (Command Online 80 804 Kč, kůže Designo Exclusive 214 816 Kč, sada jízdních asistentů Plus 68 607 Kč, sada pro parkování 42 384 Kč, ortopedické přední sedačky 33 541 Kč, panoramatické střešní okno 27 443 Kč…).

Základní cena 1 801 690 Kč

KONKURENTI

Audi Q7 3.0 TDI/180 kW quattro tiptronic 1 441 400 Kč

BMW X5 x Drive30d/190 kW 1 510 000 Kč

Range Rover 3.0 TDV6/190 kW 2 312 794 Kč

HODNOCENÍ

+ Celkový komfort jízdy

+ Luxusní interiér i zpracování

+ Přijatelná spotřeba

+ Prostor pro cestující i zavazadla

- Průměrná dynamika

- Vzduchové odpružení si neporadí

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
32 / 2013 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851