Citroën Grand C4 Picasso: Větší bratr
Kompaktní MPV Citroën C4 Picasso jsme vyzkoušeli v prodloužené verzi Grand.
(více v čísle 41/13)Je o 169 mm delší, rozvor narostl o 55 mm, a proto se dozadu vešla i třetí řada sedadel.
Tak jednoduché to ale v případě Citroënu Grand C4 Picasso není. Přichází totiž i s jiným stylem. Působí dostatečně atraktivně, ale proti základnímu provedení je přece jen usedlejší. Změnil se přední nárazník, maska nebo světla. Při pohledu ze strany zaujme rovná linie oken nebo střešní oblouky začínající na sloupcích v předním skle. Ty pokračují přes střechu, kde plní funkci střešních nosičů, přes zadní sloupek a zatočí se až pod spodní okna.
V prostorném interiéru jsme se cítili dobře. Figurant s výškou 174 cm nemá problémy s koleny ani na třetí řadě, protože druhá je posuvná ve velkém rozmezí. Díky výklopnému sedáku vznikne i dostatek místa pro pohodlné nasednutí do třetí řady. Ale dozadu bychom stejně poslali jen děti. Při sedmimístné konfi guraci zbude vzadu místo pouze na 170 litrů nákladu. V běžném pětimístném uspořádání můžete počítat minimálně s hodnotou 575 l a sklopením druhé řady vznikne nákladový prostor o objemu 1843 l – slušné.
Grand C4 Picasso nabízí stejné motorizace jako menší pětimístná verze. Zážehové motory zastupují šestnáctistovky. Atmosférická má výkon 88 kW a přeplňovaná 115 kW. Zajímavější jsou ale vznětové agregáty. Šestnáctistovka e-HDi 90 s robotizovanou převodovkou má sice výkon jen 68 kW, ale spotřebu úžasných 3,8 l/100 km. Další možností je stejně objemný agregát disponující 84 kW nebo zcela nový dvoulitr BlueHDi s výkonem 110 kW a točivým momentem 370 N.m při 2000 otáčkách. Díky vstřikování močoviny do katalyzátoru plní emisní normu Euro 6 a s manuálem by mít spotřebu jen 4,2 l/100 km. Právě tento motor jsme měli možnost vyzkoušet úplně poprvé, navíc ve spojení se zcela novou šestistupňovou automatickou převodovkou. Toto spojení se nám velmi zamlouvalo. Motor běží tiše, spouštění systému stop-start jsme ani nezaregistrovali a cítili jsme, v jakékoliv situaci máme k dispozici spoustu síly od velmi nízkých otáček. K tomuto agregátu se nový automat výborně hodí a snaží se využívat jeho předností. Zbytečně nepodřazuje a motor nevytáčí. Při prudkém sešlápnutí plynu ale rychle najde ideální rychlost a ani jednou nezazmatkoval. Ještě víc se nám líbilo manuální řazení pádly pod volantem, protože převodovka nechává opravdu téměř vše na řidiči.
Po 230 kilometrech palubní počítač ukázal spotřebu 6,7 litru, což ke stylu jízdy považujeme za slušné. V kopcích jsme totiž chtěli vyzkoušet, jestli je i dlouhé picasso tak řidičsky přívětivé jako kratší. Je znát, že delší rozvor ubral vozu něco málo na agilitě a ochotě vrhat se do zatáček. Stále se však řídí hodně příjemně. Navíc podvozek zůstává komfortní.
První svezení Citroënem Grand C4 Picasso potvrdilo, že francouzský výrobce umí udělat výborné auto - prostorné, pohledné, pohodlné, silné a úsporné. Navíc dokáže posádku hýčkat komfortními a bezpečnostními prvky, jakými jsou přední sedadla s masážní funkcí, displeje zabudované v hlavových opěrkách předních sedaček, systém Vision sledující pomocí čtyř kamer okolí vozu nebo aktivní parkovací asistent.