Suzuki Burgman 650 Executive: Skútroloď | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Suzuki Burgman 650 Executive: Skútroloď

Suzuki Burgman 650 Executive

Fotogalerie

7 fotografií

Suzuki Burgman kombinuje přednosti městského skútru s pohodlím cestovní motorky. Letos s novým designem a lepší výbavou.

Jeden z nejpohodlnějších a nejlépe vybavených skútrů to nemá na českém trhu snadné. Suzuki Burgman tvoří v podstatě třídu samu pro sebe. Na městské popojíždění je až zbytečně velký a drahý, na víkendové dovádění si našinec za 270 000 Kč pořídí spíš dospělou motorku. Burgman stojí na pomezí těchto světů. Od skútrů si půjčil snadnost obsluhy s automatickou převodovkou, úložné prostory a obratnost, od cestovních strojů zase výkonný motor, parádní pohodlí a ochranu jezdce. Klidně s ním můžete vyrazit k moři, a to až tempem 180 km/h. Dokonale se hodí na delší každodenní cestování jako alternativa auta, což ale v našich končinách na rozdíl třeba od Itálie nebo Francie není právě obvyklé.

V každém případě ale znamená jízda na burgmanu zážitek. Je velký. To zaprvé. Mezi auty se s ním neproplétá tak snadno jako se zástupci menšího kalibru. Poměr vnějších rozměrů, hmotnosti a malých kol (vpředu 15 palců, vzadu 14) je na hraně, v zatáčkách se proto stroj chová trochu specifi cky. Rychle jsme si ale zvykli a pak už burgman klopili ostošest. Díky mnoha odkládacím schránkám si odložíte všechny drobnosti, zásuvka na 12 V dovolí nabíjení mobilu. Pod sedlem jsme objevili čalouněný padesátilitrový zavazadelník, který spolkne i dvě přilby.

Za městem burgman prodá svou robustní stavbu – ochrana jezdce je vynikající, mohutný stroj je krásně stabilní a komfortní, jen na krátkých nerovnostech to kvůli malým kolům drncá víc než na motorce. Výkonná šestsetpadesátka se umí pěkně roztočit, problémy jí nečiní kopce ani předjíždění. Dálniční stotřicítkou pluje burgman sebejistě. Díky novým vstřikovačům, nižším mechanickým ztrátám a upravené řídicí jednotce je nyní motor o 15 % úspornější, my jsme jezdili ve dvou v průměru za 4,7 l/100 km.

Elektronicky ovládaný variátor nabízí kromě komfortního automatického režimu také sportovní mód a řazení sedmi přednastavených stupňů pomocí tlačítek na řídítkách. Luxusní verze Executive zahrnuje vyhřívané rukojeti a sedlo, z další elektrické výbavy zmiňme třeba sklopná zrcátka nebo stavitelný větrný štít, díky kterému na nás ani nefoukne. Výbava je vážně bohatá: ve standardu nechybí ABS, pohodlná parkovací brzda ani přístrojový panel s palubním počítačem – zkrátka na co si vzpomenete. Na burgmanu si prostě frčíte jako král – uvolněná pozice, ležérně opřené nohy, stavitelná opěrka pohodlného sedadla.

Také sedlo spolujezdce připomíná rozměry spíš postel a ve výbavě Executive mu nechybí opěradlo. Pár much jsme ale z pozice druhého cestujícího přece jen našli – nohy je potřeba opravdu řádně rozkročit, což je po delší jízdě nepohodlné. Sedí se vysoko a daleko za řidičem, takže spolujezdec se víc potká s turbulencemi.

Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851