Volkswagen Golf 2.0 TDI 4Motion Highline: Sport na čtyři | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Volkswagen Golf 2.0 TDI 4Motion Highline: Sport na čtyři

Volkswagen Golf 2.0 TDI 4Motion Highline

Fotogalerie

6 fotografií

Křížovkáři už tuší, o co se jedná. Jak ale funguje Volkswagen Golf s pohonem všech kol?

(více v čísle 39/13)

Pohon všech kol v golfu? Tuhle možnost nabízí Volkswagen už od roku 1986. Do aktuální, sedmé generace dorazila s mírným zpožděním po předokolkách. A my už jsme ji stihli vyzkoušet.

Sáhli jsme rovnou po silnějším z dvojice motorů – dvoulitrovém TDI s výkonem 110 kilowattů. V nabídce je také šestnáctistovka se 77 kW. U Volkswagenu by nám za testovací vůz bez příplatků naúčtovali 596 900 Kč – tedy o šedesát tisíc víc než v případě předokolky.

Za volantem by přitom řidiče ani nenapadlo, že jede v autě s pohonem všech kol. Někdo by si mohl všimnout o třicet litrů menšího zavazadelníku, do nádrže se naopak vejde o pět litrů nafty víc. Jinak ale o pohonu 4Motion nebudete ani vědět. Zadek se při prokluzu předních kol připojuje bleskově, a hlavně naprosto neznatelně. Žádné cuknutí, ale přirozený záběr všech kol. Řídicí jednotka navíc umí sepnout mezinápravovou spojku Haldex páté generace s předstihem, pokud jí signály od ESP naznačí riziko smyku – třeba při dynamickém průjezdu zatáčkou. Díky pohonu všech kol je stabilita golfu v takové situaci až absurdní.

Přestože je nový 4Motion lehčí než předchůdce, zůstává o 95 kg těžší než verze s pohonem přední nápravy. Ale nebojte se, spotřeba se drží mezi pěti a šesti litry. Ani dynamika se zásadně nezměnila – spíš ležérní, ale dostatečná. Čtyřkolka bojuje proti vyšší hmotnosti zkrácenými převody. Snad jen motor o sobě dává vědět o trochu víc, než jsme si zvykli u tichoučkých TSI.

A vyplatí se tedy připlácet za pohon všech kol? Jak už jsme napsali mockrát: pokud jej nepotřebujete, nepřiplácejte. Když ale bydlíte třeba na horách a hodil by se vám kompakt s dieselem a pohonem všech kol, právě tady budete na správné adrese. Konkurentů je jako šafránu, navíc za výrazně vyšší ceny.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
39 / 2013 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851