Nissan 370Z Nismo: Sporťák jako řemen | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Nissan 370Z Nismo: Sporťák jako řemen

Nissan 370 Nismo

Fotogalerie

4 fotografie

Nissan vtrhl do Česka se sportovní divizí Nismo a soudě podle vyladěného kupé 370 Z to vzal za nejsprávnější konec.

(více v čísle 39/13)

Častý recept na sportovní verzi dnes zní: Nazuj co největší kola, nesmyslně přitvrď podvozek, řízení ať jde hlavně ztuha. Nissan 370 Z Nismo přesně takový není. Každá změna z dílny závodní divize Nismo dává smysl a přináší hmatatelný výsledek. Do detailu dotažené nismo nás bez přehánění nadchlo.

Už jen ta syrovost. Neskrývá se za elektronické výmysly, a proto nemusíme nastavovat režimy motoru, řízení, převodovky ani podvozek. Je, jaké je – zkrátka ostré kupé s poctivou šestiválcovou atmosférou, zadním pohonem a manuálním řazením – roadster ani automat nismo nezajímají.

Změny na karoserii nejsou nijak drastické, zato funkční. Nová příď má lepší aerodynamiku, černý spoiler tlačí vůz k zemi, stejně jako zadní křídlo. Devatenáctipalcová kola zaujmou kromě temného vzhledu nízkou hmotností, jedinou čistě optickou ozdobou jsou tak červené proužky rozeseté po exteriéru.

Roury výfuku slibují rachot startujícího boeingu, opak je pravdou. Pokud nismo nevytočíte do omezovače, zní tlumeně a nenásilně. Takže s ním můžete celý den cestovat, aniž by vám praskla hlava.

Svérázný a kvalitní interiér nabízí perfektní volant s alcantarovým potahem a sedačky, které považujeme za nejslabší článek – malé, měkké a bez bočního vedení. Kdejaká sportovní atrapa poskytuje lepší posezení. Jakmile se ale dá nissan do pohybu, tento přešlap mu odpouštíme. Řidičská nirvána začíná u odezvy řízení, které dlaním prozradí každý kamínek pod koly. Pokračovat můžeme přes kratičké tuhé řazení až po famózní projev kompletně přepracovaného podvozku. Samozřejmě že je tvrdý. Musí být. Větší nerovnosti kopíruje chvílemi až nekomfortně, ale jako tuhý celek. Nekroutí se a nekope. Tlumiče odvádějí skvělou práci, když na rozbité okresce dokážou za všech okolností udržet kola v kontaktu s asfaltem i při děsivém tempu. Okamžitě si zetko získalo naši důvěru a snaha vyždímat z něj maximum se stala přirozeností v každé zatáčce. Ustřelení zádě se netřeba obávat. Stačí lehké korekce plynem a volantem, kupé vzorně poslouchá na slovo. Nismo je celkově prosté zbrklosti, ani vidlicový šestiválec není nijak výbušný. Sílu nabírá plynule. V nízkých otáčkách se tváří vlažně, aby v pěti tisících zatáhl, v šesti zachroptěl a v sedmi nás vyzval rudými kontrolkami k přeřazení. Stejně samozřejmě jak rychlost roste, tak i klesá. Brzdy s hadičkami a kapalinou ze supersportu GT-R se nám nepodařilo utahat.

Říkáte si, za kolik takový ďas asi jezdí? V extrému za 19 litrů, sportovně se střídáním stylů kolem čtrnácti, uvolněně to jde i pod devět litrů na sto kilometrů. Tak komplexně vydařených aut je dnes jako šafránu. Cena 1,2 milionu navíc dává nissanu velkou šanci na úspěch.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
39 / 2013 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851