Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

3. 10. 2013

Seat Leon SC 1.8 TSI DSG FR: Trocha emocí neuškodí

Seat Leon SC 1.8 TSI DSG FR

Fotogalerie

5 fotografií

Seat se snaží zapůsobit na sportovnější řidiče, a proto pro ně připravil třídveřovou verzi modelu Leon s označením SC.

(více v čísle 39/13)

Sportovní ambice španělské značky Seat jsou vysoké, a tak ani nepřekvapilo, když přišla s třídveřovým modelem Leon SC. Proti základní verzi ale není rozdíl jenom v počtu dveří. Leon SC má totiž o 35 mm kratší rozvor a o stejnou hodnotu se zkrátila i celková délka vozu. Navíc je o 13 mm nižší, ale o 26 mm širší. Jaký je tedy výsledek? Vzhledově Leonu SC není co vytknout. Působí kompaktně a dostatečně sportovně. Ho

Sportovní ambice španělské značky Seat jsou vysoké, a tak ani nepřekvapilo, když přišla s třídveřovým modelem Leon SC. Proti základní verzi ale není rozdíl jenom v počtu dveří. Leon SC má totiž o 35 mm kratší rozvor a o stejnou hodnotu se zkrátila i celková délka vozu. Navíc je o 13 mm nižší, ale o 26 mm širší. Jaký je tedy výsledek? Vzhledově Leonu SC není co vytknout. Působí kompaktně a dostatečně sportovně. Hodně se nám zamlouvá i zadní sloupek kopírující linii střechy. Změna rozměrů se projevila v interiéru. Méně místa je nejen v podélném směru, ale také nad hlavami cestujících. Dozadu se výrazně hůře nastupuje. Kufr má i vzhledem ke stejnému zadnímu převisu stále objem 380 litrů.

Když sportovnější třídveřovou karoserii, tak nejsilnější motor v současné nabídce 1.8 TSI s výkonem 132 kW a dvouspojkový sedmistupňový automat DSG. Proč? Protože v kratší verzi Trocha emocí neuškodí má zrychlení na stovku za 7,1 s, což je o 0,3 s rychleji než se šestistupňovým manuálem. Osmnáctistovka nejnovější generace je příjemně tichým a kultivovaným společníkem a velmi ochotně se roztáčí. Jenže máme-li být zcela upřímní, čekali jsme větší výbušnost.

Potenciál na to má, ale síla je podle nás uměle utlumena. Vždyť maximum točivého momentu 250 N.m nabízí i čtrnáctistovka 1.4 TSI/103 kW. Jako by Seat nechával uměle prostor pro ostrou cupru s dvoulitrem. Při využívání plného potenciálu motoru jsme jezdili téměř za deset litrů na 100 km. Na testovací trase jsme však dosáhli spotřeby 6,7 l/100 km, což je velmi slušné.

Dvojí pohled máme na sedmistupňový automat DSG. Při poklidné jízdě je rychlý a přesný, ale během ostřejšího zacházení občas zazmatkuje při podřazování. Testovaná motorizace se nabízí jen se zadní víceprvkovou nápravou a ve sportovnějším provedení FR s režimy Sport, Eco a Individual. Ty mají vliv jen na charakteristiku motoru, řízení a plynového pedálu. Nastavení tlumičů zůstává stále stejné – v případě verze FR velmi sportovní, na rozbitou okresku nebo pražskou dlažbu snad až příliš tvrdé. V kombinaci s nízkou hmotností a celkovou lehkostí leonu to však znamená fantastickou agilitu a zábavu v zatáčkách. Ta je u třídveřové verze ještě znásobena kratším rozvorem a širším rozchodem kol. Vodit Leon SC serpentinami je ve spojení s nižším těžištěm vrcholem radosti.

dně se nám zamlouvá i zadní sloupek kopírující linii střechy. Změna rozměrů se projevila v interiéru. Méně místa je nejen v podélném směru, ale také nad hlavami cestujících. Dozadu se výrazně hůře nastupuje. Kufr má i vzhledem ke stejnému zadnímu převisu stále objem 380 litrů. Když sportovnější třídveřovou karoserii, tak nejsilnější motor v současné nabídce 1.8 TSI s výkonem 132 kW a dvouspojkový sedmistupňový automat DSG. Proč? Protože v kratší verzi Trocha emocí neuškodí má zrychlení na stovku za 7,1 s, což je o 0,3 s rychleji než se šestistupňovým manuálem. Osmnáctistovka nejnovější generace je příjemně tichým a kultivovaným společníkem a velmi ochotně se roztáčí. Jenže máme-li být zcela upřímní, čekali jsme větší výbušnost. Potenciál na to má, ale síla je podle nás uměle utlumena. Vždyť maximum točivého momentu 250 N.m nabízí i čtrnáctistovka 1.4 TSI/103 kW. Jako by Seat nechával uměle prostor pro ostrou cupru s dvoulitrem. Při využívání plného potenciálu motoru jsme jezdili téměř za deset litrů na 100 km. Na testovací trase jsme však dosáhli spotřeby 6,7 l/100 km, což je velmi slušné. Dvojí pohled máme na sedmistupňový automat DSG. Při poklidné jízdě je rychlý a přesný, ale během ostřejšího zacházení občas zazmatkuje při podřazování. Testovaná motorizace se nabízí jen se zadní víceprvkovou nápravou a ve sportovnějším provedení FR s režimy Sport, Eco a Individual. Ty mají vliv jen na charakteristiku motoru, řízení a plynového pedálu. Nastavení tlumičů zůstává stále stejné – v případě verze FR velmi sportovní, na rozbitou okresku nebo pražskou dlažbu snad až příliš tvrdé. V kombinaci s nízkou hmotností a celkovou lehkostí leonu to však znamená fantastickou agilitu a zábavu v zatáčkách. Ta je u třídveřové verze ještě znásobena kratším rozvorem a širším rozchodem kol. Vodit Leon SC serpentinami je ve spojení s nižším těžištěm vrcholem radosti.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
39 / 2013Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851