Peugeot 308: Svět naruby | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

6. 10. 2013

Peugeot 308: Svět naruby

Peugeot 308

Fotogalerie

7 fotografií

Peugeot 308 sice dostal stejné označení jako předchůdce, ale to je tak vše, co s ním má společného.

(více v čísle 40/13)

Když jsme nedávno nový Peugeot 308 zkoumali na frankfurtském autosalonu, měli jsme vůči němu řadu připomínek. Například design se nemusí zamlouvat úplně každému. Také nám připadalo, že vzhledem ke zmenšení karoserie je uvnitř méně místa. Po dvou dnech strávených s nenovějším peugeotem nám jeho styl celkem přirostl k srdci, ale na některé údaje na vytrčeném přístrojovém štítu jsme stejně přes věnec volantu neviděli – je to ale mnohem lepší než u modelu 208. A místa je na zadních sedadlech tak akorát pro 174 cm vysokého redaktora – takže pro nižší střední třídu nic moc.

Jenže my jsme byli hlavně zvědavi na to, jak nový model 308 jezdí. Postupně jsme mu začali všechny drobné nedostatky odpouštět, protože co předváděl na silnici, to jsme rozhodně nečekali. První ochutnávka: 18palcové nízkoprofilové pneumatiky. Od kol ale slyšíme jen tlumená ducnutí. Žádné rázy ani rány do karoserie. Ty občas způsobí větší díra. Řízení jde docela lehce, řidič navíc dostává spoustu informací o tom, co se s vozem děje. Rychlé průjezdy zatáčkami nám přinášejí radostné pocity. Vůz se sice trochu houpe, plavně překoná každou překážku, ale díky pevné konstrukci karoserie a podvozku v zatáčce zaklekne a nehne se. Na 16palcových kolech se komfort ještě zvýší, jistota v horských serpentinách přitom zůstává – paráda. Auto se chová neutrálně a ESP zasahuje neznatelně. To jsme nečekali!

Pod kapotou se zatím objeví známé agregáty. Nabídka začíná benzinovým tříválcem 1.2 VTi s výkonem 60 kW a zážehové jednotky zahrnují ještě přeplňovaný čtyřválec 1.6 THP ve verzích 92 a 115 kW. Turbodiesel 1.6 HDi má výkon 68 nebo 85 kW. My jsme důkladně vyzkoušeli nejsilnější zážehové a vznětové motory, které jsou výborně odhlučněny. Šestnáctistovka THP s výkonem 115 nám sice připadala trochu nevýrazná, ale na svižnou jízdu bohatě stačí. Možná je to i tím, že šestistupňový manuál má dlouhé převody, takže při 130 km/h motor na šestku točí jen 2500 otáček. Vznětový agregát s výkonem 85 kW nám připadal stejně v nižších otáčkách živější. Překvapeni jsme byli z jeho spotřeby. Po stokilometrové projížďce alsaskými serpentinami stylem plyn-brzda, kde jsme zařadili maximálně čtyřku, ukázal palubní počítač průměr 5,8 l, což je výborná hodnota.

Na jaře 2014 dostane Peugeot 308 i motory plnící normu Euro 6. Těšit se můžeme na zážehový přeplňovaný tříválec 1.2 THP s 81 nebo 96 kW nebo vznětové čtyřválce s označením BlueHDi – dvoulitr s výkonem 110 kW a šestnáctistovku s 88 kW a spotřebou 3,1 l/100 km.

Už se nemůžeme dočkat velkého redakčního testu, protože jezdit Peugeotem 308 nás prostě bavilo.

 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
40 / 2013 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851