Chevrolet Trax 1.4 Turbo/103 kW LT: Tak si traxni
Yeti & spol. ho musí brát vážně. Chevrolet Trax nás nezaujal jen cenou.
(více v čísle 39/13)Coby dvojčete Opelu Mokka sahá původ traxu až ke corse. Délka čtyři a čtvrt metru ale odkazuje i ke kompaktům. A drsná vizáž či pohon všech kol zase k malým SUV.
Že je to až příliš velký guláš? Tak ho zjednodušme: jde o auto především do města, které si na terén hraje hlavně proto, že se to líbí lidem.
Důkaz? Letošní nášup podobných vozítek: před prázdninami dorazili nováčci tohoto mixu segmentů Peugeot 2008 a Renault Captur – ani jeden z nich se ale nenabízí jako čtyřkolka. Následující dny zase budou patřit nové generaci Suzuki SX4 či modernizované Škodě Yeti – ta zas nemá 4x4 s motorem 1.4 TSI.
Drsný zjev
Asi nejtvrdší souboj čeká trax při srovnání s mokkou. A podle nás z něj vychází chevrolet vítězně. Vypadá drsněji.
Přitom je pohodlnější. Na silnici se chová krapet dospěleji. A v neposlední řadě za něj dáte méně peněz. S motorem 1.6/85 kW a pohonem předních kol začíná na 329 900 Kč.
Testovaný agregát 1.4 Turbo/103 kW, s nímž je ale auto vždycky čtyřkolkou, stojí o 85 000-105 000 korun víc. To podle výbav.
Suverénní turbo
Pro trax je 1.4 Turbo nejlepší volbou. Ač objemem nejmenší agregát, žene auto o pětadvacet koní početnějším stádem než u šestnáctistovky a o deset bohatším než v případě dieselu 1.7.
Čtrnáctistovka je proti letitému nafťáku logicky kultivovanější a nástup výkonu ukazuje mnohem plynulejší.
Převody má delší, při stotřicítce na dálnici točil motor na šestku klidně jen tři tisíce otáček. Přitom šestý stupeň můžete klidně řadit i při padesátce ve městě – trax se z ní na pohodu rozjede už z nějakých dvanácti set otáček. Takže kdo nerad řadí, prosím. Kdo naopak rád, máme taky dobré zprávy: páka převodovky pracuje přesně, hladce a rychle. Ať s častým řazením či skoro bez něj jsme se ale beznadějně snažili o papírovou spotřebu 6,4 litru. Když jsme traxem jezdili poprvé v dubnu v Chorvatsku, hlásil nám palubní počítač devět a půl litru. Tentokrát jsme byli trochu spořivější. Ale pod osm a půl se nedostali.
Pohodová jízda
Ve srovnání s mokkou má trax nastavení podvozku o dost komfortnější. Nerovnosti tlumí s přehledem, posádka o nich většinou skoro neví, a to i když vezmete auto na polní cestu mezi šutry. Tam chevrolet ukáže i slušnou dávku trakce: pohon všech kol přijde vhod třeba na sněhu, kde uleví předním. Ale upřímně: nejen kvůli nevalné světlé výšce se s vozem mnohem lépe „traxí“ na městském bulváru.