Budoucnost: Ještě srazit cenu | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Budoucnost: Ještě srazit cenu

Audi A3 Vario

Fotogalerie

4 fotografie

Už brzy se v nových generacích představí nejnižší passat, minitoyota, malý hyundai i hmotnostně a velikostně nejskromnější lamborghini. A jedno z nejmenší audi se promění v crossover.

(více v čísle 39/13)

Po minulém čísle se i v tomto obsáhle věnujeme novinkám z právě skončeného frankfurtského autosalonu. Pokud fandíte malým autům ve všech možných podobách, ale mezi premiérami jste své vysněné nenašli, podívejte se, co nás čeká v dalších letech.

Audi A3 Vario

Na třetí generaci ingolstadtského kompaktního modelu jsme sice čekali téměř deset let, ale teď se nám to automobilka snaží všemožně vynahradit. Druhá generace Hyundaie i20 vsadí na jednodušší tvary a účelnější pojetí. Snad konečně získá i líbivější palubní desku. Lamborghini zrovna nepatří k automobilkám, které by hýřily modely. O to větší senzací je každá novinka. Tu nejbližší uvidíme za rok. Vedle předem očekávaného třídveřového hatchbacku, pětidveřového sportbacku a kabrioletu totiž přichystala hned dvě další karosářské novinky. Sedan už známe, nyní je na řadě verze Vario.

Pod tímto názvem však nepřijede malý kombík jako u Seatu ani velké užitkové vozidlo á la Mercedes-Benz, ale další kříženec. Tentokrát nebude vykračovat do teritoria SUV, ale Audi zamíří premiérově mezi MPV. Vedle variabilních předností velkoprostorových aut přitom nabídne do města praktickou velikost běžného hatchbacku nižší střední třídy. A3 Vario máme poznat už za rok.

Hyundai i20

Není to tak dávno, co nástupce sonaty u Hyundaie završil změnu označování jednotlivých modelů ze jmen na dvoumístné číselné kódy začínající přidaným písmenem „i“, a už se některá „íčka“ hlásí v druhé generace: kompakt i30 II známe od loňska a druhé vydání i10 je aktuální novinkou podzimu. Pro příští rok Korejci počítají s uvedením nástupce malého hatchbacku i20. Čerstvě přistižený prototyp je sice přísně zahalený, přesto se ze siluety dá odvodit spousta věcí. Celkový tvar opouští dosavadní styl getzu a působí moderněji, žádný nárůst vnějších rozměrů však nevidíme. Zadní dveře mají jednoduché, ale velkorysé rozměry. Na více si ještě rok počkejme.

Připomínáme, že zhruba ve stejné době má Škodovka do světa vypustit důležitého konkurenta – úplně novou fabii (na jaře koncept, na podzim sériová verze).

Lamborghini Cabrera

„Malé“ Lamborghini Gallardo setrvává na trhu i přes neokoukaný design už deset let. Po tak dlouhé kariéře má nárok na nástupce. Ten přijede v příštím roce a prý dostane prazvláštní jméno Cabrera, o němž se dlouho neofi ciálně hovoří. O technice víme o něco více, o ďábelskou jízdu se má postarat atmosférický desetiválec o objemu 5,2 l s hodnotou maximálního výkonu plných 600 koní.

„Standardní“ čtyřkolku prý časem doplní také provedení s pohonem zadní nápravy (nebývá to u jiných automobilů přesně naopak?). Proti současnému gallardu má cabrera zaznamenat značnou úsporu hmotnosti, v plánech je i verze s otevřenou karoserií. Ale o ní zase někdy příště. Toyota Aygo Desátý rok na trhu oslaví novou generací i maličká

Toyota Aygo

Na konec roku 2014 je totiž ohlášen nástupce kolínského mini spolu s francouzsky označenými klony C1 a 108. Už dnes však máme první neofi ciální snímek testovacího prototypu.

I přes značné zahalení jasně vidíme celou karoserii i s takovými detaily, jako jsou spáry bočních dveří. Tvar přídě se velmi podobá současné generaci, což platí i pro zadní rám druhého páru dveří. Jinak se ale vše bude měnit, silueta vozu připomíná spíš micru.

Snímek nám navíc potvrzuje existenci pětidveřové verze, o třídveřové karoserii můžeme vzhledem k jejímu celkovému úhynu na evropském trhu zatím pouze spekulovat. Dosavadní litrový tříválec má nahradit stejně objemný čtyřválec se shodnými výkonovými parametry.

Volkswagen CC

Snížený passat s označením CC se za pět lety na trhu slušně zabydlel, a tak se počítá s jeho přímým nástupcem. Dnešní model se po nedávném faceliftu vzdal veškerých emotivních designových prvků, a jak ukazuje počítačová ilustrace budoucího následníka, obejde se bez nich i nadále. Neobejde se však bez karoserie kombi, vlastně shooting brake.

Nové CC vznikne na platformě EA211, tudíž použije stejnou techniku jako Octavia III. Vzhledem k image modelu však počítejme spíše s motory od 1.8 TSI a 2.0 TDI výše a také šestiválci, které se oktávky netýkají. Čtyřdveřová verze CC dorazí za dva roky, shooting brake se prý mírně opozdí.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
39 / 2013 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851