Chevrolet Trax 1.4 Turbo/103 kW LT: Tak si traxni | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

29. 9. 2013

Chevrolet Trax 1.4 Turbo/103 kW LT: Tak si traxni

Chevrolet Trax 1.4 Turbo

Fotogalerie

8 fotografií

Yeti & spol. ho musí brát vážně. Chevrolet Trax nás nezaujal jen cenou.

(více v čísle 39/13)

Coby dvojčete Opelu Mokka sahá původ traxu až ke corse. Délka čtyři a čtvrt metru ale odkazuje i ke kompaktům. A drsná vizáž či pohon všech kol zase k malým SUV.

Že je to až příliš velký guláš? Tak ho zjednodušme: jde o auto především do města, které si na terén hraje hlavně proto, že se to líbí lidem.

Důkaz? Letošní nášup podobných vozítek: před prázdninami dorazili nováčci tohoto mixu segmentů Peugeot 2008 a Renault Captur – ani jeden z nich se ale nenabízí jako čtyřkolka. Následující dny zase budou patřit nové generaci Suzuki SX4 či modernizované Škodě Yeti – ta zas nemá 4x4 s motorem 1.4 TSI.

Drsný zjev

Asi nejtvrdší souboj čeká trax při srovnání s mokkou. A podle nás z něj vychází chevrolet vítězně. Vypadá drsněji.

Přitom je pohodlnější. Na silnici se chová krapet dospěleji. A v neposlední řadě za něj dáte méně peněz. S motorem 1.6/85 kW a pohonem předních kol začíná na 329 900 Kč.

Testovaný agregát 1.4 Turbo/103 kW, s nímž je ale auto vždycky čtyřkolkou, stojí o 85 000-105 000 korun víc. To podle výbav.

Suverénní turbo

Pro trax je 1.4 Turbo nejlepší volbou. Ač objemem nejmenší agregát, žene auto o pětadvacet koní početnějším stádem než u šestnáctistovky a o deset bohatším než v případě dieselu 1.7.

Čtrnáctistovka je proti letitému nafťáku logicky kultivovanější a nástup výkonu ukazuje mnohem plynulejší.

Převody má delší, při stotřicítce na dálnici točil motor na šestku klidně jen tři tisíce otáček. Přitom šestý stupeň můžete klidně řadit i při padesátce ve městě – trax se z ní na pohodu rozjede už z nějakých dvanácti set otáček. Takže kdo nerad řadí, prosím. Kdo naopak rád, máme taky dobré zprávy: páka převodovky pracuje přesně, hladce a rychle. Ať s častým řazením či skoro bez něj jsme se ale beznadějně snažili o papírovou spotřebu 6,4 litru. Když jsme traxem jezdili poprvé v dubnu v Chorvatsku, hlásil nám palubní počítač devět a půl litru. Tentokrát jsme byli trochu spořivější. Ale pod osm a půl se nedostali.

Pohodová jízda

Ve srovnání s mokkou má trax nastavení podvozku o dost komfortnější. Nerovnosti tlumí s přehledem, posádka o nich většinou skoro neví, a to i když vezmete auto na polní cestu mezi šutry. Tam chevrolet ukáže i slušnou dávku trakce: pohon všech kol přijde vhod třeba na sněhu, kde uleví předním. Ale upřímně: nejen kvůli nevalné světlé výšce se s vozem mnohem lépe „traxí“ na městském bulváru.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
39 / 2013 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851