Suzuki Swift 1.2 GLX AT & Sport 5dv.: Japonské proměny
Městský hatchback Suzuki Swift prošel lehkou modernizací a jeho sportovní verze dostala druhý pár dveří.
(více v čísle 33/13)Malý Swift je hned za SX4 nejdůležitějším modelem japonské značky Suzuki. Poprvé se současná generace ukázala v létě 2010, a tak ani nepřekvapí, že potřebovala nějakou modernizaci. Ta se projevila lehkou úpravou designu a také v bohatosti výbavy. Hlavně u vrcholné verze GLX, proto jsme otestovali právě toto provedení. Vzhledově je lehce přepracovaná maska chladiče a přední nárazník, v jehož bocích našly místo LED diody pro denní svícení ve tvaru písmene L. Poprvé u swiftu tak nemusíte před rozjezdem zapínat světla – diody totiž svítí automaticky. Další novinkou určenou výhradně pro specifikaci GLX je přestěhování směrových blinkrů z předního blatníku do krytek zrcátek nebo osazení vozu 16palcovými litými koly se svěžím designem. Zadní brzdové světlo složené z diod mají všechny verze swiftu. Kromě zářivě žlutozlaté a modré metalízy je to prakticky všechno, protože uvnitř zůstalo vše při starém – jednoduché a přehledné. Vlastně jedna maličkost – čalounění působí hodnotnějším dojmem.
Ještě jednu premiéru si u nás testovaný swift odbyl. Poprvé jsme mohli vyzkoušet kombinaci zážehové dvanáctistovky disponující výkonem 69 kW se čtyřstupňovým automatem. Ten velmi mile překvapil. A vůbec nevadilo, že má pouze anachronické čtyři stupně a je spřažen s malou benzinovou dvanáctistovkou. Ke svižným rozjezdům z místa to bohatě stačí, dokonce i na dálnici jsme s ním dokázali „pozávodit“ auta mnohem větší a silnější. To vše při spotřebě do šesti litrů benzinu. Mozek automatu je totiž naladěn na nízkou spotřebu. Na druhou stranu proto někdy řadí až příliš brzo, což podkopává dynamiku.
Zajímavostí je, že kromě obvyklé volby D pro normální jízdu dopředu má automat i stupeň L (low) na tažení přívěsů. U malých aut je to nečekané. Navíc umožňuje blokovat rychlostní stupně – na ten s označením 2 volí pouze mezi první a druhou rychlostí. Když chcete předjíždět, stačí stisknout tlačítko na boku páky a automat okamžitě podřadí z dlouhé čtyřky na trojku.
Zcela bez chybičky ale samočinná převodovka není – rozjezdy jsou s ní cukavější a výrazný příplatek 50 000 korun proti stejné verzi s manuálním ústrojím znamená u malého auta šestinu pořizovací ceny. A to už je přece jen dost. Vždyť příplatky za automat jsou u některých značek podstatně nižší. Swift také za většinou malých městských hatchbacků zaostává velikostí kabiny a přepravní kapacitou kufru. Nám se však díky kombinaci pohonu a hbitým jízdním vlastnostem líbil.