Seat Leon SC 1.8 TSI DSG FR: Trocha emocí neuškodí
Seat se snaží zapůsobit na sportovnější řidiče, a proto pro ně připravil třídveřovou verzi modelu Leon s označením SC.
(více v čísle 39/13)Sportovní ambice španělské značky Seat jsou vysoké, a tak ani nepřekvapilo, když přišla s třídveřovým modelem Leon SC. Proti základní verzi ale není rozdíl jenom v počtu dveří. Leon SC má totiž o 35 mm kratší rozvor a o stejnou hodnotu se zkrátila i celková délka vozu. Navíc je o 13 mm nižší, ale o 26 mm širší. Jaký je tedy výsledek? Vzhledově Leonu SC není co vytknout. Působí kompaktně a dostatečně sportovně. Ho
Sportovní ambice španělské značky Seat jsou vysoké, a tak ani nepřekvapilo, když přišla s třídveřovým modelem Leon SC. Proti základní verzi ale není rozdíl jenom v počtu dveří. Leon SC má totiž o 35 mm kratší rozvor a o stejnou hodnotu se zkrátila i celková délka vozu. Navíc je o 13 mm nižší, ale o 26 mm širší. Jaký je tedy výsledek? Vzhledově Leonu SC není co vytknout. Působí kompaktně a dostatečně sportovně. Hodně se nám zamlouvá i zadní sloupek kopírující linii střechy. Změna rozměrů se projevila v interiéru. Méně místa je nejen v podélném směru, ale také nad hlavami cestujících. Dozadu se výrazně hůře nastupuje. Kufr má i vzhledem ke stejnému zadnímu převisu stále objem 380 litrů.
Když sportovnější třídveřovou karoserii, tak nejsilnější motor v současné nabídce 1.8 TSI s výkonem 132 kW a dvouspojkový sedmistupňový automat DSG. Proč? Protože v kratší verzi Trocha emocí neuškodí má zrychlení na stovku za 7,1 s, což je o 0,3 s rychleji než se šestistupňovým manuálem. Osmnáctistovka nejnovější generace je příjemně tichým a kultivovaným společníkem a velmi ochotně se roztáčí. Jenže máme-li být zcela upřímní, čekali jsme větší výbušnost.
Potenciál na to má, ale síla je podle nás uměle utlumena. Vždyť maximum točivého momentu 250 N.m nabízí i čtrnáctistovka 1.4 TSI/103 kW. Jako by Seat nechával uměle prostor pro ostrou cupru s dvoulitrem. Při využívání plného potenciálu motoru jsme jezdili téměř za deset litrů na 100 km. Na testovací trase jsme však dosáhli spotřeby 6,7 l/100 km, což je velmi slušné.
Dvojí pohled máme na sedmistupňový automat DSG. Při poklidné jízdě je rychlý a přesný, ale během ostřejšího zacházení občas zazmatkuje při podřazování. Testovaná motorizace se nabízí jen se zadní víceprvkovou nápravou a ve sportovnějším provedení FR s režimy Sport, Eco a Individual. Ty mají vliv jen na charakteristiku motoru, řízení a plynového pedálu. Nastavení tlumičů zůstává stále stejné – v případě verze FR velmi sportovní, na rozbitou okresku nebo pražskou dlažbu snad až příliš tvrdé. V kombinaci s nízkou hmotností a celkovou lehkostí leonu to však znamená fantastickou agilitu a zábavu v zatáčkách. Ta je u třídveřové verze ještě znásobena kratším rozvorem a širším rozchodem kol. Vodit Leon SC serpentinami je ve spojení s nižším těžištěm vrcholem radosti.
dně se nám zamlouvá i zadní sloupek kopírující linii střechy. Změna rozměrů se projevila v interiéru. Méně místa je nejen v podélném směru, ale také nad hlavami cestujících. Dozadu se výrazně hůře nastupuje. Kufr má i vzhledem ke stejnému zadnímu převisu stále objem 380 litrů. Když sportovnější třídveřovou karoserii, tak nejsilnější motor v současné nabídce 1.8 TSI s výkonem 132 kW a dvouspojkový sedmistupňový automat DSG. Proč? Protože v kratší verzi Trocha emocí neuškodí má zrychlení na stovku za 7,1 s, což je o 0,3 s rychleji než se šestistupňovým manuálem. Osmnáctistovka nejnovější generace je příjemně tichým a kultivovaným společníkem a velmi ochotně se roztáčí. Jenže máme-li být zcela upřímní, čekali jsme větší výbušnost. Potenciál na to má, ale síla je podle nás uměle utlumena. Vždyť maximum točivého momentu 250 N.m nabízí i čtrnáctistovka 1.4 TSI/103 kW. Jako by Seat nechával uměle prostor pro ostrou cupru s dvoulitrem. Při využívání plného potenciálu motoru jsme jezdili téměř za deset litrů na 100 km. Na testovací trase jsme však dosáhli spotřeby 6,7 l/100 km, což je velmi slušné. Dvojí pohled máme na sedmistupňový automat DSG. Při poklidné jízdě je rychlý a přesný, ale během ostřejšího zacházení občas zazmatkuje při podřazování. Testovaná motorizace se nabízí jen se zadní víceprvkovou nápravou a ve sportovnějším provedení FR s režimy Sport, Eco a Individual. Ty mají vliv jen na charakteristiku motoru, řízení a plynového pedálu. Nastavení tlumičů zůstává stále stejné – v případě verze FR velmi sportovní, na rozbitou okresku nebo pražskou dlažbu snad až příliš tvrdé. V kombinaci s nízkou hmotností a celkovou lehkostí leonu to však znamená fantastickou agilitu a zábavu v zatáčkách. Ta je u třídveřové verze ještě znásobena kratším rozvorem a širším rozchodem kol. Vodit Leon SC serpentinami je ve spojení s nižším těžištěm vrcholem radosti.