Suzuki Inazuma 250: Blesk z čistého nebe
Inazuma, japonsky blesk, už není jméno jen dospělých naháčů od Suzuki. Novinku představuje dostupná dvěstěpadesátka pro začátečníky a méně náročné motorkáře.
(více v čísle 42/13)V Asii a Severní Americe už ji chvíli znají jako GW250, u nás je to letošní novinka. Řeč je o malém univerzálním naháči Suzuki Inazuma 250, který rozšiřuje rodinu stejně pojmenovaných motorek vyšších kubatur.
Inspirace velkými sourozenci se odráží i v agresivním designu, tvar masky odkazuje na legendární B-King, v kapotách můžeme vystopovat rysy GSR. Dominantou přídě je velký blatník – sice originální, ale elegance moc nepobral.
Na první pohled byste sotva tipli, že je inazuma jen čtvrtlitrem – dospělé rozměry, dva výfuky, velké sedlo, a když ji sundáváte ze stojanu, cítíte poctivých 182 kg.
Srdcem je ale opravdu malá bzučící dvěstěpadesátka. Kapalinou chlazený čtyřtaktní dvouválec v řadě má přímé vstřikování paliva a výkon 18 kW dostupný při 8500 ot./min. V otáčkách si libuje, ručička se nechá pobídnout k návštěvě až jedenáctitisícové hranice a teprve v horním pásmu motor ožívá. Ve středních a nízkých otáčkách je jeho projev spíš tlumený, zaujme ale neuvěřitelnou pružností a klidným chodem. Pomocí přesného řazení proběhneme celou škálu převodových stupňů prakticky hned po rozjezdu. Pak se můžeme bez problémů a vibrací brouzdat městem na šestku a nechat motor spadnout klidně na dva a půl tisíce otáček.
Vzhledem k maximální rychlosti 135 km/h je zřejmé, že dálnice znamená pro tento druh stroje spíš příležitostné hřiště, po městě a na okreskách ale dokáže poskytnout důstojné svezení. Velké, dobře tvarované a optimálně tuhé sedlo nabízí nečekané pohodlí, pozice za řídítky je přirozená a podvozek se obstojně vypořádává s nástrahami českých silnic. Jestli se někde projevuje nižší cena a juniorské zaměření, pak jsou to brzdy, na které je třeba pořádně přitlačit. Jinak ale malá suzuki funguje podle očekávání. Je mrštná, všude se s ní vejdete a spotřeba kolem 4,5 litru dovolí ujet na nádrž přes 250 km.
Pokud nehledáte za řídítky ryzí zábavu, ale spíš se s jednou stopou teprve sžíváte nebo berete motorku jako levný dopravní prostředek, pak je inazuma za necelých sto tisíc solidní alternativou větších skútrů. Konkurentů není na českém trhu moc a těch pár stojí víc než Suzuki. Je to například kapotovaná Honda CBR 250R (99 900 Kč), Kawasaki Ninja 300 (135 000 Kč) nebo KTM Duke 200 (114 200 Kč).