Opel Insignia po faceliftu: Důkladnější | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

16. 10. 2013

Opel Insignia po faceliftu: Důkladnější

Opel Insignia facelift

Fotogalerie

7 fotografií

Modernizace zasáhla Opel Insignia docela důrazně. Daleko víc, než by se na první pohled mohlo zdát.

(více v čísle 41/13)

I na karoserii se facelift nakonec poměrně rozmohl, změny na přední části (upravené světlomety, nová maska chladiče i nárazník) však původní koncept jen lehce modifi kují. Vzadu se už optika svítilen odlišuje od staršího provedení výrazněji. Hlavně v noci si všimnete červeně zářícího bumerangu, který má být podpisem modernizované insignie. A to u všech karosářských verzí – sedanu, liftbacku i kombíku.

Tlačítek ubylo, přístrojovému štítu vévodí displej. Na touchpad můžete kreslit písmena.
Tlačítek ubylo, přístrojovému štítu vévodí displej. Na touchpad můžete kreslit písmena.
Autor: Opel

V interiéru jsme nejdříve propadli bezmezné radosti. Tu vyvolala rozsáhlá redukce tlačítek. Středový panel se naprosto vylidnil, kromě ovládání ventilace se omezuje prakticky jen na osmipalcový dotykový displej. Optimismus Důkladnější však posléze relativizoval nový volant, na který většina tlačítek evidentně uprchla. Pohyb v menu palubního počítače navíc v některých krocích dost připomínal systém Fordu, což už za dobrou zprávu považovat nelze. A pak tu máme ještě tzv. touchpad, jenž v mnoha ohledech doplňuje dotykový displej. Touchpad se podle potřeby ovládá jedním, dvěma, nebo dokonce třemi prsty. To podle toho, v jakém podmenu se zrovna hodláte pohybovat, touchpadu můžete také prstem diktovat písmena. No… My jsme dávali přednost dotykové alternativě přímo na displeji.

Opel Insignia facelift
Opel Insignia facelift
Autor: Opel

Modernizace však spočívá i v rozsáhlých změnách na podvozku. Opel změnil na šedesát procent komponentů, hlavně ve snaze zlepšit komfort odpružení a cestujícím pustit co nejmíň hluku. Soudě podle v okolí Frankfurtu insignie je i při rychlostech opravdu ticho. Svezli jsme se i na mírně rozbitém úseku a také tady bychom konstatovali zlepšení. Vybaveni nesmírnými dvacetipalcovými koly jsme se obávali každého hrbolku, insignia však na německých nerovnostech posádku netrápila. Uvidíme, jak to bude na těch českých. A dozvíme se to brzo! Modernizovanou insignii již můžete objednávat (ceny – rovnou ty akční – najdete v tištěném vydání), první kousky by se u dealerů měly objevit v těchto dnech.

Kdo hledá...

… nenajde. Bohužel. Mluvíme o 125 kW přeplňované zážehové šestnáctistovky. Ta je sama o sobě určitě velmi dobrým a moderním motorem, když se jí ale postaví do cesty minimálně šestnáctimetráková insignia, dvacetipalcové ráfky a dlouhé převody, je její dynamický projev v lepším případě průměrný. Spotřeba se přitom udávaným necelým šesti litrům nepřibližuje ani na vzdálenost parníku, my jsme při maximální snaze o šetrnost (velejemná jízda německým venkovem) dosáhli průměru 8,3 litru.

Na vyšší oplastované noze

Úspěch mokky zachutnal Opelu natolik, že se nechal zlákat k vytvoření Insignie Country Tourer. Jde o zástupce kdysi módní kategorie „allroad“. Vybaven plasty a ocelovým krytem motoru tak Country Tourer vyráží vstříc dobrodružství. Mimo silnici toho ale zvládne opravdu víc než obyčejná Insignia 4x4 – hlavně díky o 20 mm zvýšené světlosti. Na asfaltu si potom připadáte, jako byste si zapomněli snížit sedačku. Vyšší Country Tourer je také plavnější, místy se dokonce lehce pohupuje. Jeho ceny začínají se vznětovým dvoulitrem o výkonu 120 kW na částce 783 900 Kč (čtyřkolku má Country Tourer vždy). Naftové biturbo se 143 kW a zážehový přeplňovaný čtyřválec 2.0 SIDI/184 kW se svých cen dočkají později. Stejně jako zbytek modelové řady však Country Tourer můžete objednávat už teď.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
41 / 2013Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851