Opel Insignia po faceliftu: Důkladnější
Modernizace zasáhla Opel Insignia docela důrazně. Daleko víc, než by se na první pohled mohlo zdát.
(více v čísle 41/13)I na karoserii se facelift nakonec poměrně rozmohl, změny na přední části (upravené světlomety, nová maska chladiče i nárazník) však původní koncept jen lehce modifi kují. Vzadu se už optika svítilen odlišuje od staršího provedení výrazněji. Hlavně v noci si všimnete červeně zářícího bumerangu, který má být podpisem modernizované insignie. A to u všech karosářských verzí – sedanu, liftbacku i kombíku.
V interiéru jsme nejdříve propadli bezmezné radosti. Tu vyvolala rozsáhlá redukce tlačítek. Středový panel se naprosto vylidnil, kromě ovládání ventilace se omezuje prakticky jen na osmipalcový dotykový displej. Optimismus Důkladnější však posléze relativizoval nový volant, na který většina tlačítek evidentně uprchla. Pohyb v menu palubního počítače navíc v některých krocích dost připomínal systém Fordu, což už za dobrou zprávu považovat nelze. A pak tu máme ještě tzv. touchpad, jenž v mnoha ohledech doplňuje dotykový displej. Touchpad se podle potřeby ovládá jedním, dvěma, nebo dokonce třemi prsty. To podle toho, v jakém podmenu se zrovna hodláte pohybovat, touchpadu můžete také prstem diktovat písmena. No… My jsme dávali přednost dotykové alternativě přímo na displeji.
Modernizace však spočívá i v rozsáhlých změnách na podvozku. Opel změnil na šedesát procent komponentů, hlavně ve snaze zlepšit komfort odpružení a cestujícím pustit co nejmíň hluku. Soudě podle v okolí Frankfurtu insignie je i při rychlostech opravdu ticho. Svezli jsme se i na mírně rozbitém úseku a také tady bychom konstatovali zlepšení. Vybaveni nesmírnými dvacetipalcovými koly jsme se obávali každého hrbolku, insignia však na německých nerovnostech posádku netrápila. Uvidíme, jak to bude na těch českých. A dozvíme se to brzo! Modernizovanou insignii již můžete objednávat (ceny – rovnou ty akční – najdete v tištěném vydání), první kousky by se u dealerů měly objevit v těchto dnech.