Modernizovaný Jeep Grand Cherokee: S osmi bezpečněji
Američané z gruntu omladili luxusní SUV Jeep Grand Cherokee, které se právě zabydluje na českém trhu.
(více v čísle 42/13)Aby však nedošlo k mýlce, nový „grand“ neznamená jen učesaný design, užší bixenony s diodami, nižší masku chladiče a větší koncové svítilny. V interiéru nás kromě luxusnějších materiálů přivítal obří dotykový displej s úhlopříčkou 8,4 palce, který patří integrovanému multimediálnímu centru. Novinkou je také sedmipalcová obrazovka v přístrojové kapličce. Řidiči dovoluje přizpůsobit si kombinaci zobrazovaných údajů, celkem lze nastavit stovku různých konfi gurací přístrojového štítu.
Zásadní inovace proběhla v hnacím řetězci. Pěti a šestistupňové automatické převodovky nahradilo moderní osmistupňové ústrojí od fi rmy ZF. Zajišťuje hladší řazení, lepší dynamiku a nižší spotřebu, ke které přispívá také režim Eco. Naše první zkušenost ukázala, že kultura jízdy skutečně povýšila na očekávanou luxusní úroveň. Přírůstkem v interiéru je volič jízdních režimů na středovém tunelu, který už se celý nepřesouvá, ale požadovaný mód se vybírá jen jeho vychýlením. Přestože je největší jeep pořádným kusem americké oceli a sám o sobě vyvolává pocit bezpečí, do výbavy dostal plejádu asistenčních systémů. Jmenujme varování před čelním nárazem, adaptivní tempomat schopný zastavení, parkovací kameru s dynamickým naváděním nebo propracovaný systém pro kontrolované zdolávání svahů. Tradiční předností Jeepu Grand Cherokee zůstává sofi stikovaný pohon všech kol s voličem terénních režimů, nabízený ve třech provedeních. Prostupnost terénem a komfort jízdy lze dále zlepšit volbou adaptivního vzduchového odpružení, které umí zajistit světlost až 28 cm.