Seat Leon TGI: Korunová záležitost
Španělsky Seat se snaží využit všech přednosti modulární platformy MQB a představil Leon TGI s pohonem za zemni plyn. Po malém mii jde o druhé vozidlo jezdící na toto palivo.
(více v čísle 39/13)Čtyřválcový agregát 1.4 TSI o výkonu 81 kW spaluje jak zemní plyn, tak benzin. Diky přeplňováni a přizpůsobeni motoru plynnému palivu lze využit vysoké oktanové číslo 130 (stanovené výzkumnou metodou) velmi čistého zemního
plynu. Výsledkem je mimořádně úsporný pohon s extremně nízkou
spotřebou 3,5 kg CNG/100 km a emisemi CO2 pouhých 95 g/km. Pokud tedy vezmeme v úvahu, že 1 kg zemního plynu stoji u českých plnících stanic CNG 25,40 Kč, vyjdou nám náklady na ujety kilometr 0,89 Kč.
Nádrže na CNG jsou umístěny pod podlahou zavazadlového prostoru místo rezervy. Maji kapacitu 15 kg a umožňuji dojezd přes 400 km.
Vůz jezdi primárně na zemni plyn. Když dojde, automaticky se přepne na 50litrovou nádrž benzinu. Klasicky pohon vydrží na dalších 900 km, takže celkový dojezd Leonu TGI může dosáhnout 1300 km. Navzdory své hospodárnosti propůjčuje přeplňovaná čtrnáctistovka vozu velmi slušnou dynamiku – zrychleni z klidu na stovku zvládne za 10,9 s a nejvyšší rychlost má hodnotu 194 km/h. Leon TGI bude od dubna 2014 nabízen v provedeni pětidveřový hatchback a kombi ST, v obou případech s výbavovými liniemi Reference a Style.