Quadro 350D: 2 + 1 | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

21. 8. 2013

Quadro 350D: 2 + 1

Quadro 350D

Fotogalerie

10 fotografií

Když máte o kolečko víc, můžete s řidičákem skupiny B sednout i na třistapadesátku. Viz Quadro 350D.

Stačí dopředu přidat kolo, legislativa ještě vyžaduje nožní brzdu – to abyste nepotřebovali motořidičák – a rázem máte pod plynem 15,4 kW! To by už ani dálnice nemusela klást odpor…

Že vám stopa navíc u jednostopého stroje přijde nadbytečná? A nepřirozená? I takový postoj může kovaný motorkář zastávat. Rozumného člověka však okamžitě napadne, že by to z pohledu stability nemusel být špatný nápad. 

A my rovnou říkáme, že je to geniální myšlenka! Tříkolový koncept se poprvé masivněji rozšířil u Piaggia MP3, quadro však přední zavěšení výrazně zjednodušilo – dvě ramena, stejný počet tlumičů a mezi nimi vyrovnávající válec (v náklonu přepouští olej z jednoho tlumiče do druhého). Toť vše.  

Samotnou jízdu musíte nejdřív chvíli vstřebávat. A učit se. Tlumiče přední nápravy jsou totiž dost nepoddajné, takže quadro musíte do náklonu vysloveně natlačit. Taková charakteristika je podle quadra „béčkovému“ jezdci bez zkušeností bližší než kymácení se na vrtkavém stroji. 

Může být. Tužší nastavení se navíc hodí při zastavení třeba na semaforech, kde podvozek udrží quadro ve vzpřímené poloze úplně sám. U Piaggia MP3 musíte nápravu „zamknout“, což občas vede k dost krkolomným pozicím, kde tlumiče zmrazíte v náklonu. Na quadru zkrátka stojíte. 

Quadro 350D
Autor: Svět motorů
A jakmile dostanete ovládání do těla, můžete rázem zapomenout na všechna klasická motorkářská omezení jako nečistoty na silnici, mokré koleje, kluzké bílé čáry nebo opravdový prubířský kámen – dlažební kostky za deště. Sami jsme si na zmoklém Starém Městě vyzkoušeli, jak je quadro neuvěřitelně stabilní. Na kruhovém objezdu jsme sebrali odvahu a vrhli se do náklonu, který by jedna stopa bleskově ztrestala. Dvě kola však spolehlivě držela, lehce se sklouzlo jenom zadní. Parádní zážitek! 

Co zmíněný výkon 15,4 kW a dálnice? Jak konfrontace dopadla? Řekněme remízou. Quadro vyhrát nemůže, třísetpadesátkový jednoválec se musí postavit víc než dvěma metrákům hmotnosti. Na zadní se vám quadro rozhodně zvedat nebude. 

Cenu lehce pod sto šedesáti tisíci lze považovat za příznivou. Také vzhledem k nejbližšímu konkurentovi od Piaggia, který je o dvanáct tisíc dražší.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
33 / 2013 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851