Suzuki Inazuma 250: Blesk z čistého nebe | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

20. 10. 2013

Suzuki Inazuma 250: Blesk z čistého nebe

Inazuma znamená japonsky blesk. Původně se tak jmenovaly velké naháče.

Fotogalerie

6 fotografií

Inazuma, japonsky blesk, už není jméno jen dospělých naháčů od Suzuki. Novinku představuje dostupná dvěstěpadesátka pro začátečníky a méně náročné motorkáře.

(více v čísle 42/13)

V Asii a Severní Americe už ji chvíli znají jako GW250, u nás je to letošní novinka. Řeč je o malém univerzálním naháči Suzuki Inazuma 250, který rozšiřuje rodinu stejně pojmenovaných motorek vyšších kubatur.

Inspirace velkými sourozenci se odráží i v agresivním designu, tvar masky odkazuje na legendární B-King, v kapotách můžeme vystopovat rysy GSR. Dominantou přídě je velký blatník – sice originální, ale elegance moc nepobral.

Obě slabiny na jedné fotce: nevzhledný blatník a málo výkonná brzda
Autor: David Rajdl

Na první pohled byste sotva tipli, že je inazuma jen čtvrtlitrem – dospělé rozměry, dva výfuky, velké sedlo, a když ji sundáváte ze stojanu, cítíte poctivých 182 kg.

Srdcem je ale opravdu malá bzučící dvěstěpadesátka. Kapalinou chlazený čtyřtaktní dvouválec v řadě má přímé vstřikování paliva a výkon 18 kW dostupný při 8500 ot./min. V otáčkách si libuje, ručička se nechá pobídnout k návštěvě až jedenáctitisícové hranice a teprve v horním pásmu motor ožívá. Ve středních a nízkých otáčkách je jeho projev spíš tlumený, zaujme ale neuvěřitelnou pružností a klidným chodem. Pomocí přesného řazení proběhneme celou škálu převodových stupňů prakticky hned po rozjezdu. Pak se můžeme bez problémů a vibrací brouzdat městem na šestku a nechat motor spadnout klidně na dva a půl tisíce otáček.

Řadový dvouválec 250 cm3 vyniká pružností, po vytočení ale i slušně jede
Autor: David Rajdl

Vzhledem k maximální rychlosti 135 km/h je zřejmé, že dálnice znamená pro tento druh stroje spíš příležitostné hřiště, po městě a na okreskách ale dokáže poskytnout důstojné svezení. Velké, dobře tvarované a optimálně tuhé sedlo nabízí nečekané pohodlí, pozice za řídítky je přirozená a podvozek se obstojně vypořádává s nástrahami českých silnic. Jestli se někde projevuje nižší cena a juniorské zaměření, pak jsou to brzdy, na které je třeba pořádně přitlačit. Jinak ale malá suzuki funguje podle očekávání. Je mrštná, všude se s ní vejdete a spotřeba kolem 4,5 litru dovolí ujet na nádrž přes 250 km.

Ač jde o motorku pro začátečníky, méně zkušené a nenáročné jezdce, svým vzhledem, dvěma výfuky nebo pojetím přístrojového štítu působí dospěle
Autor: David Rajdl

Pokud nehledáte za řídítky ryzí zábavu, ale spíš se s jednou stopou teprve sžíváte nebo berete motorku jako levný dopravní prostředek, pak je inazuma za necelých sto tisíc solidní alternativou větších skútrů. Konkurentů není na českém trhu moc a těch pár stojí víc než Suzuki. Je to například kapotovaná Honda CBR 250R (99 900 Kč), Kawasaki Ninja 300 (135 000 Kč) nebo KTM Duke 200 (114 200 Kč).

Ač jde o motorku pro začátečníky, méně zkušené a nenáročné jezdce, svým vzhledem, dvěma výfuky nebo pojetím přístrojového štítu působí dospěle
Autor: David Rajdl

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
42 / 2013 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851