Suzuki Swift 1.2 GLX AT & Sport 5dv.: Japonské proměny | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Suzuki Swift 1.2 GLX AT & Sport 5dv.: Japonské proměny

Suzuki Swift 1.2 GLX AT

Fotogalerie

19 fotografií

Městský hatchback Suzuki Swift prošel lehkou modernizací a jeho sportovní verze dostala druhý pár dveří.

(více v čísle 33/13)

Malý Swift je hned za SX4 nejdůležitějším modelem japonské značky Suzuki. Poprvé se současná generace ukázala v létě 2010, a tak ani nepřekvapí, že potřebovala nějakou modernizaci. Ta se projevila lehkou úpravou designu a také v bohatosti výbavy. Hlavně u vrcholné verze GLX, proto jsme otestovali právě toto provedení. Vzhledově je lehce přepracovaná maska chladiče a přední nárazník, v jehož bocích našly místo LED diody pro denní svícení ve tvaru písmene L. Poprvé u swiftu tak nemusíte před rozjezdem zapínat světla – diody totiž svítí automaticky. Další novinkou určenou výhradně pro specifikaci GLX je přestěhování směrových blinkrů z předního blatníku do krytek zrcátek nebo osazení vozu 16palcovými litými koly se svěžím designem. Zadní brzdové světlo složené z diod mají všechny verze swiftu. Kromě zářivě žlutozlaté a modré metalízy je to prakticky všechno, protože uvnitř zůstalo vše při starém – jednoduché a přehledné. Vlastně jedna maličkost – čalounění působí hodnotnějším dojmem.

Ještě jednu premiéru si u nás testovaný swift odbyl. Poprvé jsme mohli vyzkoušet kombinaci zážehové dvanáctistovky disponující výkonem 69 kW se čtyřstupňovým automatem. Ten velmi mile překvapil. A vůbec nevadilo, že má pouze anachronické čtyři stupně a je spřažen s malou benzinovou dvanáctistovkou. Ke svižným rozjezdům z místa to bohatě stačí, dokonce i na dálnici jsme s ním dokázali „pozávodit“ auta mnohem větší a silnější. To vše při spotřebě do šesti litrů benzinu. Mozek automatu je totiž naladěn na nízkou spotřebu. Na druhou stranu proto někdy řadí až příliš brzo, což podkopává dynamiku.

Zajímavostí je, že kromě obvyklé volby D pro normální jízdu dopředu má automat i stupeň L (low) na tažení přívěsů. U malých aut je to nečekané. Navíc umožňuje blokovat rychlostní stupně – na ten s označením 2 volí pouze mezi první a druhou rychlostí. Když chcete předjíždět, stačí stisknout tlačítko na boku páky a automat okamžitě podřadí z dlouhé čtyřky na trojku.

Zcela bez chybičky ale samočinná převodovka není – rozjezdy jsou s ní cukavější a výrazný příplatek 50 000 korun proti stejné verzi s manuálním ústrojím znamená u malého auta šestinu pořizovací ceny. A to už je přece jen dost. Vždyť příplatky za automat jsou u některých značek podstatně nižší. Swift také za většinou malých městských hatchbacků zaostává velikostí kabiny a přepravní kapacitou kufru. Nám se však díky kombinaci pohonu a hbitým jízdním vlastnostem líbil.

 

Swift Sport 5dv.: Praktický sportovec

Suzuki Swift 1.2 GLX AT

Suzuki Swift 1.2 GLX AT
Designová modernizace swiftu není určena pro provedení Sport. To působí stále dostatečně dravě, takže nebylo co vylepšovat. Vlastně bylo! S faceliftem celé řady se představil swift v pětidveřové karoserii, což je vůbec poprvé v novodobé historii tohoto sportovního modelu. Swift Sport tak nyní plní i požadavky zákazníků, kteří preferují dynamiku, skvělou ovladatelnost, ale nehodlají slevit z komfortu při přepravě až pěti cestujících. A to je hlavním důvodem, proč Sport dostal zadní pár dveří, za který si připlatíte 10 000 Kč. Cena Suzuki Swift Sport tak vyroste na 389 900 Kč, ale není proč zoufat. Dostanete totiž plně vybavený automobil se sportovními sedadly, pedály z nerezové oceli, xenonovými světlomety, 18palcovými litými koly, dvojitou koncovkou výfuku nebo prahovými spoilery a zadním křídlem. Navíc Swift Sport přidáním dalšího páru dveří neztratil nic z výborných jízdních vlastností. Proti třídveřovému provedení je sice o 15 kg těžší, ale to je maličkost. Dynamika zážehové šestnáctistovky s výkonem 100 kW tím neutrpěla, což dokazuje jak stejná maximální rychlost 195 km/h, tak akcelerace na stovku za 8,7 s. Lehká 1060 kg vážící karoserie, točivý agregát a šestistupňová manuální převodovka vytvářejí neuvěřitelně zábavný mix. V rozmezí od čtyř do pěti tisíc otáček funguje motor nejlépe a přidává příjemné bojovné burácení. Výjezdy ze zatáček pod plným plynem jsou stejným zážitkem, jako když se do nich swiftík při brzdění zakusuje. Tužší podvozek výborně drží, co to dá, a přicházející nedotáčivost včas ohlásí kvílením pneumatik. Nastavení podvozku však není až tak tvrdé, aby vylučovalo každodenní používání. Stejně tak motor umí být celkem úsporný. My jsme jezdili v průměru za 6,5 l/100 km. Na příznivé spotřebě se podílí také dlouhá šestka, protože při 130 km/h motor točí jen 2800 otáček. Swift Sport je prostě zábavné auto, které nepotřebuje dvouspojkové automaty ani zábavná infocentra. Praktický sportovec

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
33 / 2013Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851